Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megan III Grandtour/jaki silnik


marius13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Prośba o pomoc w wyborze silnika do Grandtoura - zastanawiam się nad 1.4 16V TCe 130 lub 1.5 dCi 110 FAP. Czy spalanie benzyny po mieście jest realne z tym co piszą 8,4 czy to tylko pobożne życzenia. Czy warto dopłacać do diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj tematy w tym dziale o 1.4 16V TCe jest temat z 160 postami i drugi z 30 postami więc na pewno coś ciekawego się dowiesz, a na pytanie czy PB czy Diesel musisz sobie sam odpowiedzieć( ile kilometrów robisz rocznie?jaki procent to miasto jaki trasa? porównaj koszty zakupu tych dwóch modeli, roczne przebiegi i zobaczysz co jest bardziej opłacalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 Tce to mały smok łasy na paliwo. W trasie spalanie około 7.5 (przy spokojnej jeździe) w mieście pewnie coś około 10 (jakoś nie miałem okazji sprawdzić :) ). Generalnie to co piszą w broszurach to brednie.

Silniczek jest za to super dynamiczny i elastyczny. Nie zamieniłbym go na diesla. No chyba że musiałbym zostać królem jazdy o kropelce.

Nie wiem jak zachowuje się 1.5 dci ale mam w drugiej "reni" 2.0 dci i moim zdaniem kultura pracy benzyniaka powala a silnik ma dużo większy zakres użytecznych obrotów niż diesel. Mi taka charakterystyka bardziej odpowiada.

No i koszty serwisowania diesla w przyszłości będą duuuuuuużo wyższe. Ewentualne naprawy układu paliwowego idą w tysiące, wymiana FAP też kilka tyś. W dieslu turbina ma zmienną geometrię więc ewentualna wymiana/naprawa też będzie droższa niż wymiana turbo w benzynie.

Przy dzisiejszych cenach diesla i ewentualnych kosztach jego serwisu, żeby zakup się opłacił trzeba robić potężne przebiegi roczne.

 

Cytat z basha:

<sieja> samochody sa na benzyne. na olej napedowy jezdza traktory i ciezarowki, a na gazie gotuje sie obiad. tyle w tym temacie.

 

Popieram to w 100% :)

Edytowane przez bkoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja przy mIII zastanaiwalem sie czy 1.4 tce czy 1.5 dci - w zwiazku z tym ze malo jezdze (15k/rok) i 90-95% to miasto wybralem benzyne. Fakt jest taki ze na miescie (Łódź/tylko centrum) z klimą - 10l/100 to norma - niestety... w trasie przy spokojne jezdzie schodze do 6,5 - jazda po autostradzie z klimą to 7,4l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie same spalanie mam starą jedynką z 1.6 16v i to kombi <piwko> W ten weekend 300km spokojna trasa, 6.5 litra/100. Wcześniej dwa tygodnie 100% miasto z klimą przez 450km, spalanie 10.9 (i z komputera, i z dystrybutora). Jak mi się bardziej spieszy, to w trasie dochodzę do 7, moooże 7.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.6 w wersji Dynamique. W mieście bez problemu 10l (Poznań). Dynamika? W pojedynkę ujdzie. Jeśli z kompletem pasażerów, zamienia się w woła. Bierz 1.4. Za minimalnie większe spalanie otrzymasz lepszą dynamikę. Gdybym teraz miał wybierać... A, za długa historia <piwko>

 

Cytat z basha przemilczę :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.6 w wersji Dynamique. W mieście bez problemu 10l (Poznań). Dynamika? W pojedynkę ujdzie. Jeśli z kompletem pasażerów, zamienia się w woła. Bierz 1.4. Za minimalnie większe spalanie otrzymasz lepszą dynamikę. Gdybym teraz miał wybierać... A, za długa historia <piwko>

 

Też mam 1.6 110KM, wyjazdy z rodziną i rowerami na dachu nie stanowią problemu. Oczywiście, że do 1.4 tce nie ma nawet porównania, ale IMHO wszystko zależy co komu pasuje. Ja do mojego auta w życiu nie dopłaciłbym tych dobrych kilku kPLN by mieć wersję tce, no ale ja dziwny ponoć jestem, bo nawet lakier mam "default" bez dopłaty ;-)

 

Co do spalania - Kraków, po mieście to ok 8.5-8.7 litra na 100km. Zawalidrogą nie jestem :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do mojego auta w życiu nie dopłaciłbym tych dobrych kilku kPLN by mieć wersję tce

 

Dokładnie 4 tysiące złotych, tyle wynosiła różnica pomiędzy 1.4 TCe i 1.6, gdy kupowałem swoje autko. TCe ma łańcuch zamiast paska rozrządu, policz sobie ile będzie kosztowała cię wymiana rozrządu, czasu w warsztacie nie liczę, świętego spokoju też nie. No i różnica w mocy ma przede wszystkim niebagatelne znaczenie + świetna elastyczność silnika. IMHO, każda złotówka z tych czterech tysi była wydana właściwie <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie 4 tysiące złotych, tyle wynosiła różnica pomiędzy 1.4 TCe i 1.6, gdy kupowałem swoje autko.

 

Wiesz, 4kPLN to pikuś, ale wg cennika różnica między moją wersją authentique a najtańszym tce to dokładnie 10kPLN. To ja już się wolę "męczyć" z moim 1.6 i paskiem rozrządu, zwłaszcza, że w niedalekiej perspektywie jest zakup autka dla żony ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel czy benzyna do Grandtoura?! Kolega ma 1.6 i narzeka że mułowaty, zwłaszcza jak jeżdżą w 4 osoby. W mieście 8 - 8,5l łyka bez niczego. Mój 1.9 w dieslu pali średnio 6,7 - 6,9l. W samym mieście nie jeździłem ale myślę, że 8-8,5 weźmie. Ciekawą alternatywą jest diesel 1.5. Zdecydowanie mniej pali od tego 1.9, a wysoki moment obrotowy robi swoje i zdecydowanie lepiej jeździ niż ten 1.6. O 1.4 tce się nie wypowiadam, bo nie jechałem ale na pewno fajnie kręci. Swoją drogą to ciekawe skąd producent bierze katalogowe zużycie paliwa... chyba z sufitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podobny dylemat miałem jak kupowałem auto. 1,6 16V odpadł w przedbiegach - cena atrakcyjna, ale dynamika i spalanie bardzo słabe.

1,4 TCE - atrakcyjna cena w porównaniu do diesla. Osiągi też niezłe. SPalanie przy tym silniku to jednak przesada - mój przebieg to ok.40 tyś km rocznie. Jeżeli jeździsz max 15 tyś km rocznie to można brać. Jeżeli więcej to przy dieslu zostaje dużo więcej pieniędzy w portfelu

1,9 dci - tutaj jest czym pojechać ale pali zdecydowanie więcej niż 1,5

Staneło na 1,5 dci 106 KM - w 2010 miał tą przewagę, że dało się kupić jeszcze bez FAP'u a 1,9 niestety każdy miał FAP. Układ wtryskowy siemensa z piezoelektrycznymi wtryskami zapewnia bardzo wysoką kulturę pracy. Spalanie - trasa - A4 -z tempomatem 94 km/h i klimą 3,9 ON/100 km. Autostrada A4 Wrocław - Katowice, tempomat 180 km/h spalanie 7,1 ON/100 km. Rozrzut duży lae jak jeździsz normalnie to pali mało. To co pozytywnie mnie zaskoczyło, że w 5 osób i bagaż auto dalej ma niezłą dynamikę - 240 NM. W benzynie 1,6 tak załadowanym zostaje tylko prawy pas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!