Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

DD11

Nowy użytkownik
  • Content count

    40
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About DD11

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Rzeszów
  • Województwo
    podkarpackie

Samochód

  • Auto
    Megane II ph I
  • Silnik
    2.0 16V
  • Przebieg (tys.km)
    110
  1. Prawde mówiąc zużycie paliwa takie samo, a kopa ma jak już to minimalnie większego. Jak pisałem to i przed ustawieniem auto jeździło bardzo fajnie i dynamicznie więc to kwestia raczej "aby podzespoły dłużej wytrzymały"
  2. Problem z drganiami widzę że nie jest rzadkością więc oto jedno z rozwiązań: poduszki silnika. Jedyne objawy jakie miało moje auto to drgania na kierownicy i budzie przy prędkości 100-120 km/h (lekko drżało też lusterko wsteczne jak się go lekko dotykało) przy mniejszych jak i większych nie występowały. Nawet wulkanizator powiedział że mam troszkę "krzywe" opony, ale myślę że większość aut (jak nie wszystkie) ma podobne. Dziwną rzeczą było natomiast to, że na oryginalnych felgach stalowych i zimówkach tego problemu nie było, a pojawiał się na letnich gdzie mam alusy wraz z pierścieniami centrującymi ponieważ posiadam nieoryginalne alufelgi. Po wymianie wszystkich 4 poduszek jest wszystko idealnie.Koszt: 350 zł. Co do stanu poduszek jest trudno je ocenić, główna poduszka powinna mieć luz między gumami od strony silnika więc można zobaczyć czy jest sprawna, a resztę trzeba demontować bo najpewniej są lekko pozrywane (u mnie przy przebiegu 120 tys. główna była rozwalona (z racji że jest ona hydrauliczna może wylać się płyn) a pozostałe po demontażu miały widoczne pęknięcia). Są one podobno mało trwałe w tych Megankach II. Polecam główną poduszkę kupić oryginalną, a resztę zamienniki dobrej francuskiej firmy... sasic czy jakoś tak.
  3. Problem się rozwiązał, miałem przestawiony rozrząd o głupi 1 ząbek, podkreślam że ustawianie rozrządu nie jest najłatwiejszą rzeczą ze względu na małą ilość miejsca pod maską więc jakby ktoś myślał nad takim zabiegiem to teraz polecałbym zaprowadzić do mechanika i mu zapłacić niż męczyć się samemu (mi samemu z pomocą drugiej osoby przy ustawieniu wraz z wymianą poduszek silnika zajęło to od rana do późnego wieczora).
  4. Tak jak kolega Andrzej pisał prawidłowe podciśnienie (komputery diagnostyczne mogą podawać tą wartość jako ciśnienie) kolektora ssącego w tym silniku 2.0 16V powinno wynosić na luzie ok. 32-38 kPa (czyli w parametrach rzeczywistych pojazdu 320- 380 milibar). U mnie na luzie przy zagrzanym silniku jest w granicy 340 więc wszystko jest ok.
  5. Do MaxiECU licencja jest płatna, zjadziesz ją na stronie producenta do kupienia. Jest ona przypisana do jednego komputera/jednego interfejsu czy jakoś tak więc za darmo tego nie zdobędziesz. Sam posiadam ten program wraz z dostępem do wszystkich marek oferowanych przez nich i ich własnym interfejsem- za wszystko dałem ok. 1600 zł...
  6. Drgania to był problem związany z poduszkami silnika. Problem z odpalaniem od jakiegoś czasu się nie pojawia więc nie wiem czy został zlikwidowany czy dalej będzie się pojawiał. Mam rozumieć że silnik ma sobie pochodzić żeby złapał temperaturę i wtedy dopiero podpiąć kompa żeby pokazał jaki jest pomiar? Jakby wynik był zbyt wysoki jak piszesz to przestawiony rozrząd, a czy byłyby jeszcze inne objawy tego? I jeżeli to nie rozrząd to byłyby inne typowe diagnozy?
  7. Komputer pokazuje "Ciśnienie" w kolektorze ssącym, w tamtym moim temacie chodzi o coś innego a tutaj właśnie w tym kolektorze. Z tego tematu co Pan podał wnioskuję że komputer ma mylącą nazwę i podaje podciśnienie ponieważ jak to jest tam napisane, że przy wzroście obrotów parametr maleje a przy spadku obrotów wartość rośnie. Dodam że wszystko szczelne i sprawne, ale chciałbym wiedzieć jakie powinny być dobre wartości dla tego silnika. Jedyne co znalazłem to ta wartość ale dla silników 1.4 i 1.6 w tym temacie gdzie to właśnie pisze że max to 250 a inny że 320, więc czy jako że mam większy silnik to ten wynik jest dobry?
