Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

michalewski

Nowy użytkownik
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    renault megane classic
  • Silnik
    1.6 8v K7M
  • Przebieg (tys.km)
    204000

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Cześć.

    Mam pytanie kiedyś mi odpowiedziałeś a moje problemy z Megane, jak się programuje silniczek krokowy. dziękuje za odpowiedz.

  2. Witam. Jeżeli sprzęgło lekko zaczepia mimo wyłączenia to może bieg ciężko wchodzic. Tu się zgadzam z przedmówcą. Zrozumiałbym problem z synchronizatorem gdyby jedynka nie chciała wejśc gdy się lekko toczymy ale gdy stoi i sprzęgło jest wyciśnięte to nic w skrzyni nie powinno sie kręcic i bieg tak jak na wyłączonum silniku powinien wejsc bez problemu. Możliwe że sprzęgło gdzies wychacza jeszcze mimo wyłączenia. A co do oleju to naprawde jest róznica w pracy skrzyni jeśli nie zastosujemy olejów do skrzyń koncernu renault,citroen, peugeot. To znany fakt. Nie chodzi tu o oznaczenia oleju 75W80 jaki maja inne oleje ale jak sie zachowuje w skrzyniach francuzów w jakich warunkach pracują . Sa samochody wrazliwe na takie rzeczy. Co do olejów silnikowych można kombinowac. Zmiana oleju dobrze zrobi i wyczyści z brudów bo może sie cos posypalo. Nie mówie że znam ten przypadek i wypowiadam sie tylko poprzez swoje osoboste doświadczenie z moim samochodem. Pozdrawiam
  3. Witam. Panie Przemku jeżeli jest Pan panem bo może zwykłym nadętym gówniarzem, nie musze o tym czytac bo to proste jak budowa cepa i mam to u siebie dokładnie takie same objawy. A wracając do Pana który zadaje pytanie to jest to objaw powoli zużywajacej się belki. Ja bym podjechał do gości od belek ponieważ oni robia to na codzień i wyjdzie taniej to naprawic u nich jak w warsztacie który bedzie się pół dnia zastanawiał a za to płaci klient. Polecam wizyte w warsztacie. A koledze Przemkowi trochę wyrozumiałości i spokojnego podchodzenia do życia bo żyłka pęknie i będzie problem. Pozdrawiam Dodano: 26 gru 2011 - 13:35 Ja swoją wymieniam w calości na zregenerowaną wcześniej a swoją zostawiam w warsztacie. Taniej wychodzi i mam prawie nową belkę i spokój przez wiele lat. Cena około 600-700 zł cała operacja w tym belka i pare godzin roboty. Cena oczywiście zależy od typu belki . Ja mam profil trapezowy z 4 drążkami skrętnymi. Pozdrawiam Dodano: 26 gru 2011 - 13:44 To jest link koło Ciebie w Krakowie http://www.franceautoservice.pl/serwis-peugeot-citroen.html
  4. Witam. Ja mam całkiem ładnie wyglądające 14 i sam sie zastanawiałem nad szerszymi większymi i tak dalej. Ale jestem zwolennikiem dobrych nowych opon zawsze więc trzeba brac pod uwagę i to i dostępnośc interesujących nas opon bo jest ich cztery więc koszt nie mały. Ja zdecydowałem się zaryzykowac na granicy i wcisnąc opony 195 60 14cali i okazało się strzałem w 10. wygląd super. idealnie mieszczą się w nadkolach, zabezpieczają rant felgi przed otarciami, komfort wystarczający i nie żałuje. Widziałem juz coupe na 15 z oponami 195 i 205 i powiem szczerze że jak masz kiepski wzór felgi to nic nie pomoże. Ja jestem zadowolony ze swojego wzoru felg wydających się na większe niż są i szerokosc opon 195 zrobiło lepsze wrażenie niz 205 na 15. A oponki nie drogie.Pozdro Dodano: 25 gru 2011 - 13:10 Witam. Opony jeżeli chcesz miec świetny efekt i komfort kup żadko zakładane do megane 195\60\14. Ja sobie założyłem i efekt jest zajeb.... Prowadzenie super i mam lepszy wygląd niż niejedna felga 15. Zawsze przy doborze wspomagaj się kofiguratorem i patrz jak to wpływa na prędkosc samochodu żeby nie było przekłaman licznika. Ja mam felgi 14 6cali szerokosc, i też zastanawiałem się nad kupnem większych i szerszych ale po co. zaryzykowałem i założyłem 195\60\14 i jestem bardzoooooooooo zadowolony. Idealne pod każdym względem ale jak komus zależy na dużym tuningu to można kombinowac ale tam nie ma wiele miejsca w nadkolach i może byc problem. Ja sie ledwo zmiesciłem ze swoimi i przy dużym obciążeniu tył jest na styk z budą 3mm luzu. Wyglad jest lepszy niż OK. Polecam
