Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

konwil

Użytkownik
  • Content count

    199
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutralny

About konwil

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Województwo
    małopolskie

Samochód

  • Auto
    Megane II phII Grandtour Dynamique (2008) / Megane III phIII Grandtour Limited (2016)
  • Silnik
    1.5 dCi K9K 732 (106 KM) / 1.5 dCi K9K 656 (110 KM)
  • Przebieg (tys.km)
    133 / 38
  1. Ostatnio wiozłem tak rower - jeden na dachu, ale drugi w środku. 5-letnia córka jechała w foteliku, za kierowcą (mieści się na tym pojedynczym fotelu) a obok złożona kanapa i oparcie. Faktycznie musiałem wyjąć zagłówki. Ciekawostką jest to, że siedzisko, to podwójne, prawe, jest zaczepione metalowym pałąkiem - takie jakby zabezpieczenie chyba. Na początku nie wiedziałem, czemu nie chce się podnieść. Także tutaj uwaga, żeby tego nie wyrwać/wygiąć. W Megane II tego nie było a siedzisko nie podskakiwało w trakcie jazdy
  2. Megane III phI Pomoc w wyborze

    Co do wyglądu, to zgoda; chyba były też w fazie III (ostatni lifting). Co do zegarów, to po tygodniu się przyzwyczaiłem do cyfrowego prędkościomierza Ale wolałbym "normalne" wskaźniki poziomu paliwa i temp. silinka, a to chyba jest w tych sportowych zegarach.
  3. Megane III phI Pomoc w wyborze

    A GT to nie tylko i wyłącznie 2.0 benzyna, 220 KM? Z innym silnikiem to raczej GT Line.
  4. Na szybko: "Chromowana" obwódka loga na kierownicy - faza II. Wyświetlacz radia i klimatyzacji ciekłokrystaliczny a nie "świecące" literki/cyferki, które były w fazie I. Wloty powietrza górne w zderzaku ukośne, zgodne z linią świateł - faza II. Soczewkowe reflektory - faza II. Delikatnie inne klosze lamp tylnych - trudno to opisać. Wycieraczki jednoczęściowe, nie mocowane na U - faza II. Auto częściej występuje na felgach 16". Chyba wszystko, choć mogłem pominąć coś mniej istotnego.
  5. Radio z Bluetooth powinno mieć napis >Bluetooth< na samym radiu i słuchawkę zieloną/czerwoną na tym pilocie pod kierownicą. Mój teść ma MIII z 2010 i ma Bluetootha. Jedyna różnica, między jego radiem - faza I - a moim - faza III - to USB i AUX u mnie. Niemniej faktycznie nie pamiętam czy u teścia jest ten napis na radiu.
  6. Megane III phI Pomoc w wyborze

    To tylko dopiszę, że w kwestii rozgrzania ja nigdy nie miałem problemu w 1.5 dCi. W tym momencie - wiemy jakie są temperatury - po paru minutach, jadąc z pracy w stronę przedszkola (parę km) samochód się rozgrzewa. Przy -20 st. C (bywało zeszłej zimy), rzeczywiście temp. potrafiła spaść, ale bez przesady. Odpalanie też nie było miłe dla ucha, ale - powtórzę się - bez przesady. Tego argumentu bym nie rozważał, no chyba że ktoś rzeczywiście rano wychodzi z domu, wsiada do auta, włącza 1, 2, 3, może 4, po 5 km redukuje, parkuje, gasi silnik i wchodzi do biura. Ja do pracy mam 13 km, oczywiście jeżdżę więcej po robocie. Jeżdżę też i w innych celach, ale wedle tego co piszecie powinienem mieć same problemy - piszę o Megane II, którą w ten sposób użytkuję od 5 lat. Z ciekawostek, mam także oryginalny akumulator, prod. 2008 - nie zniszczyły go nawet wspomniane zeszłozimowe mrozy. Nie namawiam nikogo na diesla, przedstawiam fakty - można je interpretować, albo czytać wprost. Pozdrowienia
  7. Megane III phI Pomoc w wyborze