  8. Witam, mam Megane II z silnikiem 2.0 16V (F4R) i mnie ciekawi jakie powinno być prawidłowe ciśnienie kolektora ssącego? Ponieważ u mnie na luzie pokazuje w granicach 330-370 milibar. A ktoś mówił że prawidłowe to max 250... Wie może ktoś ile powinno prawidłowo wynosić?
  9. Ogólnie rzecz ujmując mam coś przed tylnym kołem od strony kierowcy ale z tego co się dowiedziałem nie jest to filtr paliwa tylko węglowy pochłaniacz oparów paliwa. Dzięki wielkie za twoją pomoc, zobaczę co będzie po ustawieniu rozrządu i jeszcze napiszę co było przyczyną zwiększonego doładowania.
  10. Obrotomierz pokazuje ok, na kompie też ma odchyły niewielkie (wg gazownika trochę dziwnie chodzi, ale może te autka tak były robione?), ale czuć nawet jak się siedzi w środku to na biegu jałowym cyklicznie co jakieś 10 sekund minimalnie, ledwo wyczuwalnie auto jakby drga, ale wg mnie wszystko ok. Filtr paliwa nieobecny, nie ma go, powietrza wymieniony, świece nowe, stare też były ok ale wymieniłem. Przepustnica przeczyszczona, układ szczelny, złącza i wtyczki wszystkie do których był dostęp przeczyszczałem, po garach to ma dość często oleju nie bierze, pali średnio 8.3 l/100. Dbam o to autko więc wszystko co wymieniłeś było już robione Zostało tylko ten rozrząd ustawić. Od kiedy go kupiłem już tak chodził więc nie miałem się do czego doczepić, chodzi fajnie jeździ też ok, a tu do gazu jakiś problem... Problemu z postu który podesłałeś nie ma u mnie, auto nie muli, jest dynamiczne, nic takiego nie ma miejsca, żadnych błędów komputera.
  11. Akurat gazownik bd dobry bo opinie bardzo dobre ma, co do instalacji to mam do wyboru na sterowniku Stag np Q-box plus albo to co oni oferują LPGTech w tych samych cenach. Auto mam 2 lata, chodzi idealnie wszystko sprawne przyspieszenie jest, super jazda etc... tylko tyle że wg gazownika nierówno troszkę chodzi i że jest niby rozrząd przestawiony ale może i te Meganki tak miały? Ustawić dla świętego spokoju ustawię i podskoczę do nich kolejny raz sprawdzić, ale nwm czy mogłoby być to coś innego niż rozrząd jeżeli doładowanie za duże (mówił o doładowaniu czy o ciśnieniu doładowania (auto bez turbo normalne 140 KM))
  12. Witam, byłem wczoraj na sprawdzenie u gazownika auta żeby założyć gaz, ale się mu niespodobało... Na luzie troszkę dziwnie on chodzi tak jakby nierówna praca mimo tego że obroty są ok, na kompie pokazało mu że auto ma za duże doładowanie (czy ciśnienie doładowania ?? wartość ok 43-46 było a mówił że max to 30) no i powiedział że 90% rozrząd do ustawienia, ok zrobię to bo czasami miał problem z odpalaniem że trzeba było gazu dodać aby odbił rozrusznik więc może 1 ząbek jest przestawiony. Ale co wy o tym sądzicie? Może wina jest czegoś innego? Lewego powietrza niby nie łapie, tylko tyle że z tyłu silnika kiedyś pojawiło się troszkę oleju przez co uszczelniłem odmę tą nad pokrywą zaworów ale nwm czy pozostał niestarty olej czy też dalej minimalnie cieknie (jest tylko troszkę mokry więc raczej nic poważniejszego). Ale i to może nie ma nic wspólnego, więc na co powinienem zwrócić uwagę oprócz tego rozrządu?
  13. A czy powinno się go co ileś km wymieniać czy jest to już część stała?
  14. Witam, było sporo postów w kłótni o to czy Meganki II miały filtr paliwa, ostatecznie wyszło że starsze roczniki miały, mój to 2003 rok. Jest on niby ukryty w tyłu przed kołem od kierowcy w plastikowej osłonie. Czy to co jest widoczne na zdjęciach, a w zasadzie w tym plastiku czy to jest ten sławny filtr paliwa? Bo bym to wreszcie wymienił a nie jestem pewien czy to to :)
  15. Megane II phI Co myślicie o tym gazie?

    Dzięki za opinię :)
×