Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pompa spryskiwacza szyb Naprawa/MiniManual


Elmer

Rekomendowane odpowiedzi

Korzystając z rad Elmera i andreas9432 naprawiłem pompkę. Usterka i objawy dokładnie jak opisali koledzy.

Kilka rad praktycznych:

- płyn ze zbiornika można spuścić lewarowo; wsunąć wąż, pociągnąć ustami i zlać do baniaka.

- do pompki dostałem się od nadkola. Odkręciłem dwa wkręty torxx mocujące nadkole do zderzaka i wyjąłem 1 korek-zatrzask plastikowy (podważyć i huśtać w prawo i lewo). Do tej czynności koła skręciłem max w prawo (nie zdejmowałem koła). Wyjąłem "okienko" do wymiany żarówek.

- skręt kół w lewo i po odchyleniu nadkola włożyłem łapę i wyjąłem pompkę ze zbiornika popychając w przód auta. Wyszło gładko. Pompkę wiszącą na wężykach i przewodach przesunąłem wokół zbiornika, po zderzaku. Pokazała się przy błotniku na tyle że wygodnie można było ją odpiąć od wężyków i kostki.

- pompka działa dwustronnie, przez zmianę biegunów kręci się w prawo lub lewo i podaje płyn na przód lub tył. Tłoczek który się zawiesił/zatarł jest zaworkiem zamykającym jeden (nieaktywny) wężyk. On nie puchnie tylko rozklepuje się od pracy

- odradzam obcinanie całkowicie wystającej gumki bo to będzie jej ostatnia naprawa. Lepiej złapać tłoczek delikatnie w wiertarkę i uformować gumkę ładnie na nowo (papier np 200). Warto też papierem np.400 oszlifować lekko tłoczek.

- no i montaż

- miałem problem; po montażu kapał płyn. Musiałem uszczelnić króciec pompki wchodzący do zbiornika.

Po naprawie sika jak nowa.

Jeżeli nie będzie jakichś niespodzianek (u mnie konieczność uszczelnienia pompki i powtórny demontaż) to cała naprawa naprawa zajmie jakieś 1/2 godz.

Powodzenia.

Edytowane przez meg2004
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Kontynuując wątek przedstawię po krótce, a wręcz w dużym ogóle przypadłość mojej Megane.

Postępując zgodnie z Waszymi wskazówkami:

  • Zdjąłem koło,
  • Odkręciłem przednią część nadkola,
  • wyjąłem pompkę,
  • odłączyłem jej dolną "miseczkę" z króćcami zasilającym i rozprowadzającymi,
  • stwierdziłem, ku mojemu zdumieniu, że tłoczek jest niczym nowy (Megane z 05'),
  • po dłuższym namyśle, wypaleniu kilku papierosów stwierdziłem, że przyczyną braku płynu na szybach jest nieobecny na iglicy wirnik...

Zakupiłem więc w pośpiechu nową pompkę ( 59,00 zł na już lub 40,00 zł i miał bym ją we wtorek). Założyłem i spryskiwacze obficie leją :!:

Jednak przy najbliższej wymianie filtra paliwa ( 140,00 zł KNECHT, o zgrozo! po zniżkach), muszę stworzyć hybrydę, bowiem nowa uszczelka z kompletu nie jest szczelna...najzwyczajniej z niej kapie :/

Niemniej, manual bardzo przydatny - wielkie dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja się doczepie do tematu z moim problemem. U mnie po zimie przestały działać spryskiwacze, myślałem, że to brak płynu uzupełniłem i nic, wsłuchiwałem się, ale chyba pompki czy tam silniczka nie słychać. W takim razie w moim przypadku ten manual mi się przyda czy ja mam gdzie indziej szukać usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można odpiąć wtyczkę od pompki i sprawdzić czy dochodzi prąd po włączeniu spryskiwaczy, na przykład miernikiem. Jeżeli prąd będzie, to spalony jest silniczek i trzeba wymienić pompkę - tak właśnie kiedyś miałem. Jak prądu nie będzie, to może być spalony bezpiecznik lub jakaś przerwa w instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzięki Yetiq, ale ten sam bezpiecznik to chyba jest odpowiedzialny za jakieś światła, a wszystkie działają. Skombinuje miernik i sprawdze.

 

Dodano: 07 cze 2013 - 09:31

Miernik zamówiłem przez ineternet bo nie miałem. Jadę sobie autem i mówię, 'a spróbuje psiknąć' - działa jak ręką odjął i bądź tu mądry. Chyba, że te zaworki się zapchały jakoś ale silniczek wydawało się, że też nie chodzi. Tak czy inaczej problem rozwiązał się sam, narazie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tutorial super!

Gdyby nie ten temat, pewnie jechałbym do mechanika.

Do pompki dostałem się od przodu, zdejmowałem zderzak - przy moich kalekich umiejętnościach, zdjęcie zderzaka i pompki to 20 minut roboty. Wiecej zeszło mi się z samą pompką - kroćce tak się zapiekły ze ich zdjąć nie moglem.

 

Przy okazji odkryłem, że przy wielu czynnościach łatwiej jest zdjąć zderzak niż niepotrzebnie się męczyć. O ile wymiana żarówek przez klapki w nadkolach nie stanowi już dla mnie problemu, to np. z wymianą filtra paliwa miałem kiedyś spory problem. Dziś, przy okazji, zmieniłem filtr paliwa właśnie, żarówki na OSRAM Night Breaker i halogenowe na nowe - bo wcześniej nie miałem dostpu.

 

Reasumując - polecam zdjąć zderzak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

 

postępowałem zgodnie z instrukcją obciąłem tą gumkę z obu stron przeszlifowałem ten pierścień złożyłem i teraz jak psikam na tył to mi leci i na tył i na przód a jak na sam przód to sam przód może ktoś poradzić dlaczego tak się stało ?? :blink: :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

polecam zdjąć przzedni zderzak, tylko kilka śrubek i wszystko jest na wierzchu,

A po co sobie utrudniać robotę. Wymiana pompki zajmuje mi około 15-20minut bez rozbierania auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość juniorksg

Witam.

Spryskiwacze działały mi bezproblemowo (przód i tył).

Dziś nagle przestało mi pryskać na przednią szybę.Pierwsza myśl, skończył się płyn, więc nalałem do pełna i tu zaczyna się problem.

Przy pryskaniu na tył, działa normalnie czyli leci na tył.

Przy próbie pryskania na przód - sika tył :( a na przód ani kropelki.

Miał ktoś podobną sytuację? Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za manuala.Spryskiwacz nie pryskał ale było słychać pompkę. Po przycięciu gumki spryskiwacze psikają jak potrzeba. Dojście od nadkola trudne, ciężko założyć uszczelkę , bo kapie. Mechanikowo by się nie chciało bawić tylko kupiłby nową pompkę i co najmniej 50 zł w plecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

dziękuję za wyczerpującą wiadomość. :P

 

Dodano: 06 kwi 2014 - 22:08

Czy możecie mi pomóc i przekazać informację jak zdemontować przedni zderzak w scenicII rocznik 2004.? Prosiłbyhm o opis jak to zrobić krok po kroku. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!