Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich.

Dziś tj. 23.11.2013r wymieniałem oring magistrali wody, w serwisie samochodów francuskich zaśpiewali mi 125zł za wymianę, mnie... laikowi zajęło to około 2h (koszt 2zł uszczelka + około 5zł przesyłka) wraz z odpowietrzeniem układu. Objaw brak śladów wycieku a płynu ubywało... około 1,5cm na 400km niby nic ale po 2 miesiącach dolałem około 500ml. Wymiana to bajka gdy się odkręci aluminiową osłonę wtrysków (nasadka 13), opróżni zbiornik wody, upuścić około 1,2 litra wody reszta pójdzie w glebę, nasadka 13 odkręcamy śrubę trzymającą magistralę, kręcąc rurką i ciągnąc ją w stronę akumulatora można to zrobić bez rozbierania wspornika alternatora i innych. Moja uszczelka była mooocno zużyta aż dziw że tak słabo się lało, wymieniłem na nową założyłem, skręciłem, zagrzałem silnik do 90stopni później jazda próbna i dolałem trochę około 200ml i gotowe. Póżniej wszystko skręcamy.

 

Dziękuję za pomoc marcinmd i wszystkim którzy wzięli udział w tej dyskusji.

 

Wstawiam kilka grafik może komuś się przyda.

 

Pozdrawiam

post-64121-0-19195100-1385240794_thumb.jpg

post-64121-0-12280200-1385240805_thumb.jpg

post-64121-0-70954100-1385240813_thumb.jpg

post-64121-0-18662500-1385240824_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

jestem właśnie po wymianie oringu. Mam jednak jeden problem próbuję odpowietrzyć układ chłodzenia i chyba jest dalej zapowietrzony. Z odpowietrznika przy obudowie filtra powietrza leci powietrze. Silnik się zagrzał i dalej to powietrze... Nie wiem co robić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcasz korek w zbiorniczku, odpalasz auto i co jakiś czas popuszczasz korek odpowietrzający, czekasz aż włączy się wentylator.

Po tym cały układ powinien być odpowietrzony,

Jeżeli dalej jest coś nie tak, to może być jakaś nieszczelność w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziś znowu odpowietrzałem układ. Wyglądało to tak:odkręciłem korek w zbiorniczku wyrównawczym włączyłem silnik rozgrzałem renie, włączył się wentylator. Następnie odręciłem odpowietrznik jedyny w tym silniku. Poszło powietrze, zakręciłem odpowietrznik i zakręciłem korek w zbiorniczku wyrównawczym. Zauważyłem że jak dodam gazu to z górnego węża zaczyna się przelewać parujący płyn do zbiorniczka!!!? Co jest? Potem znowu otworzyłem odpowietrznik i znowu wylatuje powietrze i dopiero potem płyn.

Dodam że przed wymianą oringu nie było takiej sytuacji z przelewającym się płynem w zbiorniczku wyrównawczym!?

Edytowane przez Marek38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że jak dodam gazu to z górnego węża zaczyna się przelewać parujący płyn do zbiorniczka!!!? Co jest?

Jest to normalny objaw działania siły bezwładności. W warunkach usalonych płyn w układzie płynie ze stałą prędkością, a po dodaniu gazu (zwiększeniu obrotów) pompa wymusza szybkie zwiekszenie prędkości przepływu, a płyn swoją bezwładnością przeciwstawia się temu i wtedy następuje przelanie się płynu górnym wężykiem do zbiornika. Po ustabilizowaniu się prędkości przepływu na nowym poziomie przelew do zbiornika zaniknie.

Dodam że przed wymianą oringu nie było takiej sytuacji z przelewającym się płynem w zbiorniczku wyrównawczym!?

Na pewno była, ale na to nie zwróciłeś uwagi lub miałeś niski poziom płynu w układzie, wtedy ta sytuacja może nie występować.

