Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

michalewskiBlog

  • wpisy
    2
  • komentarzy
    0
  • wyświetleń
    60739

megane classic 1.6e usprawnienia i naprawy


michalewski

986 wyświetleń

Witam. Jestem tutaj nowy ale samochód kupiłem rok temu w Norwegii i używam go w tym kraju cały czas.

Samochód ma 204000 przebiegu i jest w stanie bardzo dobrym. Musiałem w niego dużo włożyc pieniążków i to jeszcze nie koniec.

Jeżeli się chce miec francuza w stanie idealnym to trzeba wydac tyle co koszt zakupu nowego małego samochodu.

Cały czas coś wymaga uwagi i wymiany.

Przeżyłem wystrzał uszczelki głowicy i wiem na ten temat wszystko, Objawy , diagnoza, koszty, konsekwencje itd i jak ktoś chce coś na ten temat to służę uprzejmie bo prędzej czy póżniej to mu się to przydarzy o ile już nie przydarzyło.

Niedawno w firmie we Wrocławiu RENOMA robiłem regeneracje głowicy i wymieniałem pierścienie i silnik dostał drugą młodośc. Wróciła elastycznosc i moc, choc denerwujący dzwięk silnika nie zmienił się a o to mi chodziło przy okazji tej naprawy. Bardzo profesjonalny warsztat choc nie tani ale renoma musi kosztowac. Polecam ten warsztat z którym współpracuje mistrz od głowic który potrafi cuda. Niestety chyba wlali mi za dobry (czyt. za rzadki) olej bo dostałem od razu wycieków spod uszczelniacza wału.

Uważajcie na zmianę oleju. Teraz muszę wymienic uszczelniacz co wiąże się ze ściągnięciem skrzyni itd. wymienie więc przy okazji uszczelniacze w skrzyni , sprzęgło i wybierak.

Wcześniej jezdziłem na oleju ELF 5W40 i wszystko było OK. Po wystrzale uszczelki w głowicy mechanik musiał przepłukac silnik wiec lał środki czyszczące i rzadkie oleje. Tym chyba załatwiłem sobie uszczelniacz , stosowałem póżniej jeszcze nie za dobre oleje sytetyczne i to dopełniło reszty. Dlatego uszczelke lepiej zrobic zanim wystrzeli i zaleje silnik płynem chłodzącym bo to dalsze konsekwencje ma.

Chciałem w Polsce skorygowac licznik aby płacic mniejsze ubezpieczenie i nie udało mi się. Dlaczego? Ponieważ renault megane phI mają liczniki w których trudno to zrobic bo trzeba przylutowac przewód w bardzo trudnym miejscu na ukladzie scalonym na tylniej płytce licznika. Czasami można zepsuc taką operacje bo wiecie jak wygląda układ scalony albo procesor. Trzeba miec oko jak mikroskop i ręce jak chirurg. Nikt nie chce ryzykowac choc się zdarza. Ale są plusy. Po odkręceniu 2 śrub deski rozdzielczej 1 minuta pracy i kilku w liczniku dostajemy się do owej płytki i widzimy czy ktoś grzebał czy nie przy ukladzie a zarazem czy był licznik korygowany. Modele megane phI w pełni sprawdzalne. Innej opcji nie ma. Polecam taką kontrolę przed zakupem.

Obniżyłem zawieszenie z przodu ponieważ wyglądał strasznie. Jakby ktos założył spręzyny od innego modelu (cięższego).

Zastosowałem Jamex obniżające o 40 mm. Efekt super idealny. Takie powinny byc fabrycznie. Troszeczke utwardziło to charakterystykę ale efekt warty i się sprawdza.

Opony 196 60 14 idealne. Wygląd i charakterystyka wyważone i pasują na felgi fabryczne.

Wymieniłem bębny tył i łożyska.

Rura doprowadzająca powietrze. Ponieważ fabryczna rura traci swój kształt i srednice z powodu nietrwałego materiału kupiłem rurę i redukcje SIMOTA (kombinacje są dowolne). Poprawia dostarczanie powietrza do fabrycznego filtra.

Cewki BERU i kable NGK.

Na wiosne malowanie niektórych elementów silnika efektownymi farbami.

Na wiosne także wymiana kolektora wydechowego na nowy sportowy od firmy z Nowego Sącza z rur stalowych nie żeliwa oraz tłumik Ulter dedykowany.

Katalizator i tłumik środkowy nowy.

Naprawiony regulator obrotów nawiewu. Podobno to częsty przypadek i taki samochód z tym defektem kupiłem.

Wymieniłem sam tranzystory 2 sztuki , przylutowałem, pasta przewodząca termiczna i działa już rok. Prosta operacja, tranzystorów 30 zł(2szt).

Wymiana połowy żarówek do podświetlania tablicy i różnych przycisków.

Olej do skrzyni ELF TRANSELF NFJ 75W80(zalecany i słusznie) można stosowac Motul MOTYLGEAR 75W80 (zalecany specjalnie do skrzyń renault , peugeot, citroen). Nie stosujcie innych mimo tych samych parametrów ponieważ inaczej się zachowują te same oleje w różnych skrzyniach i mogą powodowac ciężkie wybieranie biegów. Nie ma co kombinowac. Do silnika proponuje Valvoline, motul, liquid molly ponieważ to jest import nie rozlewany i wymieniac samemu.

Silnik 1.6e 8v jest bardzo sypatyczny pod względem mocy, elastyczności i spalania. Jadąc trasą 100km>h spala 6.5 l a średnia jaką mam obecnie to 8.0 l. Jestem z tego powodu bardzo zadowolony. Choc dzwięki jakie wydaje ten silnik nie należa do przyjemnych to nie należy się nimi przejmowac po prostu tak już mają.

Na wiosne wymiana zderzaków przedniego i tylniego na lakierowane poniewaz mam plastik czarny. Jeden juz zakupiłem natomiast na tylni muszę trochę polowac bo muszę kupic w kolorze nadwozia.

Jeżeli jest ktos z taką meganką classic phI to proszę o kontakt to się wymianimy wiedzą. Ja swoją zdobywam codziennie i dowiaduje się coraz więcej na tema swojego samochodu. Służe info jeżeli będę mógł pomóc.

Serdecznie pozdrawiam wszystkich forumowiczów Megane.com.pl

  • +1 1

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!