Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Bravo8

Nowy użytkownik
  • Content count

    50
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About Bravo8

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Szczecin
  • Województwo
    zachodniopomorskie

Samochód

  • Auto
    Scenic II
  • Silnik
    1600
  • Przebieg (tys.km)
    113
  1. Mam je od miesiąca . W skrzynce mam je podpięte poprzez bajpasa na dwa bezpieczniki, pod 5H i 7A , wg. rysunku z przypiętego postu wyżej. Właśnie przed chwilą zauważyłem że jak włączę kierunkowskaz to ledy mrugają razem z nim. Jakieś 1,5 roku miałem ledy z automatem zewnętrznym gdzie ten był podłączony bezpośrednio do akumulatora + i - , a sterowanie od postojowych. Minusem takiego rozwiązania jest to że automat jest cały czas po napięciem i niestety po 1,5 roku zaczął fiksować, światła cały czasz świeciły po wyłączeniu zapłonu. Ale oprócz tej awarii to ledy naprawdę pięknie się spisywały. To były te; http://allegro.pl/super-mocne-swiatla-do-jazdy-dziennej-led-leadhome-i5607009434.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMTE2NzgwMjQAMjk0ODE0AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=86d67c7d-5328-4024-be3f-1e6dddb3cebc Ps. może jest inne miejsce gdzie można podłączyć tzw. plus po zapłonie omijając bezpiecznik 5H ?
  2. Witam Renault Scenic II, 1.6 . Założyłem w mojej Reni dzienne światła , które automat mają wbudowany w sobie. Oczywiście żadna marka , no name. Podłączyłem je wg. instrukcji z forum, tzn. zasilanie plusa do tablicy bezpieczników pod 5H a sterowanie pod postojowe na 7A. Do tego celu dokupiłem tzw. bajpasy żeby wyprowadzić kable . Generalnie światła palą ale czasami zachowują się dziwnie, bo albo oba mrugają jednocześnie tak jak na choince , albo nie chcą się włączyć . Wyłączę zapłon i włączę ponownie i jest ok . Dziwne jest to że dzieje się tak równocześnie z obiema lampami. Okablowanie jest polutowane , wiec nie ma bata prąd musi przechodzić . Myślałem może że to te bajpasy , ale siedzą ciasno w gniazdach. Nie wiem , może te światła dają za duże obciążenie i komputer świruje . To te lampy: http://allegro.pl/mocne-swiatla-do-jazdy-dziennej-led-dzienne-auto-i5543716439.html W celu sprawdzenie jak wepnę się bezpośrednio po akumulator to palą za każdym razem. Może ten plus podłączyć w inne miejsce, ale zależy mi na tym żeby jak wyłączę zapłon to żeby w ten sposób odcinać zasilanie od ledów. Macie jakiś pomysł co jest nie tak ? Pozdrawiam
  3. Wiem o tym , że tam jest linia produkcyjna Renault, ale ponoć na bokach w Turcji robią podróby oryginałów. Oczywiście to nie moje zdanie ale słyszałem to w warsztacie samochodowym. Z resztą , podrabia się wszystko jak wiecie.
  4. Moje auto ma przebieg 150 tyś km. Wahacze są oryginalne ale czy tuleje były już wymieniane tego nie wiem bo jestem drugim właścicielem. Słyszałem od mechaników że te oryginale wahacze z Allegro Renault Made in Turkey to cała masa podróbek pomimo oryginalnych wydawało by się naklejek. Cena 152 zł , bardzo przyzwoita. Macie jeszcze jakieś doświadczenia co do przebiegu przy regeneracji wahaczy ( wartość wymierna zależna od jakości dróg ) na innych silentblockach np TRW, Lemfoerder, Moog, Sasic, Meyle ? Pozdr.
  5. Witam Renault Scenic II , 1.6 . Mam pytanie odnośnie wymiany tylnego silentblocka wahacza przedniego. Kupiłem dwie sztuki Febi Bilstein. Na gumach były namalowane dwie niezbyt wyraźne białe kropki. Pytałem kolegi mechanika czy układ tych kropek ma jakieś znaczenie. On mi odpowiedział że nie sa to tuleje kierunkowe tylko jakby kuliste i nie ma znaczenia jak je wcisnę do wahacza. Patrzyłem na różne zdjęcia wahaczy na Allegro i te kropki raz są jakby w różnych liniach , więc nie wiem czy oby na pewno nie ma to znaczenia. Trochę mnie to niepokoi bo już mam je wciśnięte i na układ tych kropek nie zwracałem uwaga , a w jednym wahaczu kropka jest jakby wzdłuż wahacza a w drugim w poprzek. Na zdjęciu jest widoczna jest ta sam tuleja , góra / dół . Pozdrawiam