Co do notorycznego zapowietrzania się układu, to dziwna sprawa, bo nie wiem jak w sceniku, ale w megance jak termostat się otworzy to układ sam się odpowierza do momentu ponownego zamknięcia termostatu. Śruba odpowietrzająca w obudowie termostatu ma za zadanie umożliwić zalanie bloku silnika płynem oraz usunąć powietrze z obudowy termostatu, po to aby termostat miał bezpośredni kontakt z płynem i odpowiednio reagował.

A jakie występują objawy, że stale odpowietrzasz układ. Jeżeli pod odpowietrznikiem jest stale powietrze, to z tego wynika że jest przedmuch do układu, to raz, a dwa że tam gdzie jest opowietrznik tworzy się kawerna spowodowana jakąś przeszkodą w przewoddzie między termostatem, a chłodnicą uniemożliwiająca swobodny odpływ "powietrza" do zbiornika wyrównawczego i to "powietrze" gromadzi się w obudowie termostatu. Ta przeszkoda może też być przyczyną owego przelewu do zbiornika wyrównawczego przy dodaniu gazu.

Masz instalację gazową?, bo jeżeli tak, to reduktor może być przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault Megane I ph II 1999 1,4 8V Benzyna

Dziękuję chłopaki bez Was nic bym nie zrobił to moje pierwsze odpowietrzanie w życiu i troszkę spanikowałem. Teraz jak wskaźnik temp. wskazuje między trzecią i czwartą kreską, załącza się wentylator powietrza w odpowietrzniku brak. Auto sprawdzone na odcinku 20 km woda się nie gotuje. Co sądzicie? Mam pytanie kolego gimak. Chodzi mi o tą śrubę odpowietrzającą w obudowie termostatu. Czy występuje ona również w moim silniku E7J 626 Renault Megane I ph II?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie kolego gimak. Chodzi mi o tą śrubę odpowietrzającą w obudowie termostatu. Czy występuje ona również w moim silniku E7J 626 Renault Megane I ph II?

Tego to ja na 100% nie wiem, ale po tym wpisie

odręciłem odpowietrznik jedyny w tym silniku.

to miałem na myśli śrubę odpowietrzającą na obudowie termostatu, bo z reguły w tej okolicy znajduje się odpowietrznik - myliłem się? Z tego co się dowiedziałem z lektury forum, to był drugi odpowietrznik na chłodnicy, alle u mnie go nie ma i przez to w chłodnicy w górnej jej części jest cały czas pęcherz powietrza. Pozostawiony tam celowo, nie przeszkadza w zbytnio w wymianie ciepła w chłodnicy, ale po nagrzaniu wytwarza ciśnienie w układzie, automatycznie podnosząc tym samym temperaturę wrzenia płynu w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie świadomie zapowietrzyć układ chłodzenia podczas wymiany oringu. Zapowietrzenie układu może powstać jak u mnie z powodu nie odkręcenia odpowietrznika- podczas nalewania płynu. A oto instrukcja:

NAPEŁNIANIE I ODPOWIETRZANIE (cytuję z książki):

Uwaga. Nie wolno odkręcać śruby odpowietrzania układu chłodzenia podczas pracy silnika.

- upewnić się, że śruba odpowietrznika jest odkręcona

- napełnić układ chłodzenia przez wlew w zbiorniku wyrównawczym

- dokręcić śrubę odpowietrznika, gdy ciecz zacznie spod niej wypływać w sposób ciągły

- uruchomić silnik i pozwolić mu pracować przez ok 4 min. z prędkością obrotową 2500 obr/min utrzymując ciecz w zbiorniku wyrównawczym na górnym poziomie

- zamknąć wlew zbiornika wyrównawczego korkiem

- utrzymać przez ok 20min stałą prędkość obrotową 2500 aż do wyłączenia się wentylatora chłodnicy

- sprawdzić, czy poziom cieczy chłodzącej w zbiorniku wyrównawczym jest w pobliżu MAX

- dokręcić korek zbiornika wyrównawczego.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie swiadomie zapowietrzyć układ chłodzenia podczas wymiany oringu

Nie bardzo rozumiem pytanie. Do zapowietrzenia układu zawsze dojdzie, jak poziom płynu nadmiernie się obniży, czy to z powodu wycieku, czy świadomego działania.

zapowietrzenie układu może powstać jak u mnie z powodu nie odkręcenia odpowietrznika- podczas nalewania płynu.

