Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

hwfreak

Nowy użytkownik
  • Content count

    38
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About hwfreak

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Województwo
    małopolskie

Samochód

  • Auto
    Megane II phII
  • Silnik
    1.6 16v
  • Przebieg (tys.km)
    120
  1. Akurat mam jakiegoś elma na bluetooth no i ani torque, ani pirackie aplikacje dołączone nie wykrywają błędów mimo tego, że jest trefna poduszka albo świecą się kontrolki na zegarach.
  2. Tak czytam, czytam i dalej zastanawiam się czy lepiej kupić MaxiECU na ELM czy na MPM? Będę miał pod opieką: Megane II HB 2006 1.6 B+G, Megane II phII HB 2007 2.0 B+G automat, Megane II phII CC 2007 1.5 DCI, Megane II phII CC 2006 1.9 DCI, Scenic I phII 2001 1.9 DCI, Scenic II ph II 1.5DCI *, Grand Scenic II ph II 2.0 B+G *. (* bardzo żadko o ile w ogóle) Nie wiem jak głęboko będę musiał grzebać ale wiem, że na bank chciałbym mieć możliwość zmiany języków, aktywacji tempomatu, HF (akurat to nie must have) no i dość dokładnej diagnostyki. Fajnie też było by mieć możliwość zakodowania karty .No i do tego jak się rozniesie, że mam MaxiECU to zapewne jakieś inne autka dojdą mi do roboty. Zasanawiam się czy warto dołożyć te 200zł do MPM (który ponoć mogę sobie potem dokupić osobno) czy lepiej kupić skórzaną kierę albo inny bajerek do autka :) Zaznaczam, że są to autka rodziny i znajomych i cała robota będzie się odbywać za przysłowiowego browara i w ramach przysługi. Edit: Raczej interesuje mnie bluetooth.
  3. Uszanowanko. Czy ktoś może orientuje czym mogą się różnić silniki 1.6 w Megane II 115KM, Twingo RS 133KM i Clio III GT 128KM. Na bank Twingo ma inny (chyba metalowy) kolektor dolotowy. Zapewne też inny wydech. No i inny program. Jako ciekawostkę podam, że K-Tec Racing wykręciła z Twingo RS coś koło 170KM jednak wiązało się to z nowymi wałkami KTR (coś koło 700GBP), kompletnym wydechem KTR (~900GBP), customowym dolotem (nie wiem czy tylko od przepustnicy do filtra czy kolektor też) i portingiem głowicy. No i pytanie czy klasyczne ECU od K4M dało się wystroić czy musiał tam polecieć już inny komputer. Czyli dalej opłaca się za te ~10k wymienić motor na 2.0t albo sprzedać i kupić MII 2.0t :) Wychodzi 250zł za 1KM przyrostu :)
  4. Przy czyszczeniu chcę wyczyścić top silnika i wymienić wszystkie uszczelki w kolektorze. Docelowo chcę też założyć jakieś estetyczne oploty na kable i nadać jakiegoś "charakteru" komorze silnika. Bardziej chodzi o posprzątanie, uzupełnienie ewentualnych braków w spinkach i plastikach, może jakiś kolorek na pokrywę silnika, ciekawe opaski zaciskowe. Pozostałość po modowaniu komputerów No i ostatnie czego mi potrzeba to smugi oleju połączonego z kurzem ciągnące się od otworu odmy pod kolektorem przez cały motor <_<
  5. Ok. Tak zastanawiam się czy po wyczyszczeniu nie zamontować czegoś na styl oil catch tank (separator odmy po naszemu) Może nie taki "szpanerski" tylko najzwyklejszy i po kilku tys sprawdzić ile zebrał. Mapsensor to czujniczek w bodajże 2. dolocie na dole czy na górze dolotu po lewej? Jak ten na górze to elegancko się go wyjmuje, jak ten na dole to tego nie mogłem zdemontować Dobra już wiem co jest co. Regulamin pkt. 10 - odnośnie dodawania zdjęć na forum :!: -Prezes
  6. Dobra już mam. Chodziło mi o odmę olejową. Znalazłem też wężyk do serwa. Do nie wiem jeszcze czym jest plastikowa sztywna rurka idąca od przepustnicy w lewy (patrząc od zderzaka) górny róg komory silnika? No i pytanie. Po zdemontowaniu plastikowej części kolektora ssącego wylałem z niego prawie szklankę oleju silnikowego. WTF? Ja wiem, że to z odmy olejowej ale żeby aż tyle tego było? A może to efekt 11 lat nieczyszczenia całości? No i pytanie. Czy mogę zdemontować cały plastikowy kolektor ssący i przepłukać go gorącą wodą z płynem a potem benzyną w celu wyczyszczenia z tego oleju? EDIT: A może catch tank jako forma kontrolowania ilości lanego oleju i powstrzymanie zalewania wszystkiego od przepustnicy do zaworów?
  7. To jeszcze zapytał bym o tą gumową rurkę idącą w kierunku podszybia. Ten sam odcinek dolotu co tłumik szmerów ssania.
  8. Nie jestem pewien jak bardzo brakuje mi instalacji do tempomatu i jak dużo muszę kasy i czasu w niego wpakować i mam pytanko. Czy jeśli nie mam aktywnego tempomatu w komputerze to jak podłącze przełącznik pod kierownicą to powinny mi się świecić kontrolki albo wyświetlać komunikaty?
  9. Megane II phI Kompresor