  6. Dzięki za poradę . Zamówiłem wszystko od KYB , łożysko , poducha , sprężyny i amortyzatory, łączniki stabilizatora RUVILLE. Pozdrawiam
  7. Witam Pękła mi sprężyna i przy okazji wymiany stwierdziłem że nadszedł czas na wymianę amortyzatorów. Mam Scenica II , silnik 1.6 , rok 2004 i teoretyczny przebieg 150 tyś. Piszę teoretyczny bo auto kupiłem od drugiego właściciela i mam obawy że miał jednak nieco skręcony licznik . Ale to już nie istotne. Na Allegro mogę kupić Kayaba komplet z odbojami i osłonami za 371 zł. Oryginały gołe bez dodatków komplet za 410 zł do których musiałbym dokupić odboje i osłony. Monroe z osłonami i odbojami za 355 zł. Nie celuję w droższe bo muszę jeszcze dokuć dwa łączniki stabilizatorów, oraz dwie poduszki kolumny amortyzatorów. Kupiłem już sprężyny i jeszcze dużo kasy do wydania więc raczej celuję w oszczędności. Co polecacie ? Pozdrawiam
  8. Witam, w moim Grand Scenicu II pękła sprężyna amortyzatora na dole przy zwrotnicy. Na tej sprężynie była naciągnięta jakaś rurka z tworzywa. Jakiś gumowy wężyk, widać to na zdjęciach. Nie jestem pierwszy właścicielem tego auta więc nie wie czy to oryginalne rozwiązanie, czy po prostu wymienić i nic nie nakładać ? Nie wiem, może w oryginale są do tego celu jakieś inne tłumiące nakładki . A tak na marginesie już jakiś czas z tym jeżdżę , tzn. raczej na miejscu i nie za szybko. jak myślicie czy ta sprężyna może się zsunąć z gniazda? Pzodrawaim
  9. Witam ponownie W sumie jeszcze muszę przemyśleć temat. Ale pytałem się moich kierowców o zdanie, więc ogólnie są zadowoleni. Jeżdżą do UK i z powrotem, i robią miesięcznie ok. 13 tyś km. Mamy chyba pozmieniane na ledy w 15 ciężarówkach. Nikt im nie daje znać że kogoś na drodze oślepia. Nawet podczas kontroli niemiecka policja nie zwróciła uwagi na te ledy. Ja oczywiście pomijam fakt braku homologacji w PL . Jedyny przypadek to jak na postoju w czasie pauzy przy wyłączonym silniku światła mijania mrugały przerywanym błyskiem, to wtedy Helmut się przyczepił. Ale to był problem z komputerem pokładowym i w ASO to zrobili. Kierowcy twierdzą że to tylko kwestia gustu, bo ledy świeca na biało i mocniej a zwykłe halogeny to wiadomo jak. Te ledy z tego co mi mówili to zdecydowanie lepiej oświetlają drogę i naprawdę nikogo nie oślepiają, trzymają obrys na drodze bo specjalnie o to pytałem . Nie wiem , może to też kwestia nowych aut i w miarę dostosowanych reflektorów. My mamy młody tabor z tego roku a najstarszy 5 lat, 40 ciężarówek. Szef pozmieniał na ledy dlatego że halogeny zbyt często padały. Jeździmy na nich od jakiegoś roku. Naprawdę nie było ani jednego problemowego przypadku poza wspomnianym wyżej. Nawet nie było żadnego problemu z przeglądem rejestracyjnym. Moja Renia jest z 2004 roku, więc to inna epoka, inna konstrukcja reflektorów, o ile ma to jakieś znaczenie. A wracając do ledów to dzisiaj kierowca zgłosił że padła pierwsza , po prawie roku jazdy i przebiegu jakieś ok. 150 tyś km . Oczywiście ja nikogo nie staram się przekonać bo i sam nie jestem przekonany. A w sumie kupić te powiedzmy ze średniej półki za 150 zł i jak się nie sprawdzą w mojej Reni to trochę szkoda. Pozdrawiam
