Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

tomer

Nowy użytkownik
  • Content count

    28
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

tomer last won the day on May 24 2015

tomer had the most liked content!

Community Reputation

4 Neutralny

About tomer

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    STA
  • Województwo
    śląskie

Samochód

  • Auto
    Megane II
  • Silnik
    K4M760
  • Przebieg (tys.km)
    245000
  1. Cześć, Pękła mi ostatnio sprężyna, wymieniłem już na nowe. Niestety po wymianie przód stoi bardzo wysoko. Między kołem 16' a nadkolem jest jakieś 13-14cm luki. Wszystko jest raczej złożone dobrze (zresztą tam nie ma niczego co można zrobić źle), pytałem też w ASO i twierdzą, że na każdym zamienniku tak jest. W związku z tym mam pytanie do Was - czy ktoś zmieniał sprężyny i może polecić dobry zamiennik ? Czy rzeczywiście nie ma szans żeby wymienić sprężyny i mieć 'normalny' samochód ? mój silnik to 1.6 k4m760, hatchback Pozdro Tomek
  2. Panowie, Jak już wcześniej pisałem - więcej nie wymyślę. Ponawiam prośbę o przesłanie podsłuchanej transmisji z programu działającego na waszym sprzęcie. Można to zrobić np na laptopie programem HHD free serial port monitor. Pozdro,Tomer
  3. Odpowiedz na AT daje ELM, a nie samochód. Jak już pisałem - podejrzewam, że różne wersje ELM'a (a większość z dostępnych to tak naprawde podróby) różnie sobie radzą z komendami. Jak dla mnie jedyna opcja to podsłuchanie innego programu który działa z Twoim ELM'em - może ktoś kto pisał tamte programy miał patent jak to rozwiązać. Odnośnie aplikacji - to też zacząłem jakiś czas temu pracę nad czymś na androida - póki co daje rade odczytywać dane, zapisywać niektóre konfiguracje i czytać błędy. Natomiast jest to bardzo wczesna wersja i właśnie chciałbym wiedzieć co zrobić żeby działała z wszystkimi interfejsami jakie macie. Postaram się w najbliższym czasie udostępnić obecną wersje do testów. No i jest jeden minus - baza danych jest z DDT2000 więc język to francuski. W załączniku przykładowe ekrany
  4. No to mogę jeszcze zaproponować spróbowanie: AT Z AT SP 6 AT SH 743 AT CRA 763 AT ST 90 10 86 3B 11 01 10 Jeżeli to nie pomoże to jest jeszcze jedna opcja - podsłuchać transmisję z jakiegoś działającego programu (np MaxiECU) przy pomocy "HHD free serial port monitor" (na PC). Wtedy można się oprzeć na tym co ten program wysyła.
  5. przed 2 ostatnimi spróbujcie: AT CRA 763 A jakieś inne programy Wam działają ? (np maxi ECU)
  6. Możesz wkleić tu dokładnie wszystko co wysyłasz i odbierasz ? Różnice prawdopodobnie wynikają z różnych wersji ELM'a - wszystkie z nich to podróbki - i nie wszystkie działają dokładnie tak samo
  7. mielik6 > Baud rate 38400, dołączaj cr+lf Z czy numer portu masz właściwy to już sam musisz sprawdzić
  8. Musisz być szybszy :) - ta i poprzednia linia muszą być wpisane w krótkim czasie (bodajże 2 czy 3 sekundy)
  9. Generalnie to wszystko w katalogu DDT2000Data. W podkatalogu vehicles można znależć CAN ID na które trzeba zainicjować ELM'a. A potem trzeba odnależć odpowiedni plik w katalogu ecus dla ECU z którym chcemy gadać i w nim są wszyskie polecenia do wysłania. Pracuje obecnie nad aplikacją na Android'a która będzie gadała z ELM'em. Póki co udało mi się np. odczytać aktualne wartości ciśnień w oponach z UCH lub kody czujników. Będę was informował o wynikach prac.
  10. Kody wziąłem z bazy DDT2000. Możecie spróbować w ostatnim kroku wpisywać : 3B 11 01 80 to ustawi język na polski (o ile jest, a jeżeli nie ma to wróci do francuskiego). WG bazy DDT nowsze ph1 też powinny go mieć - u mnie niestety nie ma. W phII procedura powinna wyglądać tak samo (pisze powinna bo nie sprawdzałem doświadczalnie tylko wg bazy). Zajrzałem właśnie w ELM Terminal i nie widzę tam w zasadzie nic do ustawiania - możesz spróbować z innym ELM'em lub na kompie... I jeszcze jedna ciekawostka - wpisanie w ostatnim kroku poniższego uaktywni tempomat (oczywiście potrzebujecie mieć przyciski itd, ale o tym osobny wątek): 3B 11 0E 10
  11. termite, realterm, albo nawet hyperterm wbudowany w windowsa
  12. Witam, Czy ktoś z was korzystał z oferty renault 4+ ? Dostałem właśnie taką opcję na maila - za 29zł przegląd przed wakacjami + assistance europa gratis. <><><><><><><><><><>><><><><> Interesują mnie wrażenia - czy to naganianie na naprawę w ASO, czy rzeczywiście dobra opcja na tanie assistance na wyjazd. <><><><><><><><><><>><><><><> Pozdro, Tomer Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76
  13. Chodzi mi o przewody sztywne - i ich nie da rady znaleźć gdziekolwiek, więc będe musiał dorobić miedziane (zresztą nie wyobrażam sobie zakładania stalowych).
  14. Jak w temacie - czy któryś z kolegów podpowie jakie są długości przednich przewodów hamulcowych ? Chciałbym sobie je zamówić/przygotować zanim zabiorę sie za wymiane. Pozdrawiam, tomer
  15. Witam, Chciałem się z wami podzielić sposobem zmiany języka (na angielski) w MIIPh1 przy użyciu ELM327. Potrzebujemy: - ELM327 (na kablu lub BT) - komputer lub telefon/tablet z androidem - zainstalowany terminal (ja używałem ELM Terminal dla androida) 1. Podłączamy ELM'a do samochodu 2. Łączymy się z nim z kompa/telefonu 3. Włączamy zapłon bez odpalania silnika (bieg+hamulec+start). 4. W terminalu wpisujemy kolejno polecenia: AT Z (reset interfejsu, w odpowiedzi dostaniemy wersję ELM'a) AT SP 6 (transmisja po CANie - odpowiedź OK) AT SH 743 (adres TDB - odpowiedź OK) 10 86 (sesja extended - odpowiedź 50 86) 3B 11 01 10 (ustawienie języka - 10 = angielski, odpowiedź 7B 11) Ważne, żeby 2 ostatnie wysłać szybko (bodajże 3 sekundy). Po chwili naszym oczom ukazują się komunikaty po angielsku. Mam nadzieję że wkrótce z ELM'em uda się zdziałać jeszcze więcej :)
×