    Wiem, że odkop ale bardziej od tego czy kompresor się zmieści i ile to kosztuje zastanawiam się czy komputer 1.6 16v K4M da radę wysterować "nadprogramowe" 40-50KM (zakładając, że kompresorem dobijemy z 115 do ~150-160KM).
  10. Megane II phII Spalanie realne a komputer.

    Kolejne tankowanie w mieście Krakowie. Zrobiono 120km. Licznik pokazał spalonego paliwa 12l, średnie spalanie w okolicach 10l. Zatankowano 15l LPG czyli spalanie wyszło w okolicach 13l/100km i ponad 25% rozjechania ze wskazaniami komputera. No strasznie dużo mi tego wyszło <_<
  11. Witam Jak poradziliście sobie z pogłogą bagażnika po montażu LPG? Oryginalne usztywnienie posiada wgłębienia które wchodziły w koło zapasowe a to miejsce zajmuje butla. Nie chcę zostawiać samego dywanika żeby nie porozciągać wykładziny bagażnika i szorować tą wykładziną po butli.
  12. Megane II phII Spalanie realne a komputer.

    Fakt napisałem chaotycznie. Po zatankowaniu butli do pełna zresetowałem liczniki. Po przejechaniu 85km znowu zatankowałem do pełna i weszło 8,4l gazu. Komputer pokazał, że spalono 6,7. Spalanie średnie zostało zarejestrowane na komputerze na poziomie 8,7l. Problemem nie jest samo spalanie 10l/100km a fakt, że komputer wskazuje że spalono 6,7l a faktycznie spalono 8,4l (25% więcej)
  13. Megane II phII Spalanie realne a komputer.

    Fakt próba to było 85km mieszane. Jutro zrobię 350 trasy i wtedy ponownie porównam komputer i realne spalanie gazu.
  14. Witam. Na początek instalacja: centralka STAG QBOX Plus reduktor STAG R01 150KM listwa STAG AC W02 Instalator polecany w mieście i obeznany z tematem renówek. Całość zrobiona estetycznie i bez druciarstwa. Wczoraj autko odebrane, dziś nabiłem butlę do pełna, przelatałem 85km- 30 w trasie, reszta miasto, jakieś 5km lepsza połówka uczyła się jeździć, kilka prób od 0-100km/h w celu porównania LPG vs PB. Komputer wskazywał spalanie średnie około 8,7l oraz, że przez te 85km spalono 6,7l. Wpadam na stację, tankuję a tam... 8,4l gazu weszło o.O Ja wiem, że LPG pójdzie te 10-15% więcej ale poszło mi prawie 25% więcej niż sugerował komputer :/ Mam świadomość też, że to co na trasie oszczędziłem to dopaliła moja i te moje próby czasowe ale... Do jasnej dlaczego komputer wskazuje średnie spalanie 8,7l a gazu poszło jak by palił conajmniej 10l i dlaczego komputer zaniżył wartość spalonego paliwa aż o 25%? Głupota komputera? Błąd instalatora? A może nie wyregulowana instalacja? Jutro jadę na pierwszą regulację a w sobotę trasa 350km więc wtedy powiem coś więcej jak się kształtuje spalanie na długiej trasie. Jest się czym martwić? Chciałbym jutro zwrócić uwagę w serwisie w razie coś bo inaczej w Krk będę musiał płacić za regulację albo jechać 350km do tego instalatora.
  15. Witam, dzisiaj podczas oglądania instalacji gazowej po odbiorze autka wraz z ojczulkiem zwróciliśmy uwagę na zaślepioną rurę przy dolocie. Prawa strona komory silnika, pomiędzy przepustnicą a filtrem powietrza. Kiedyś w Skodzie Felicii 1.3mpi miałem zwężkę w puszce filtra powietrza ale po co taka zaślepiona rura?
×