  5. Witam. Zgadzam się z przedmówcą. Sprawdz kolektor wydechowy bo prawdopodobnie jest peknięty. To norma. U mnie tez zaczął powoli pękac i odgłos mimo wymiany wszystkiego narastał. Teraz szykuje sie do wymiany kolektora na nowy z Nowego śącza z rur nie żeliwny. A drgania silnika . No wiesz czas robi swoje i silnik nie bedzie jak nowy. Pozdrawiam
  6. To że po za tankowaniu tak Ci wyje to tylko zbieg okoliczności. Kiedyś musiał nadejśc ten czas. Nie łaczyłbym tego faktu. renault megane wyje w przedziale obrotów 2400-2700 ponieważ spaliny przy tych obrotach mają taką prędkośc że wywolują strumień drgań w tłumikach i na katalizatorze przede wszystkim . Więc przy tych obrotach nigdy nie było cicho. Ale kiedy hałas jest denerwujący już to znaczy padł i rozsypał się KAT albo puszcza już złączka elastyczna między KATem a tłumikiem środkowym lub środkowy tłumik. Może by pęknięty kolektor wydechowy. Sprawdz układ wydechowy najlepiej wejdz pod samochód i każ komuś przygazowac ponad 2500obr. Ja stawiam na kata. Sam tak miałem po wymianie zdecydowana różnica choc ideału nigdy nie bedzie. Pozdro
  7. Witam. Wymiana rozrzadu natychmiast ponieważ dobrze jest jak wymiana jest co 90 tys. a jakby był wymieniany to sprzedajacy by to reklamował jak cholera. Co do oleju. Przebieg nie jest duży i ja bym lał dobry olej firmy VALVOLINE, LIQUID MOLLY, MOTUL (polecam). Sa to oleje nie rozlewane, rzadko podrabiane i bardzo dobre. Wszystko zależy jak Ci na samochodzie zależy.i ile masz kasy. Lej 0W40 lub 5W40 i tego się trzymaj i jak będziesz zadowolony z oleju to nie zmieniaj marki do końca Ja kiedyś lałem do mazdy od nowosci 0W50 ARAL i efekt tego był taki że po 2 latach intensywnej eksploatacji we Wrocławiu i przebiegu ponad 120 tys. zdarzało mi sie dosyc często ponawnie zapalac silnik już włączony tak cichutko i równo pracował silnik. W swojej reni classic 1.6 e leje teraz 10W40 VALVOLINE max life ponieważ mam 205 000 km ale wczesniej lałem tylko ELF 5W40. Mechanik jak rozebrał głowice był w szoku jak zobaczył stan popychaczy itd. Także od finansów zależy. Jak lejesz bardzo dobry olej to możesz wymieniac co 15tys spokojnie. Proponuje Ci zacząc stosowac VALVOLINE full syntetyczne 0W30 5W30 SYN POWER MST. Jest to olej najwyższej jakości z oznaczeniem SM czyli najwyższa norma światowa( nie SL czy SG). Masz mały przebieg więc śmiało zainwestuj. Pozdro
  8. Witam. Po pierwsze wymiań olej w skrzyni bo nigdy nie wiadomo co tam było wlane wcześniej ja tam nie ufam nikomu. Pojemnosc około 3.5 l. Oleje tylko i wyłacznie ELF TRANSELF NFJ 75W80 (nie NFP bo będzie chaczyc) ewentualnie specjalny do skrzyń francuzów w tym renault MOTUL MOTYLGEAR 75W80 Wymień i pojeżdzij kilka kilometrów. Jeżeli nie pomoże to sprawdz na kanale czy wybierak lub drażek o coś nie zachacza. U mnie zachaczał o mocowanie rury i ciężko wchodził wsteczny. Ale stawiam na olej.Pozdro