  10. Witam Mam Renault Scenic II rocznik 2014. Zastanawiam się na wymianą żarówek halogenowych na tzw. H7 Zestaw żarówek LED COB 12V COB 48W 2200 lumenów S1H7. Jakkolwiek to zwał są to żarówki ledowe, czy tam diody led. Generalnie nie są tanie ale te słabsze w sensie poziomu ilości światła tzw. lumenów kosztują mniej , powiedzmy 50 zł za komplet , http://allegro.pl/zestaw-led-cob-h7-48w-5000-lm-zarowki-dzien-noc-i6764882715.html . Co prawda jeszcze nie sprawdzałem czy to się zmieści zwłaszcza po stronie akumulatora ale czy ktoś ma jakieś doświadczenia jak to świeci, jak jest tego trwałość itd. Jakiś czas temu mój szef pozmieniał w ciężarówkach Mercedes Actros zwykłe halogeny h7 na ledy i świecą znacznie mocniej i jakoś nie słyszałem żeby komuś padła. Wstawił chińskie komplety za 130 zł . Pozdrawiam
  11. 140 tyś, tzn. tyle na liczniku. Ja jestem 3 właścicielem. Pierwszy właściciel zakupił go w salonie w moim mieście, późnij sprzedał swojej siostrze a ona mi. Więc, hgw. czy był kręcony
  12. Witam, ma Grand Scenica II, rocznik 2004, silnik 1.6 K4M 782 . Całkiem nie dawno jechałem kilkaset kilometrów autostradą i wyszła mi dość duża średnia. Zatankowałem do pełna przed Warszawą na A2 i dotankowałem się do pełna przed Szczecinem na S3. W aucie były trzy osoby dorosłe typowej wagi oraz czworo dzieci . Na dachu miałem kufer o opływowych kształtach. W nim jakieś 30-40 kg zawartości. Na autostradzie jechałem z prędkością 120-130 km/h max. Ciśnienie w oponach sprawdzone i 2,5 bara na każdym kole. Średnie spalenie wyszło mi 9,1 litra, nie z komputera ale realne. Wydaje mi się , że to trochę za dużo ale może te typy taką mają . W tamtym roku w tym samy składzie ale z większą wagą jechałem do Chorwacji i komputer w aucie pokazywał mi średnie spalanie na autostradzie 7,6-7,8 l/100km . Nie sprawdzałem po litrach z tankowania. Wiem,że te kompy raczej zaniżają wskazania. Co myślicie ? Może to normalne czy szukać jakiś usterek. W tej chwili auto jest w naprawie u mechanika na inną usterkę i wiem że sprawdzał go rasowym testerem diagnostycznym i nie wykazywał żadnych błędów. Pozdrawiam
  13. Spinki mam całe, już to pisałem. Mi chodzi jak mogę podnieść szybę do góry ? Zakładam że silnik i moduł jest sprawny więc gdzie i pod jakie piny mam podpiąć zasilanie +12V oraz masę, kostka jest sześciopinową ? Nie chcę przez przypadek uszkodzić modułu . Napięcie chce podać bezpośrednio z akumulatora. I to tyle.
  14. Witam. Ten problem miałem rok temu, szyba pasażera samoistnie opuściła się o 1/3 i nie reagowała na przycisk sterujący. Ale wtedy po przejechaniu kilkunastu kilometrów sama się podniosłą. Postanowiłem zablokować szyby przyciskiem blokady od kierowcy. Niestety dzieci się bawiły przyciskami w aucie i zwolniły tą blokadę. Dzisiaj znowu sytuacja się powtórzyła , szyba samoistnie opadła o 1/3 i niestety jazda po wertepach jej nie pomaga. Przycisk blokady działa na tylne drzwi. Szyba nie reaguje na przyciski sterujące kierowcy i pasażera czy dwuklik pilota. Przyczyną nie jest tak plastikowa zapinka która lubi pękać bo wtedy szyba jest luźna. Zresztą ja już cztery zapinki mam wymienione. Zapewne mieliście podobne doświadczenia. Czy to może być ten moduł w silniku czy zaśniedziała kostka pod siedzeniem kierowcy ? Jeśli to moduł to jak go sprawdzić? Słyszałem ze go w El-Cars regenerują. Akumulator odłączałem na jakieś 30 min i nic nie pomogło. Na razie muszę tą szybą jakoś podnieść bo mi dzieci zawieje. Czy mogę bez ryzyka uszkodzenia jakoś podpiąć kabel zasilający do kostki silnika szyby i ją podnieść ? Dziękuję za pomoc .
  15. Witam, czy można dorobić wejście aux do firmowego radia w Scenicu II, rok 2004 ? Wiem, że w rocznikach od 2005 nie ma żadnego problemy . Pozdrawiam
×