Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Geble

Użytkownik
  • Content count

    38
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About Geble

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    GórnyŚląsk
  • Województwo
    dolnośląskie

Samochód

  • Auto
    Renault Megane IV GrandCoupe Intens
  • Silnik
    1.2 TCE EDC
  • Przebieg (tys.km)
    6900
  1. Tak, okazało się ostatecznie, że przedni prawy amor uderzał o przednie prawe nadkole i niosło się aż na tylną belkę.
  2. Ja korzystam tylko ze Spotify odkąd się pojawiło w PL. Kabel już mam przygotowany i jak wyjdę z pracy to przetestuje od razu. Chociaż nie chce mi się wierzyć, że to BT skoro telefon jest połączony i w opcjach multimediów mam aktywne zarówno połączenia oraz multimedia. Problem z tym, że za nic w świecie nie da się wybrać BT jako źródła mimo, że nie jest na szaro. Radio nie dla mnie, przyzwyczaiłem się, że słucham tego czego chcę w danym momencie.
  3. Witam w gronie szczęśliwych posiadaczy GC z turbokosiąrką 1.2. No niestety, ale nie oczekuj, że będzie palił mniej niż 9l w mieście. Zależy też od miasta, wiadomo. Ja w Katowicach nie jestem w stanie zejść poniżej 9l, a mam przejechane już prawie 7 tysięcy, więc jest już dotarty. Jak wrażenia z EDC?
  4. Apple CarPlay nie ma przecież nic wspólnego z odtwarzaniem muzyki z iPhone'a. Nie działa żadne odtwarzanie multimediów z telefonu, czy faktycznie tylko streaming? Próbowałeś coś puścić z biblioteki iTunes? No i co znaczy, że nie gra? Możesz zmieniać utwory (widzisz na ekranie, że coś powinno lecieć), ale jest głucha cisza? Dodano: 14 lip 2017 - 06:41 No i dotknęło i mnie :mellow: Czytam temat i następny dzień to samo :mellow: Nie wiem jak to się objawia u Ciebie, ale u mnie na iPhone SE widać w aplikacji Spotify jako źródło R-Link 2, ale zmiana źródła z kierownicy skutkuje cały czas tym samym: FM-AM. Nie wybiera w ogóle źródła dźwięku Bluetooth. Co za ścierwo...
  5. Megane IV phI akcje serwisowe

    Tu się nie ma nad czym zastanawiać moim zdaniem. To nie są estetyczne pierdoły, a rzeczy które mogą zagrażać Twojemu, a także innych uczestników ruchu, życiu. Nie chcesz chyba się kiedyś niemiło zaskoczyć jak przy ostrym hamowaniu samochód lekko odbije w prawo/lewo powodując kolizję. Najbardziej zmroziło mnie to o możliwej dezaktywacji blokady tylnych drzwi. Żona musiałaby chyba siedzieć aż tego nie zrobią cały czas z tyłu z maluszkiem, bo bym nie wytrzymał z nerwów.
  6. Megane IV phI akcje serwisowe

    Skoro figuruje na liście to nie wiem nad czym się zastanawiasz :unsure: Poza tym mogłeś chociaż podlinkować żeby każdy mógł sprawdzić. https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=13180
  7. Odkopię troszkę, bo zastanawiam się nad tym subem z Focala, bo strasznie drażni mnie brak niskich tonów, jako że w poprzednim samochodzie miałem własnej roboty skrzynię z tyłu, która masowała plecy niemiłosiernie i nie trzeba było włączać masażu w fotelu. Jednak o co chodzi. Co oznacza w kontekście wzmacniacza Plug&Play? Przecież tego nie ma gdzie wpiąć bez demontażu R-Linka 2 ? Ktoś próbował to w ogóle demontować żeby się dostać do tyłu radia? Szukałem po internecie, ale nigdzie nic nie ma. Z góry dzięki za pomoc.
  8. No niestety silniki Reno z turbiną są ciche, mają w miarę udaną konstrukcję (nie dotyka ich "feature" TSI z początkowych lat), są na swój sposób elastyczne, ale też najbardziej paliwożerne z całej stawki turbodoładowanych kosiarek. Nie pomaga nawet jeżdżenie jak emeryt, bo po prostu musi doić i już. Gdybym jeździł głównie w trasie to bym brał diesla, ale że 90% mojej drogi to miasto to niestety ale obecne diesle odpadają ze względu na nieszczęsny filtr, który nigdy by się nie dopalił przy takiej jeździe i potem bulenie w ASO. Szczerze powiedziawszy spodziewałem się wyższego spalania niż w moim poprzednim samochodzie, ale nie aż takiego :blink:
  9. Aktualizacja: Samochód oddany do ASO w czwartek wieczorem, w piątek wieczorem telefon, że gotowe i nie stuka. Nauczony doświadczeniem od razu pojechałem na "hopki" obok salonu i faktycznie, błoga cisza Diagnoza dla potomnych: Przedni prawy amortyzator (jako jedyny z czterech) nie miał opaski przy trzpieniu i uderzał cały czas w nadkole od środka. Wniosek jest taki, że musiało to tak zjechać z linii produkcyjnej, a do kabiny zaczęło dochodzić po ~5 tys. km. Samochód wypucowany, wygląda jakby właśnie wyjechał z salonu Także do trzech razy sztuka.
  10. Megane IV phI 1.2 TCE EDC

    No u mnie jest to samo jak wyjeżdżam z pracy, ale w życiu bym nie pomyślał, że coś się może dziać ze skrzynią :mellow: Trochę mnie zmartwiłeś jeśli mam być szczery. Jestem w czwartek w sprawie zawieszenia w ASO, więc z ciekawości zapytam.
  11. Megane IV phI Która opcja najlepsza?

