Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Ja już się poddałem w tamtym roku...

Ale po odpięciu wtyczki od zaworu nie mam żadnych komunikatów na desce, żadnej różnicy w dynamice silnika nie zauważam.

Koło wymieniałem jak hałasowało z 3 lata temu, zawór został stary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

moja Megane 1.6 16v dzisiaj zawarczała przy odpaleniu w tym samym miejscu po raz drugi a mianowicie stala na górce przodem wyżej... Poziom oleju mam max. Czy to będzie wina oleju czy elektrozawor sie kończy.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to ustawianie auta przodem czy tyłem do wzniesienia to nie jest tylko jakiś mit...Mogę tutaj podesłać inny, dość interesujący pomysł, który u mnie przez jakiś czas się sprawdzał. Gasząc auto podbijałem obroty do 2.5-3k i dokładnie w tym momencie gasiłem. Z niewiadomych mi powodów po takim gaszeniu ponowne odpalenie po wielu godzinach dużo rzadziej zaczynało się od terkotania B) Z biegiem czasu jednak nasilało się i wymieniłem KZFR. Jak chcesz sprawdzić sam zawór to wyciągnij go i potrząsaj mocno góra-dół, tłoczek nie powinien stukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzisiaj zawarczało po 10 godzinach postoju na płaskim... Tak więc myślę powoli o elektrozaworze nty. Ale wcześniej starego wymontuje i obejrzę

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam mam podobny problem:

Po zapaleniu auto natychmiast gaśnie (chyba że trzymam obroty pedałem), ale silnik wtedy i tak nie pracuje równo. Od czasu do czasu "telepie" jakby nie dostawał benzyny. Na komputerze pojawił się komunikat:"ABGASSYTEM UBERPRUFEN". Na wtyczce od elektrozaworu nie ma oleju (niestety z braku narzędzi nie udało mi się wyjąć czujnika). Po odłączeniu wtyczki samochód natychmiast gaśnie. Czy to może być elektrozawór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzisiaj zawarczało po 10 godzinach postoju na płaskim... Tak więc myślę powoli o elektrozaworze nty. Ale wcześniej starego wymontuje i obejrzę

 

właśnie dzisiaj zauważyłem po odpięciu wtyczki z elektrozaworu dużo oleju w gnieździe elektrozaworu

czyli wyglada na to że muszę kupić nowy, chyba skuszę się na

http://allegro.pl/zawor-zmiennych-faz-rozrzadu-renault-clio-1-6-05-i6737056178.html

 

bo oryginał kupę kasy kosztuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak elektrozawory, ale mam doświadczenie, niestety złe, z łożyskami tej firmy, które kupowałem do poprzedniej Meganki. Pierwsze łożysko koła wytrzymało z pół roku, drugie zaczęło huczeć po ~100km od wymiany...Faktem jest, że uznali reklamacje na oba łożyska bez zbędnego gadania, ale od tamtej pory omijam markę szerokim łukiem. Może miałem pecha i tak trafiłem nieszczęśliwie, a może taka jest jakość tych części ogólnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem:

Po zapaleniu auto natychmiast gaśnie (chyba że trzymam obroty pedałem), ale silnik wtedy i tak nie pracuje równo. Od czasu do czasu "telepie" jakby nie dostawał benzyny. Na komputerze pojawił się komunikat:"ABGASSYTEM UBERPRUFEN". Na wtyczce od elektrozaworu nie ma oleju (niestety z braku narzędzi nie udało mi się wyjąć czujnika). Po odłączeniu wtyczki samochód natychmiast gaśnie. Czy to może być elektrozawór?

 

Czy można takim samochodem pokonać trasę +- 100 km?

Mój objaw jest identyczny jak w załączonym filmie (tylko rzadziej odpala poprawnie):

 

Czy to może być spowodowane zabrudzoną przepustnicą?

Pozdrawiam!

Edytowane przez laser15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na początku miałem podobnie jak w/w filmie i też myślałem o KZFR do momentu , aż auto nie zaczęło same z siebie gasnąć np. na światłach.Problemem był elektrozawór.Także co do trasy ok 100 km to bym nie ryzykował nie mając pewności co jest faktycznie uszkodzone , no chyba że kolega ma tak jak ja wykupioną w polisie lawetę do 200 km od miejsca zamieszkania to wtedy można zaryzykować.

 

A czy te zawory NTY pasują też do pierwszej serii MII , SII z 2003 ?? bo na stronie jest napisane że tylko od 2005 ?? A na zdjęciach niczym się nie różni.

Widzę jednak że w instrukcji PH2 silnik jest oznaczony tak samo jak w PH1 czyli K4M więc chyba jednak jest to ten sam zawór.A może ktoś już próbował go i ma jakieś opinie na jego temat ??

Edytowane przez boban666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy czujnik powinien być cały z oleju??

I czy klekotanie słychać tylko na wolnych obrotach?? Bo mam wrażenie że raz na jakiś czas podczas jazdy słuchać klekotanie.

Edytowane przez markis80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!