Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

lokalizacja silnika krokowego w Scenic I Ph II 1.6 16V 2002r.


Rekomendowane odpowiedzi

Może to głupie pytanie, ale gdzie mogę znaleźć silniczek krokowy w swoim aucie? Załączam zdjęcie miejsca gdzie wg książki i schematu powinien być a wg mnie go tam nie ma.

 

opisy do oznaczeń na rysunku:

1 - wtyczka od (czujnik położenia przepustnicy????)... orientacja pozioma poprzecznie do osi wzdłużnej auta

2 - czujnik ciśnienia powietrza z wtyczką

 

pod numerkiem 1 jest taki dość duży czarny plastikowy element, jakieś 8-10cm wysoki

 

dodam, że zgodnie z rysunkiem:

http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=3487

ani 1 ani 2 ani 3 nie ma tych elementów po prostu.

 

Dodam tak informacyjnie, że mam zamontowany wtrysk gazu typu Vialle LPi ale to chyba nie wymagało przez poprzedniego właściciela jakichś drastycznych przeróbek?

post-34382-0-06770600-1314117148_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2002 roku możesz mieć elektronicznie sterowaną przepustnicę.

Jak linka w pancerzu lezy na silniku tzn, że jest zwykła, mechaniczna.

Edytowane przez meganecoupe02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie pedału gazu - wg mnie jest linka jak na zdjęciu 1. Od strony komory silnika wygląda to tak jak na zdjęciu 2.

 

Głównym powodem dla którego chcę zlokalizować ten silniczek krokowy jest pojawiający się problem z przygasaniem samochodu po dłuższej jeździe podczas hamowania. Np. zrobię kilkanaście km lub więcej (lub pojeżdżę kilkadziesiąt minut) i po tym czasie jak np. dojeżdżam do świateł i redukuję na luz to auto mi przygasa. Wydawało mi się, że to jest sprawa zasyfionego silniczka krokowego od wolnych obrotów.

Inna sprawa to że czasem zapłon też przerywa jak np. zredukuję i wcisnę mocniej gaz (np. trafia się górka) lub potrzebuję nagle szybciej przejechać jakiś krótki odcinek (np. zdążyć na żółtym). Nie jest to w 100/100 przypadków, ale zdarza się co kilka akcji.

 

Jesli jest za to odpowiedzialne jakieś urządzenie sterujące które nie jest opisane w książce WKŁ to proszę o jakiś namiar czego szukać i za co się wziąć z ewentualnym sprawdzeniem/czyszczeniem.

post-34382-0-52594100-1314263575_thumb.jpg

post-34382-0-63324900-1314263627_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie nie wiem, przeglądnąłem ten temat. Zrobię wymianę świec najprawdopodobniej dzisiaj i napiszę czy to coś dało. Ale nadal nie wiem jak zlokalizować ten nieszczęsny silniczek krokowy lub inny typ regulatora biegu jałowego. Tam wszędzie jest opisany ten silnik z silniczkiem wg schematu a u mnie go nie ma więc chciałbym zacząć od niego.

 

Jeszcze coś się mi teraz skojarzyło - nd góry w okolicy przepustnicy wchodzi taki czarny wężyk (widoczny częściowo na pierwszym zdjęciu w moim pierwszym poście), ma końcówke kątową i pamiętam, że jak wymieniałem poduszkę tą od strony rozrządu to mechanik powiedział, że jest coś uszkodzona ta końcówka - ułamanaczęściowo rureczka wchodząca w otwór w silniku, więc obsadził ją na jakimś kleju i wydaje się, że trzyma. Czy to jest węźyk od podciśnienia może? bo na schemacie z WKŁ też jej nie widzę. zrobię zdjęcie jeszcze dzisiaj to wrzucę.

Edytowane przez afroman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nadal nie wiem jak zlokalizować ten nieszczęsny silniczek krokowy lub inny typ regulatora biegu jałowego.

Zrób zdjęcie komory silnika.

Czy to jest węźyk od podciśnienia może?

Nie, to jest wężyk do pochłaniacza par paliwa, jak jest nieszczelność na tym układzie to objawia się falowaniem obrotów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mam podobny problem. Renault Scenic IphII 1.6 16V. Brak ssania (czy jest +20 czy -3st to obroty zawsze 750 / min). Wymienione świece, filtr powietrza, czujnik temperatury. Ciągle nic. Diagnoza sama się narzuca - silniczek krokowy. Nabyłem oryginalny (nie muszę chyba dodawać że 3 razy droższy niż chiński zamiennik), pojechałem do mechanika go wymienić, mechanik się uśmiechnął i stwierdził że nie ma jak wymienić silczniczka krokowego, bo u mnie go nie ma. Jest przepustnica z elektronicznym sterowaniem. I teraz najprawdopodobniej pomoże jej wyczyszczenie i wymiana jakiś oringów. Grubsza robota, więc na razie się nie zdecydowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 2001/2002 rok lub młodszy? W 1.6 od końca 2001 roku zaczęły pojawiać się elektroniczne przepustnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przepustnica jest zabrudzona, albo dolot nieszczelny to różne mogą byc objawy. 2002rok, 11 lat minęło, a tam pewnie nikt nie zaglądał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!