I tu na pewno do takiego zapowietrzenia doszło, ale to żaden problem, bo po napełnieniu układu należy odkręcić odpowietrznik na obudowie filtra i wypuścić zgromadzone tam powietrze i zakręcić odpowietrznik i ewentualnie dolać płynu do zbiornika wyrównawczego. Nastepnie uruchomić silnik i 2-3 razy podnieść na chwilę obroty silnika do ok. 2500 obr, po to aby ewentualne pęcherze powietrza plątające się w małym układzie chłodzenie przegonić do obudowy termostatu. Po tej operacji (silnik może pozostać na chodzie, na wolnych obrotach) odkręcić odpowietrznik (bez obawy oparzenia - płyn jest jeszcze zimny), wypuścić zgromadzone tam powietrze i zakręcić odpowietrznik oraz uzupełnić ewentualny ubytek płynu w zbiorniku wyrównawczym. Następnie dalej rozgrzewać silnik (ja to robie na wolnych obrotac, ale można jak w przytoczonej instrukcji), ale obserwuję temperaturę silnika i jak dźwignie się powyżej normalnej temperatury pracy silnika, a termostat się nie otworzy (zimny górny wąż do chłodnicy), ponownie odkręcam odpowietrznik (tym razem ostrożnie, bo płyn jest już gorący - najlepiej to robić kluczem sztorcowym i w rękawicach) wypuszczam z obudowy termostatu resztki powietrza i zakręcam odpowietrznik. Po tej operacji, po krótkiej chwili termostat (jak jest sprawny) powinien się otworzyć i to jest koniec odpowietrzania i wtedy dopiero zakręcam korek na zbiorniku wyrównawczym.

Gdyby nie doszło do otwarcia termostatu, to należy ponowić ostatnią fazę odpowietrzania, gdyby i ta skończyła sie niepowodzeniem, a przy odkręceniu odpowietrznika nie było powietrza i pojawił się od razu płyn, to należy sie liczyć z niesprawnym termostatem (tej ostatniej opcji nie przerabiałem więc to tylko sugestia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy oring który łączy rurkę od układu chłodzenia z silnikiem pokazany przez wyżej przez sanczessco jest takich samych wymiarów do Meganki IphII? Czy to się fachowo nazywa oring magistrali wody? Bo nie mogę po tej nazwie znaleźć nic w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam.

Opiszę mój problem. Miesiąc temu wymieniałem u mechanika termostat i czujniki temperatury. Jakiś tydzień temu nagle podczas jazdy przestało działać ogrzewanie. Dolałem płynu bo się okazało że nie ma w zbiorniczku (około 1,5l), czujnik wskazywał minimalnie ponad temperaturę optymalną. Potem jeszcze podczas jazdy na nagrzanym silniku było wszystko ok, płynu nie ubywało. Tydzień ogrzewanie działało ok, małe dolewki płynu (100 -200 ml) myślałem, że się odpowietrza. Czujnik nagle nie wskazuje nic, zero.

 

Zaznaczę , że ogrzewanie działa dobrze natomiast zauważyłem, że znów brakuje płynu. Dolałem około 400 ml i nagle po 5 min płynu brak. Zauważyłem, że wyciek jest może nie ciągły ale intensywne krople w okolicach pompy, wszystko na zimnym silniku. Naprawa pewnie niedługo zobaczymy co padło ale moje pytanie odnosi się do czujników temperatury. Od jakiegoś czasu czujnik wskazuje zero. Pytanie czy przy braku płynu czujnik działa czy nie? Ma wskazywać temperaturę? Bo nie wiem czy zgłaszać do tego mechanika usterkę czujnika. Z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez robertto84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!