Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Narky

Użytkownik
  • Content count

    93
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutralny

About Narky

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Częstochowa
  • Województwo
    dolnośląskie

Samochód

  • Auto
    Megane II
  • Silnik
    1.9
  • Przebieg (tys.km)
    220000
  1. Witam zna ktoś rozmiary simmeringu skrzyni? Tego co wychodzi z niego dłuższa półoś. Silnik 1.9 dCi 120 km skrzynia 6 biegów.
  2. Nie wiem jak z cenami skrzyń w Megankach III, ale raczej mało kto bawi się w wymianę trybów,czy co tam się psuje w skrzyni, tylko po prostu wsadza zamennik. Już bardziejbym obstawiał, że będzie pasować wlasnie skrzynia od 2.0 dCI Megane III niz od 1.9 megane II. A co modyfikacjii, nie wchodzi w gre, musiałbyś znaleźć odpowiednie tryby z ilością ząbków i je spasować, a raczej nikt skrzyni nie rozbiera na sprzedaż :D
  3. Ogólnie to w Megance jazda bez tempomatu nie jest taka męcząca, ale fajny bajer, po prostu sobie kliknąć :D Z przyzwyczajeniem, to moim zdaniem, jedziesz lewym pasem te 130, klikasz R. Jak masz tira czy cos no to pedał w podłoge wymijasz i znowu klikasz R, wraca Ci do starej prędkości. Ewentualnie musisz po prostu jeździć szybciej :D
  4. Tak chyba zrobię, lecz napisałeś, że nie trzeba aktywować tempomatu na liczniku, jak wszystko złoże spełnię wymagania, to powinno mi go włączyć, i będzie działał, bez kontrolki na desce? Dobrze rozumiem ? Poprawa tempomatu umówiona na jutro. EDIT. UDAŁO SIĘ ! tempomat działa normalnie, lecz bez ikonek, komunikatów na desce. kaag, bardzo mi pomogłeś, więcej takich ludzi !
  5. Nie nic nie zapłaciłem. Wyglądało to w ten sposób, że wszedł gdzieś w kategorie WTRYSK coś tam poklikał i pokazuje mi, że tempomat to ja mam aktyywny i pokazał, że przy ogranicznikach ( chyba ) była literka "z" jak on to powiedział "załączony". A na zegarach nie wiem czy coś klikał. Widać faktycznie nie miał o tym pojęcia, ale przynajmniej nie wziął pieniędzy. Zna ktoś kogoś kto ma pojęcie i obycie z CLIP'em? W okolicach Częstochowy>?
  6. Witam. Jeżeli nie miałem założonego tempomatu, lecz dokupiłem wszystkie przyciski, pojechałem na CLIP'a. Pan powiedział mi, że Tempomat to ja mam aktywowany. Lecz zdziwił mnie ten fakt ( Kontrolka nie zapalała się przy odpalaniu, żadnej reakcjii na tą kontrolkę na zegarach ( przełączając przycisk aktywacjii )). Teraz pytanie, czy jest taka możliwość, że tempomat trzeba aktywować w 2 miejscach ? Komputer ( tu aktywowany był ) i zegary? Czy jedno ciągnie się za drugim? Jest jakiś inny program który połączy się z ELM 327, który jest w stanie aktywować na zegarach?
  7. Dodam, że robi się głośniej. Proponuję podłączyć CLIP'a, z tego co kiedys czytalem jest tam taka opcja ze mozesz miec po prostu to wyłączone. Tak jak niektórzy mają wyłączaną klime:D Regulamin pkt. 5.6 -Prezes
  8. Krótsze w sensie chodzi o MAX prędkość? Z ciekawości zapytam, jaka jest różnica? Jaki koszt, jeżeli jesteś w stanie wymienić skrzynie sam to koszt skrzyni, wymiana w warsztacie to koszt myślę koło 500 zł. ( Przynajmniej tak słyszałem. ) Ale czy ta skrzynia będzie pasować? Wątpię. Megane II ma inną bude niż III chodzi tu teraz o mocowanie tej skrzyni. Najprościej to jakbyś miał dwie na wierzchu i porównał czy to się zgra. Aczykolwiek za dużo "detali" : Wyjście na półosie ( ich grubość ), mocowanie skrzyni do budy, rozstaw śrub do mocowania silnika, pewnie kostki czujników, linki biegów.
  9. Okej wszystko rozumiem, w sumie ta instalacja z tego co widze różni się opornością jednego opornika. Jutro sie za to biore zobaczymy efekty, Pozdrawiam Jestem po CLIPIE' okazało się, że tempomat jest aktywowany :o stąd mojezdziwienei bo przy odpaleniu nie zaświeca się kontrolka. Przycisk aktywacjii założony, żadnej reakcjii na zegarach po przełączniu. O co chodzi? Zabrałem się za wlutowywanie rezystorów do przycisków lecz przed wpięciem w układ zobaczyłem, że nie ma reakcjii na przycisk włączenia... W czym problem? Jest jakiś bezpiecznik co odpowiada za tempomat? Jakie napięcie powinno być na przewodach do kostki aktywującej tempomat?