    To teraz ja dorzucę 3 grosze: Moja Megane II 1.5 dCi, rocznik 2008, kiedy ją kupiłem w 2012 roku (zaraz po leasingu), miała 45 kkm na liczniku. Jeżdżona do tamtego momentu tylko po Warszawie, czasem trasa ca. 200 km. Dzisiaj ma >133 kkm, nic się nie dzieje. Planowane roczne przebiegi - użytkuje małżonka - ca. 10 kkm i na razie zostaje w rodzinie. Menage III teścia, 1.5 dCi, rocznik 2010, kupiona z tego samego źródła (nie wiem z jakim przebiegiem) - dzisiaj, w 2017 ma ca. 60 kkm. Nic się nie dzieje. Laguna III, którą chciałem kupić (wcześniejsze wpisy), 2.0 dCi, rocznik 2011, samochód ze źródła jw., szwagierka dojechała nim do 52 kkm - 6-letnie auto (miesiąc temu sprzedana). Nic się nie działo. Wszystkie powyższe diesle nie przekraczały 20 kkm rocznie, wręcz ocierały się o 10 kkm. Wnioski do wyciągnięcia
  8. Co dziś zrobiłeś dla swojego autka?

    Zamontowany świeżo zakupiony bagażnik + bagażnik na rower. Jutro test w boju
  9. Ogólne Benzyna

    Trochę inny silnik, ale: Scenic I phI, 1998 rok, silnik 2.0 8V - długie lata ojciec lał do niego tylko Pb98. Nic się nie wydarzyło
  10. Ciekawe jak ma się do tego system start-stop. Używacie go?
  11. Masz rację - z tymi samochodami. Ja wielokrotnie miewałem dylematy czy wziąć coś używanego - taniej, lepsze, czy jednak nowe - z gwarancją i niezmęczone (to już nie o samochodach). No cóż, to takie z lekka akademickie dywagacje -> np. stalowy rower dla dziecka 5-letniego używany nie powinien być zmęczony, ale używany rower do do XC czy ostrzejszych sportów - hmm... Niemniej warto to rozważyć: u mnie, do momentu, do którego mam pieniądze - decyzja pada raczej na nowe rzeczy.
  12. Taki przykład: w Megane II była akcja serwisowa dla autek kombi, bo plastikowy - nazwijmy go - spojler klapy bagażnika odpadał (w trakcie jazdy). Podklejano go wówczas od spodu dodatkowymi łapkami i już miał się trzymać (klejem do szyb, czas schnięcia kilka godzin). Oczywiście pierwotnie to on był przykręcony, ale widocznie niewystarczająco solidnie. Nie ufałbym tylko klejonemu takiemu jw. elementowi.
  13. Nie chciałbym zostać źle odebrany, ale właśnie z tego powodu ja nie kupiłbym takiego elementu/sprzętu używanego. Faktycznie my możemy używać coś zgodnie z instrukcją i zaleceniami, ale nie wiemy co robił z rzeczą poprzedni właściciel - może materiał/łączenia były już "zmęczone" - nie zawsze wszystko widać. Oczywiście nie ma co generalizować i może jestem przewrażliwiony, ale np. używanego Trail-Gatora (hol rowerowy - używam), ramy rowerowej od zawodnika MTB czy używanego fotelika rowerowego dla dziecka (takiego na pałąku) - nie kupiłbym. Materiał ma określoną wytrzymałość, a w kwestii bezpieczeństwa trudno szukać kompromisów. Może bagażnik na rowery, na hak to trochę inna kategoria, niemniej opisany przypadek działa na wyobraźnię - faktycznie mógł się urwać na autostradzie - i pretensje w zasadzie można mieć nie wiadomo do kogo (rozumiem, że nie jest już na gwarancji). Dzięki za ostrzeżenie, naprawdę działa na wyobraźnię i ku przestrodze.
  14. Megane III phI Pomoc w wyborze

    Jak wspomniałem wyżej, przymierzałem się do 2.0 dCi - silnik naprawdę wygląda fajnie, 400 Nm momentu wygląda jeszcze fajniej. Do tego łańcuch rozrządu. W zasadzie w Internecie, jak i od użytkownika, od którego chciałem kupić auto - brak jest negatywnych opinii i nie słychać o dużych problemach. Ja to bym taki silnik chciał mieć w swojej Megane III
  15. Megane III phI Pomoc w wyborze

    Z tego właśnie względu ja nie zdecydowałem się na Lagunę. Miałem okazję niebywałą, wziąć wiarygodną 2.0 dCi, 2011.12, wersja Initiale Paris z 52 000 km przebiegu, kombi. Pierwsza rzecz, to opony - 17". Pewnie, że można zmienić na 16", no ale takie były oryginalne (i były już felgi). Wiek - Laguna byłaby starsza niż Megane. No i wspomniana wielkość auta - Laguna jest dużym samochodem, dla mnie wystarczy kombi 4,5 metra. Inna sprawa, że za tą wielkością nie idzie pojemność bagażnika.
×