  9. Witam. Zamontuj na szybkozłączce opaskę zaciskową i tyle. W środku szybkozłaczki sa dwa oringi, mozesz je wymianic ale na takie same bo inaczej nie bedzie szczelnie. Potem zaciśnij konkretnie opaski i z głowy. Najlepiej na dwóch przewodach jeżeli masz dwa. Jeżeli masz nieszczelne oringi na szybkozłączu to benzynka może ci wylatywac w czasie jazdy ale to byś czuł nawet w kabinie. Mi raz taki przewód spadł. Jak sie wyrobi to napewno spadnie. OPASKA i jeszcze raz OPASKA u mnie zdała egzamin na 6. Poza tym opaski założyłem na wszystkich rurkach jakie mam w samochodzie. Pozdro
  10. Witam. Miałem to samo. Wymieniłem przewód masowy na nowy i wyczyściłem jego styki z silnikiem i karoserią samochodu. Następnie wymieniłem silniczek krokowy na nowy i zaprogramowałem. Wyczyściłem przepustnice i czujnik powietrza w rurze dolotu ponieważ był zabrudzony i to konkretnie przez olej z odmy który jest wyrzucany od czasu do czasu w tą rurę. Olej a propo też tam był a nawet w filtrze oleju. Jak ręka odjął. Chodzi jak złoto/ Spróbuj moze to |Ci coś da. Bez warsztatu fajna robota i łatwa. Pozatym od czasu do czasu takie coś silnik lubi oj lubi. Pozdro
  11. Witam. Tak to tylna belka. Do sprawdzenia i regeneracji a może tylko wymiana kilku elementów. Do warsztatu go go go go go. Pozdro
  12. Witam. Koledzy maja racje. Spręzyny muszą byc dedykowane poniewaz chodzi o ciężar samochodu. Ja montowałem Jamexy minus 40mm w swojej megane classic. Efent. Rewelacja. Idealnie dobrane i charakterystyka w porządku lekko twardawe na wybojach ale prowadzenie genialne i wygląd super. Nie polecam minus 60 mm bo za nisko, palca nie włożysz tylko dla hardcorowców. Sprawdz oferte firmy Ventura. Nie znam oficjalnego przedstawiciela ale wiele sklepów tuningowych ma oferte tej firmy i robią do wielu aut. Reasumując muszą byc do konkretnego auta. Pozdro
  13. Witam. Jeżeli wystepuje pulsowanie i lekkie bicie na kierownicy to jest to zesługa krzywych tarcz. Jeżeli natomiast kolega zauważył pulsowanie siły hamowania to jest to zasługa częściowo przegrzanych tarcz hamulcowych tzn. na tarczy w niektórych tylko miejscach nastapiło przegrzanie i tylko w tych miejscach zmieniła się powierzchnia i jej struktura bardziej odporna na tarcie. Czyli po prostu na całej tarczy sa miajsca gdzie klocek łapie idealnie a są miejsca przegrzane w których się ślizga ponieważ tarcza została zahartowana i jest bardzo twarda. Poprzednie klocki mogły byc miekksze po prostu i efekt nie był tak odczuwalny. proponuje zmienic tarcze albo klocki na miękkie np. z oferty ferrodo gdzie znajdziesz wiele rodzaji twardosci. Warto ponieważ hamulce to podstawa.Pozdro
  14. Witam. To początki zużytej belki. Jest to etap który może zakończyc się tylko wymianą niektórych elementów tylniej belki np. tuleje itp i koszty sa wtedy mniejsze jak w przypadku regeneracji całej belki lub wymiany na nową czy regenerowaną. Jedz do dobrego zakładu od belek sa specjalizowane warsztaty od tego. Znajdz na internecie hasło naprawa tylniej belki renault .Pozdro
  15. Witam. Masa w silniku jest obok alternatora i do karoserii przy akumulatorze. Kup nową i zmień czyszcząc miejsca połaczeń do blachy plus nowe nakrętki i podkładki. Ale to nie jest problem masy. Na to ze falują Ci obroty ma wiele czynników. Silniczek krokowy (po wymianie koniecznie zaprogramuj) czujnik powietrza przed przepustnicą czujnik połozenia wału (rzadko, wszyscy wymieniaja niepotrzebnie, można wyczyścic i powinno wystarczyc ale rzadko pomaga, ja mam zawalony od oleju i nic) Miałem te same problemy co TY Ja wymieniłem silniczek krokowy, przeczyściłem przepustnice i czujnik powietrza, masę wcześniej bo była zaśniedziała ale to na wszelki wypadek i przeszło. Czasami potrzeba wyregulowac zawory. Ale na poczatek proponowałbym zrobic co opisałem. Koszt silniczka 50zł. Pozdro
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!