Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Krzychos

Użytkownik
  • Content count

    285
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9 Neutralny

About Krzychos

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Błonie
  • Województwo
    mazowieckie

Samochód

  • Auto
    Megane III Grandtour GT
  • Silnik
    1.9 dCi 160KM
  • Przebieg (tys.km)
    90irośnie
  1. Podpinam się pod temat. U mnie sytuacja następująca: prawidłowo używana klima (staram się by zawsze była włączona wiedząc jak ważne jest dla kompresora jest systematyczne smarowanie) z dnia na dzień zdechła. Kompresor się nie załączał - pierwsza diagnoza z clipa : uszkodzenie, brak ciągłości obwodu elektrozaworu (uszkodzona cewka elektrozaworu- wkręcony w sprężarkę). Sam układ szczelny bez istotnych ubytków czynnika. Znajomy serwis niezrzeszony wymienił mi ten elektrozawór, do układu dobił nieco czynnika UV by po kilku dniach od naprawy skontrolować szczelność, dodatkowo wymienił bezpiecznik w skrzynce w komorze silnika bo po naprawie układ również nie startował. Radość z odzyskanej klimy trwała ledwie 2 dni - przestała działać jak poprzednio. Wróciłem do serwisu, Chłopaki sprawdzili poziom czynnika twierdząc, że gdyby było go za mało ciśnienie by się zmniejszyło i również z tego powodu klima może nie działać. Poziom OK, UV też nigdzie nie pokazał śladów wycieku i okazało się, że wywaliło bezpiecznik. Włączyli kolejny po chwili również go wywaliło a doświadczalnie włożyli zamiast 10A 15A i niestety ten również się pali. Ich diagnoza to zatarty kompresor. Boje się pomyśleć, że to faktycznie to bo oznacza to istotne wietrzenie portfela. Proszę doświadczonych forumowiczów o opinię, może jest jeszcze jakaś bardziej błacha przyczyna tego stanu. Autko zadbane, bezawaryjne a tu taka muka.
  2. Zupełnie do niczego. Ich główna= jedyna funkcja to zabezpieczenie mocowanie podsufitki. Znaczy jeśli chciałbyś zdemontować lub tylko odpiąć podsufitkę z tyłu to musisz zwolnić te dwa zaczepy. Odpowiadam na ewentualne pytanie po co odpinać z tyłu podsufitkę. Ano po to by np zmienić fabryczną antenę na antenę Twin Car od Sirio gdzie masz dwa baciki: jeden radiowy a drugi konwojówka CB.
  3. To wersja jak wyżej piszecie Generation. Bida z nędzą, auto flotowe dla firm, które "podcierają .... szkłem". Silniki dCi 85KM. Kolega jeździł tą "bidą" w skądinąd światowym koncernie ABB.
  4. Megane III phI dyfuzor (imitacja wydechów)

    To nie jest żadna imitacja wydechów tylko pakiet stylistyczny, na który składają się: nakładka na tylny zderzak (dolną jego część) oraz nakładki na progi. Wszystko w kolorze aluminium. Jest to produkt oryginalny Renault i jak poznasz cenę to ... ostygniesz. Łącznie te trzy "pierdoły z plastyku" kosztują ok 1800 zł. Zdecydowanie nie znajdziesz tego na alledrogo czy u rozbieraczy bo zwyczajnie jest to mega niepopularne więc podaż znikoma. Konkretny numer katalogowy gdybyś jednak to chciał kupić znajdziesz w pdf-owej wersji katalogu Megane III.
  5. meganecoupe02 to jest myśl, tylko jak to fizycznie wykonać? Czyli ta kontrolka pod kontrolką "STOP" to jest na wypadek awarii filtra a nie sygnalizacja wypalenia. To całe szczęście, że przez 4 lata ani razu mi nie "mrugnęła".
  6. a mi chodzi o to czy konkretnie nie da się tego podłączyć do tej fabrycznej kontrolki, która "w zegarach " jest ale nigdy nie świeci.
  7. Scenic III phI Obroty silnika 1.9 dci 130KM