  10. Rozumiem, Nie wiem czy zwijacz mam na 7 czy 5 pin, skoro miałem pociągniętą instalacje do aktywowyania tempomatu to być może mam i zwijacz jak trzeba. Chyba odpuszczę temat zmiany kierownicy i zastąpie to jakimiś przyciskami. Z tego co widzę trzeba wlutowywać rezystory. Znalazłem tego typu informacje ( od Laguny 2 ), będzie pasować do Meganki? Włącz ( R ) - 900 om Zawieś - 0 om + - 300 om - - 100 om Takie rezystory powlutowywać przed przełącznikami z jednego na drugi kabel ( te 2 brakujące o których pisałeś ). EDIT. Jest to ta wtyczka 7 pinowa z której należy wyciągnąć 2 przewody pod przycisk? Które to są przewody? Regulamin pkt. 10 - odnośnie dodawania zdjęć na forum. - Prezes
  11. lolo1976, zacząłem zakładać tempomat, i do etapu do którego doszedłem wiedza jak wsadzić kostkę w gniazdo wystarcza a jest to 75 % roboty, skoro masz tą kostkę. 1.Masz kostkę, kupujesz przycisk tempomatu ( ASO, Rozbiórka jakiejś meganki, trzeba podzwonić ) + ramke, żeby ładnie wyglądało. 2.Przycisk wpinasz do tej kostki. 3.Zakładasz nową ramkę, i wszystko składasz. ( Nic już tam nie ruszasz ) 4.Umawiasz się na aktywacje tempomatu CLIP'em. Polecam poszukać na OLX, dużo osób dysponuje CLIP'em i ma pojęcie, kwestia umówienia się i ceny ( Ceny wahają się 50-100 zł za aktywacje ) 5.Po aktywacjii, przy odpaleniu powinna zapalać Ci się kontrolka tempomatu na liczniku.[ Na tym etapie stanąłem, dalej będę pisał jak ja to będę robił, lecz czy tak to podziała na 100% nie jestem pewny ] 6.Potrzebujesz przycisków ( tych na kierownicy, "+", "-", i bodajże "c" "o", tymi przyciskami regulujesz tempomat prędkość itp. Z tego co rozumiem kostka jest w kolumnie kierownicy, dużo osób po prostu sie wpinało w tą kostke i robiło własne przyciski gdzieś niedaleko kierownicy. Ja prawdopodobnie po prostu kupie kierownice z tempomatem ( używkę ). Robisz przekładkę wpinasz w kostkę i wszystko powinno działać. Pozdrawiam
  12. Aaaa, czyli tam ma być masa, a + jest podawany cały czas po otwarciu samochodu na zamek. W którym pinie na zamku ma być ten plus 12 V? Myślę, że skoro mam Megane PH I to będzie to tak jak w Sceniku Ph I, Zaraz rozbiorę i posprawdzam to co mówisz. Dzięki za wyjaśnienie. Edit. Problem rozwiązany Problemem było moje niezrozumienie, że przycisk łączy mase silniczka z masą pojazdu. + Luźny jeden pin w przycisku. Dziękuję za pomoc!
  13. Są 3 powody takich sytuacjii. 1. Skrzynka z bezpiecznikami pod maską ( Wtyczki ), zalania itp. 2.Skrzynka pod kierownicą ( Wtyczki, zalania ) ORAZ ! Przewody które idą w wiązce przez sciane grodziowa ze skrzyki spod maski do skrzynki w kabinie ! U mnie byl urwany 1 maly zolty kabelek i tak wariował :D
  14. Światła zrobione, problemem były wtyczki... Nie wiem z czego oni je robią ale po prostu masakra ...Problem zamka nadal jest ;/ kaag. Mógłbyś konrketnie napisać w który kabel się wpiąłeś? Chodzi o któryś z tej wtyczki która wchodzi do zamka drzwiach ? Edit. Zacząłem zastanawiać się nad działaniem tego wszystkiego, skoro jest to jakby włącznik, to powinien mieć kabel który idzie prosto na zamek. U mnie wyglada to tak : Wychodzą 3 kable Niebieski, Czarny, Brązowy. Idąc na logike, podświetlenie tablicy musi mieć mase jest to czarny kabel. Niebieski podświetlenie tablicy ( + ), No i nieszczęsny brązowy kabel, w którym napięcie wynosi 0,8 V. Niebieski ( + na podświetlenie tablicy ) Czarny ( Masa ) Brązowy( Plus na zamek ) To jakim prawem na przycisk wchodzi brązowy kabel, a z drugiej strony wychodzi czarny który idzie na mase?! Przecież to nie ma sensu.
  15. Wersja bez HF pisałem wyżej. Problem nadal istnieje, dodam iż napięcie na lewym świetle postojowym waha się 4-8V. Brak światła stopu, kompletnie. A zamek jak niedziałał taknei działa. Rozebrałem wtyczki pod siedzeniem, odpiąłem komputer pod kierownicą, wszystko idealne, i chyba nigdy nie rozbierane, bo wszystkie zatrzaski plastikowe były całe :D Jednak nie mam juz pomysu gdzie szukać problemu. Napięcie przy bezpiecznikach pod maską na światła pozycyjne jest. Dodam, że auto ani nic sie raczej od stania nie popsuje
×