Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

mrarek

Użytkownik
  • Content count

    4850
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    27

mrarek last won the day on July 11

mrarek had the most liked content!

Community Reputation

81 Super

About mrarek

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    piekary śląskie
  • Województwo
    śląskie

Samochód

  • Auto
    SCENIC III PhI 2011
  • Silnik
    1.5 dCi 110 KM
  • Przebieg (tys.km)
    181
  1. Jak nie wyciągnie i nie wysuszy porządnie, to nie dość, że będzie śmierdzieć to i gnić.
  2. Nie jest na tyle wydajna co w 1,9 dCi i po jakimś czasie zacierają się panewki IV korby.
  3. Jako, że Twój post został przywołany w innym topiku, to opowiem z własnego doświadczenia z silnikiem 1,5 dCi w SCIII. Wydaje mi się, że nie wiesz, że w Twoim pojeździe wypalanie DPFa jest niezależne od pokonywanej trasy i DPF może wypalać się na postoju samochodu z włączonym silnikiem. To nie jest generacja DPFa znana z poprzednich modeli Reno, gdzie trzeba było mieć odpowiednią prędkość i zapalała sie kontrolka. U siebie robię dokładne pomiary i od momentu założenia kontrolki DPF wypalał się kilkanaście razy, średnio co 340 km zapala się kontrolka, najczęściej podczas jazdy, ale jak zatrzymuję się na skrzyżowaniu, to też kontrolka świeci i silnik "twardo" pracuje Wypalanie trwa ok. 5-6 minut, zarówno podczas jazdy jak i jazdy + postój z włączonym silnikiem. Zatem widać, że wypalenie DPFa jest procesem niezależnym od prędkości pojazdu. Zaobserwowałem również, że kontrolka się zapala czasami pomiędzy "normalnymi" wypaleniami. Świeci się z pół minuty albo i krócej - jak spada obciążenie silnika to gaśnie. U mnie eksploatacja pojazdu to IMHO 90% jazd na tempomacie, przy prędkosci obrotowej 2000-2500 RPM. Poniżej tych prędkości obrotowych staram się nie jeździć z uwagi na pompę olejową. Może jestem niepotrzebnie przewrażliwiony, ale to pozostałość z poprzedniej generacji silników 1,5 dCi. Dodano: 21 lip 2017 - 07:47 a dokładniej to ten z normą RN0720. Też taki stosuję, ale zmieniam co 10 kkm. Niedawno rozpocząłem badanie oleju po wymianie. Aktualnie czekam na badania trzeciej próbki.
  4. wspomniany użyszkodnik SCIII nie wie, że w jego pojeździe wypalanie DPFa jest niezależne od pokonywanej trasy i DPF może wypalać się na postoju samochodu z włączonym silnikiem. U siebie robię dokładne pomiary i od momentu założenia kontrolki DPF wypalał się kilkanaście razy, średnio co 340 km zapala się kontrolka, najczęściej podczas jazdy, ale jak zatrzymuję się na skrzyżowaniu, to też kontrolka świeci i silnik "twardo" pracuje Wypalanie trwa ok. 5-6 minut, zarówno podczas jazdy jak i jazdy + postój z włączonym silnikiem. Zatem widać, że wypalenie DPFa jest procesem niezależnym od prędkości pojazdu. Zaobserwowałem również, że kontrolka się zapala czasami pomiędzy "normalnymi" wypaleniami. Świeci się z pół minuty albo i krócej - jak spada obciążenie silnika to gaśnie. U mnie eksploatacja pojazdu to IMHO 90% jazd na tempomacie, przy prędkosci obrotowej 2000-2500 RPM. Poniżej tych prędkości obrotowych staram się nie jeździć z uwagi na pompę olejową. Może jestem niepotrzebnie przewrażliwiony, ale to pozostałość z poprzedniej generacji silników 1,5 dCi.
  5. Megane III phI Szarpnięcia + błąd

    Robi się temat o 2T, zamiast o szarpnięciach... Ale przy okazji - badania różnych olejów 2T były robione w DE. Wyniki nie są tajne, dosyć dobrze jest to opisane i wyszczególnione na forum alfaholicy oraz avensis.info http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_ropy_pigulce_.html http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501 No ale musiałbyć poczytać ponad 250 stron postów.
  6. Megane III phII Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

    500 km pomiędzy wypaleniami, o i tak dobrze. U mnie średnio jest co 340 km wypalanie. Też mam trochę jazdy (80 km dziennie), ale staram się jechać, a nie stać w korkach. Nawet jak trasa dłuższa. Czasami pomiędzy wypaleniami "głównymi" włącza się jeszcze wypalanie na 5-10 sekund.
  7. Fluence I phI 1.5 dci 110KM - klekot przy przyspieszaniu

    Lej 2T Ravenola, LM lub Mannol i rób kilometry. Zastane i zapieczone wtryski to kupa problemów. BTW - grupa PSA stosuje FAPy a nie DPF.
  8. Fluence I phI 1.5 dci 110KM - klekot przy przyspieszaniu

    Z tym zapychaniem FAP to bujdy są, no chyba że jakiś syf lejesz. Co do klepania. Może pojeździj więcej.
  9. Fluence I phI 1.5 dci 110KM - klekot przy przyspieszaniu

    Raczej nie. U mnie kulturka pracy - fajny terkot, a po wlaniu soku malinowego wyraźna poprawa.
  10. Zdejmij boczek. Ciekawa teoria ;)
  11. Wystarczy gdzieś drobna nieszczelność i Twój szalony plan bierze w łeb ;)
  12. Scenic II phI 1,5 dCi zaślepienie EGR

    Jakby to było takie proste, to nikt by zaślepek nie montował.
×