Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

mimegane

Nowy użytkownik
  • Content count

    24
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About mimegane

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Nie stąd
  • Województwo
    łódzkie

Samochód

  • Auto
    Megane '96
  • Silnik
    1.6 90KM
  • Przebieg (tys.km)
    300000
  1. Gdzie to skrzypi? W kole prawym/lewym, na kole kierownicy, gdzieś pod maską w okolicach maglownicy?????
  2. Jeżeli ktoś posiada auto starsze niż 2009 rok, to można podłączyć sterujący pod światłą mijania. Ja tak mam i jeżeli jest szarawo, to włączam razem LEDowe postojówki, fajnie to wygląda i dodatkowo doświetlam tył. A autach po 2009 niestety dzienne nie mogą się świecić razem z oswietleniem tablicy bla bla bla
  3. Scenic I phI skrzynia za szybka pomocy

    No to powiedzmy, że masz skrzynię 4 biegową z nadbiegiem w długie trasy ;) Spalanie chyba w normie. Może bardziej cierpi sprzęgło przy ruszaniu pod górkę lub z obciążeniem ale to też znów bez przesady.
  4. 1.6 90KM 8V. Właśnie na świeżo w nocy zabrakło ładowania, nie świeciła się kontrolka. Po kilkunastu km ładowanie wróciło i po chwili go zabrakło. Później już odpalony na przewodach, żeby wjechać na podwórko i znów zaczęło na chwilę ładować (widać po światłach). Czyżby szczotki się skończyły/zawieszały? Pracuje cicho, pasek nie piszczy.
  5. Megane I phI Buczy powyżej 3.000 obr/min

    Osiągi ma fabryczne, nie bierze oleju i wsjo ok, tylko kwestia tego dźwięku. Nie mam obecnie możliwości nagrania gdyż to nie moje auto.Dźwięk o niskiej częstotliwości, podobny do tego kiedy rozbierze się układ dolotowy.
  6. Hamulec lub łożysko - będzie ściągać po puszczeniu pedału gazu, a przy przyspieszaniu będzie jechać prosto. Mnie też lekko w lewo ale mam do wymiany gumy stabilizatorów i coś tam jeszcze się znajdzie pewnie. Trzymał mi prawy zacisk a mimo to i tak ściągał na lewo - więc to odpada. Jeżeli siła ściągania jest zmienna to ewidentnie zawieszenie. Coś jest uszkodzone w takim stopniu, że jeszcze nie stuka, a pracuje przestawiając któreś koło. Diagnosta Ci powie, że jest ok bo nie słychać. Ciężka sprawa.
  7. Megane I 1.6 8V 280.000km powyżej 3.000 obr/min bardzo buczy silnik. Dźwięk podobny do jazdy bez filtra powietrza. Filtr jest ok, dolot szczelny nie wiem co powoduje ten dźwięk ale jazda w trasie jest męcząca. Poniżej tych obrotów jest cicho.
  8. Scenic I phI skrzynia za szybka pomocy

    Skrzynię masz długą, plusem będzie jazda w trasie gdyż nie będzie Ci silnik wył przy dużych prędkościach. Jednak stracisz na dynamice, może też więcej palić, bo zauważ że musisz mu bardziej cisnąć.
  9. Fluence I phI Lekkie dymienie z rury wydechowej

    Całkiem normalne, bielutki dymek to para wodna. Z jednych aut wydobywa się go więcej, z drugich mniej. Przy takim przebiegu, to masz jeszcze dobrze silnik nie dotarty i już szukasz problemów? :)
  10. Scenic I phII Przeróbka skrzyni biegów na szybszą.

    W autach często są pozamieniane skrzynie więc nie wiadomo co tam siedzi. Musisz spisać symbol albo przynajmniej po wyglądzie obudowy dojść jaki to typ. Myślę, że z tej samej serii będzie pasować. Jeżeli masz JB3, to teoretycznie powinieneś szukać JB3 z dłuższą piątką, czyli mniejszej wartości. Tutaj wstawiłem trochę danych z symulatorem skrzyń: http://[ciach]-forum.pl/Watek-Prze%C5%82o%C5%BCenia-skrzy%C5%84-bieg%C3%B3w-Renault-i-symulatory-pr%C4%99dko%C5%9Bci?pid=198485#pid198485 - skopiuj sobie, bo serwer generuje im polskie znaki w adresie. Dużo informacji jest też na tej stronce: http://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-renault-typ-jb3.html P.S. Również mam JC5 u siebie i silnik 116KM, skrzynia była by ok jeżeli jeździłbym sporo z przyczepą albo w terenie górskim.
  11. W kwestii opłacalności - lepiej usunąć immo z ECU na stałe (200 - 250zł) i dokupić sterownik centralnego zamka (niecałe 50zł).
  12. Megane I phI 1.6 8V brak ssania

    1.6 8V + sekwencja. Po uruchomieniu zimnego silnika obroty ok 900RPM i lekkim nawet otwarciu przepustnicy gaśnie. Ewidentnie za mało paliwa, tak jakby dostawał skład mieszanki ciepłego silnika (wiem odpowiedni czujnik temp już sprawdzony, miernikiem w miarę rogrzewania się silnika rezystancja się zmienia). W miarę rozgrzewania się silnika pozwala na coraz większe otwarcie przepustnicy ale trzeba przy temperaturach >20C na zewnątrz z minute przynajmniej tak "pogazować". W okresie zimowym to już no comment. Po przełączeniu na LPG chwila przyduszenia trwa krócej i mniej się dusi. Po osiągnięciu nominalnej już jest wszystko ok. Zastanawiałem się nad wtryskami ale na ciepłym jest ok, no i po przełaczeniu na LPG też się przydusza chociaż dużo mniej. Co było robione: Nowa sonda, sprawdzenie kodów błędów (brak), podmiana czujnika podciśnienia, nowe świece, przewody, jedna cewka, sprawdzenie czujnika temperatury przek. informację do ECU, czyszczenie układu zasilania specyfikiem, wymiana krokowego. Ręce opadają.
  13. Megane I phI Megane I 1,6 90kM, falujące obroty

    Falowanie obrotów to wynik złego składu mieszanki, nie wpływu cewek czy innych elementów układu WN. To występuje tylko na LPG, czy na PB też, bo od tego zależy dalsza część diagnostyki.
  14. Opony Olej do meganki 1.6 8V LPG

    Nawet jak by brał to i tak lepiej najtańszy półsyntetyk niż mineralny. Pozdro.
  15. Megane I phI Dusi się po dodaniu gazu i ciężko pali

    Ręce opadają - pompa OK, nowa sonda, wyregulowane zawory, zawór recyrkulacji wymieniony, zero kodów błędów i dalej to samo. Nawet przepustnica cała była zmieniana na inną - guzik.
×