Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam Scenika 1.6 Zauważyłem ubytek płynu chłodniczego /około 1 cm na 20 przejechanych kilometrów/. Sprawdziłem cały uklad chłodniczy i znalazłem chyba przyczynę. Metalowa rurka układu chłodniczego biegnąca nad filtrem oleju równolegle do silnika wchodzi po prawej stronie w obudowę silnika i tam zlokalizowałem wyciek. Pytanie: Jest to wyciek na połączeniu metalowej rurki z silnikiem /oring?/ czy też wyciek może być z uszczelki głowicy i spływa akurat w tym miejscu. Nie znam dokładnie budowy tego silnika. Może ktoś z Was miał podobny przypadek. Dziękuję za ewentualne porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bombaj, tam jest pompa cieczy chłodzącej proponowałbym sie tym jak najszybciej zająć bo pompa napędzana jest paskiem rozrządu a płyn chłodzący + guma paska rozrządu = kłopoty napisz dokładniej jaki masz silnik i który to rok auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj! Samochód jest z 2001 roku 1.6 benzyna. Pompa wodna nie ma wycieku, sprawdziłem. Wyciek jest na połączeniu czarnej, metalowej rurki układu chłodzenia z korpusem silnika. Rurka, jak pisałem, biegnie nad filtrem olejnym równolegle do płaszczyzny silnika. Po prawej stronie połączona jest z wężem gumowym, a po lewej wchodzi w obudowę silnika i tam jest mokro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halo Robak! Znalazłem jak się nazywa ta część: to jest przewód metalowy układu chłodzenia. Z jednej strony jest połączony z wężem gumowym, z drugiej strony wchodzi w korpus silnika i właśnie tam jest wyciek. Nie wiem jak jest mocowany i jak uszczelniony jest ten przewód metalowy w korpusie silnika. Chyba O-ring i co dalej?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za schemat. To jest ten przewód równoległy do przerywanej lini D C . Na schemacie jest pokazany jako gumowy z opaską zaciskową. Tylko jak ta metalowa rura w moim samochodziku jest w otworze korpusu silnika mocowana, wciskana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bombaj, wygląda na to że tak, ale sprawdzę to jeszcze, nie mam potwierdzenia

 

ten przewód na bank jest metalowy, trzyma się na tych gumowych wężach i jedną śrubą jest mocowany do korpusu silnika. jeśli chodzi o trasę to zaklej to z wierzchu silikonem wysokotemperaturowym. powinno przetrzymać, wiadomo należałoby sprawdzać to co jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bombaj, no rozbierał auta nie będę przeszukuję instrukcje i noty techniczne ale o tej rurce nie ma słowa, ze zdjęć wynika że jej elementem osadczym jest jedynie ten oring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Mam ten sam problem. Megane I phase II silnik 1.4 16v. Wyciek z tej metalowej rurki układu chłodzenia idącej poziomo nad filtrem oleju poprzez cały silnik (pomiędzy termostatem a pompą wody tak mniej więcej). Cieknie w miejscu gdzie ta rurka wchodzi w blok silnika. I dwa pytania:

1. Czy tę rurkę ciężko jest wymienić? Ona jest na wcisk tylko? Czy jakoś mocowana.....pytam bo dostęp jest średni, szczególnie jak się ma LPG.

2. Kupić całą rurkę, czy wystarczy o-ring, który jest na jej końcu? Cena w serwisie to niecałe 30 złotych za oring lub ponad 100zł za rurkę z oringiem.

Proszę o odpowiedź osoby kompetentne, najlepiej takie, które miały taką usterkę.

Pozdrawiam serdecznie,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK.....wymieniłem sobie sam oring. U mnie najtrudniej było zdjąć oba węże chłodzenia założone na tę metalową rurkę. U mnie ten grubszy wąż się przywulkanizował do tej rurki i było bardzo ciężko. Jakoś mi się udało to w końcu sciągnąć. Potem odkręca się jedną srubę 13 mocującą tę rurkę do bloku silnika i rurkę się wyciąga w prawo (stojąc przodem do silnika). Jest tylko na wcisk na oringu i z wyciągnięciem jej nie ma problemu.

 

Aha....na sam początek, przed rozpoczęciem głównych prac, zalecam odkręcenie dwóch śrub i zdjęcie tej aluminiowej osłony listwy wtrsykowej z przodu (i u góry) silnika. Robi się to 2 minuty a idealnie poprawia dostęp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!