    Skoro masz wgraną jakąś niewiadomego autorstwa mapę to podjedź do fachowców od tuningu (polecam Masters Piaseczno) niech Ci ją wyszorują bo poza obrotami (choć te 3 tys przy 140 mocno nie odbiega od optimum) możesz sobie uszkodzić silnik albo coś z osprzętu (np turbinę). Sensowny chip to taki, który powstaje pod konkretny egzemplarz auta po wstępnej diagnostyce stanu na hamowni a nie jakieś gotowce.
  8. Cześć, mam pytanie czy nie da się podłączyć tej diody właśnie w miejsce fabrycznej kontrolki filtra, która jest na desce rozdzielczej? Pytam ponieważ w swojej MIII mam "w polu" prędkościomierza analogowego (wersja GT/ GTline) właśnie tę kontrolkę od filtra ale chyba fabrycznie niepodłączoną bo nigdy nie zaobserwowałem by choćby mignęła. Sam filtr wypala się bo widać to w raportach z Clip-a.
  9. Głowa do góry. Podjedź do lakiernika i bez problemu "lokalnie" w obrębie uszkodzenia nałoży Ci lakier, odpowiednio spoleruje to miejsce i jego "okolice" i będzie git. Jak nie trafisz na zdziercę to za max 100 zł powinieneś pozbyć się tej kancery.
  10. Kolego wrzuć jeszcze fotkę bez tego foliowego kondoma. Zdania są podzielone - osobiście chciałbym ewentualnie przeszczepić tę hokejkę do zderzaka wersji GT w Megane III.
  11. Ogólne Megane IV ?

    swirek to w MIV są takie bajery, że lustra otwierają się gdy "Pan" zbliża się do gabloty? Pytam bo w mojej MIII lustra startują przy naciśnięciu przycisku START/STOP i z moich obserwacji właśnie zimą gdy akumulator dostaje zdrowo w zad jest to niezbyt korzystne. Lepiej by było gdyby lusterka i oświetlenie zewnętrzne odpalały gdy silnik już wystartuje ale niestety geniusze znad Loary nie wpadli na ten oczywisty i według mnie praktyczny pomysł a po lekturze Twojego wpisu wnoszę, że jeszcze jakby bardziej zidiocieli fundując otwieranie lusterek, które nie jest poprzedzone choćby szczątkowym wzbudzeniem akumulatora przez załączenie oświetlenia wnętrza pojazdu.
  12. Megane IV phI Zmierzona na hamowni

    Słabo i żenada. Nowa fura, jedynie słuszna (przynajmniej dla uczestników tego forum) marka, najbogatsza, prawie sportowa wersja i taka muka. Boszzzzzz, co się dzieje w tej europie multikulti. Przy okazji, kilka dni temu hamowałem swoją MIII 1.9 dCi 130 PS. Wyszło, że faktycznie - naturalnie na silniku ma 129 PS zatem praktycznie definicyjną wartość. Swoją drogą "jaranie się" po jednej stronie użytkowników (ile to kto ma koni) a po drugiej producentów (jakie to demony zjeżdżają z ich taśm produkcyjnych) jest o kant doopy potłuc bo później patrzy się na obrazy z hamowni i takie 130 PS na silniku odpowiada ok. 115 PS na kołach a w sumie to dopiero ta moc ma w praktyce znaczenie.
  13. Megane III phI Prośba o ocenę Grandtour

    yogin74 nie strasz Człowieka te nitki nie wyglądają na przetarte tylko na wydłubane "pazurami" - niektórzy tak mają, że jeżdżąc gmerają łapą przy drążku zmiany biegów i to są efekty. Sam kiedyś jak zaczął mi się pruć mieszek drążka zmiany biegów (oczywiście w Fordzie - jak mówią ford goowno wort) to bezwiednie szarpałem go łapą i tylko pogorszyłem jego stan nie mówiąc o wyglądzie. Z pokrywą aku też bym nie demonizował - ma ona raczej słabe i łamliwe zaczepy i jak już nie trzymają to dygoce i lubi spaść a poza tym po dzwonie to akurat najmniejszy koszt dokompletować z allegro za 5 dych "nową". Ja bardziej zwróciłem uwagę, że wózek z ogłoszenia to taka poflotowa "bida" z maualną klimą, słabiutkim radiem, stalowymi felgami i bez relingów, te ostatnie poza walorem estetycznym w przypadku kombi są zwyczajnie funkcjonalne. No a reszta ocen to już zostawiam bardziej zasłużonym i analitycznym uczestnikom naszego forum. Czuwaj.
  14. Witajcie, od trzech lat z pełną satysfakcją wożę się MIII kombi w pakiecie GT. Wpadło mi w oko ogłoszenie pod linkiem: http://allegro.pl/renault-megane-rs-limited-rb8-no-68-265km-f-vat23-i6519390437.html i proszę pomóżcie w ocenie bo jakoś korci mnie by poszaleć tym hothatch-em. Na co wg Was zwrócić uwagę czy w ogóle oferta jest tej uwagi godna. Pozdrawiam Krzysiek
  15. Sprężyny takie same jeśli chodzi o wymiar (liczbę zwojów) lecz o "usztywnionej charakterystyce. Weźmiesz Eibacha będziesz miał jeszcze odrobinę (wyczuwalnie) sztywniej a dodatkowo auto zgrabnie Ci przykucnie. Są niestety "plusy ujemne" takie zmiany - każdy krawężnik i każda koleina na Twojej drodze staje się zagrożeniem większym o 30mm, które zdejmiesz z prześwitu auta.
×