    /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Tu można śledzić wątek. Póki co nic nie wiadomo, poza tym, że ma być wymieniona w sierpniu. /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Nie żłopie Ci oliwy przy tak krótkich odcinkach? Regulamin pkt. 5.9, 5.13 -Prezes
  12. Megane IV phI Która opcja najlepsza?

    Pojawił się pierwszy post w dziale o EDC użytkownika, któremu padły sprzęgiełka w skrzyni przy przebiegu 5 tysięcy. Trochę to dziwne, czekam na jego odzew, bo jestem ciekaw czy objawy pojawiły się znienacka, czy coś było bagatelizowane. Sam posiadam EDC, o czym jako autor wspominam w tamtym temacie w dziale o silnikach 1.2. Początkowe szarpnięcia o których pisałem przy 3 pierwszych biegach teraz są już prawie niezauważalne, nie wiem czy elementy skrzyni jakoś się spasowały, ale przy około 4 tys. zmiana 3 pierwszych biegów jest gładziutka. Obecny przebieg 6.5 tys. i złego słowa nie mogę powiedzieć o skrzyni i silniku. No może poza spalaniem, bo w mieście przy automacie i laciach 18 nie da się zejść poniżej 9 w mieście.
  13. Megane IV phI 1.2 TCE EDC

    Jaki objaw? Bo z tego co pamiętam to niedawno pisałeś, że jesteś mega zadowolony jak pytałem o szarpanie na 3 pierwszych biegach. @KolaLBN No tak, zmienia dopiero po 15km/h, ale co w tym niby dziwnego skoro dopiero wtedy jest ~2000 obr? Może EDC w dieslu zmienia szybciej, ale tutaj nie widzę potrzeby. Po co ma się męczyć silnik?
  14. Trochę kiepsko to wygląda, bo najwidoczniej jest jakaś wada konstrukcyjna tylnej belki. Kiepsko dlatego, że nie uśmiecha mi się co ~6 tyś wymieniać elementów belki.
  15. Witam wszystkich forumowiczów, /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ sielanka się skończyła. Przy przebiegu prawie 6k km w moim GC zaczęło coś ewidentnie stukać w zawieszeniu przy najeżdżaniu nie tyle na dziury, co na nierówności, które powodują, że samochód lekko się wznosi do góry po czym opada na dół. Stuk jest dość solidny i nie podejrzewam by coś miało się dziać przy zawieszeniu przy tak śmiesznie niskim przebiegu. Wizyta w serwisie, przejażdżka i zdiagnozowanie czy wymyślam czy nie :mellow: Na szczęście pan słyszał to co ja, więc pojechał na kanał. Rozpoczął się proces bujania budą i szukanie przyczyny. Po czasie okazało się, że po wpisaniu do systemu mojego numeru nadwozia jest jakaś akcja (nie serwisowa, jakaś inna nazwa) i w tym przypadku trzeba zrobić to i to. "To i to" oznaczało dokręcenie śrub z układu kierowniczego. No dobra, trochę się zdziwiłem muszę przyznać, bo dźwięk ewidentnie niesie się z tyłu przy belce z prawej strony. No ale nic, dokręcone, można jechać. Od razu umówiłem się na wymianę śrub i podkładek (tak zaleca producent). Samo dokręcenie nic nie dało, bo pierwszy wybój za serwisem i już stuka. /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Dramat dla mnie, bo poprzednie moje samochody nigdy nie miały problemu z zawieszeniem i to przy przebiegach dobijających do 100k km, a tutaj ledwo 6 i coś stuka. /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Ma ktoś GC i spotkał się z czymś takim? Dodano: 23 cze 2017 - 09:34 Aktualizacja: /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Wczoraj (na podstawie akcji o nazwie ACTIS - tak to się nazywa) wymieniony nakładki drążka kierowniczego oraz zastosowano opaskę uciskową na tylną belkę. Efekt? Stuka nawet mocniej niż wcześniej :lol: /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ W przyszły czwartek kolejna wizyta w ASO - będą szukać głębiej przyczyny jako, że rozwiązanie proponowane przez producenta nie przyniosło zamierzonego efektu. Trochę mnie już to drażni, bo to pierwszy mój samochód, który przy tak niewielkim przebiegu ma problem z zawieszeniem. Regulamin pkt. 5.9 -Prezes
×