Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Układ podgrzewania paliwa ??


komar190

Rekomendowane odpowiedzi

Orientuje się ktoś jak wygląda układ podgrzewania paliwa (to chyba gdzieś przy filtrze paliwa) w Megance I turbodieslu z 1996r.

Co może powodować brak tego układu w samochodzie fabrycznie wyposażonego w taki układ. Mam w aucie swap filtra z jakiegoś innego modelu, jak byłem z autem zmieniać rozrząd to mechanik mówił mi ze to nie fabryczny filtr a poza tym brakuje tego wspomnianego wcześniej układu grzania paliwa.

 

Aktualnie w te mrozy zaraz po odpaleniu silnik nierówno pracuje przerywa i po nagrzaniu sie dopiero uspokaja. Czy to może być od tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komar190, popatrz w ten temat, na pierwszą fotę w moim poście http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=57610...ighlight=#57610 Te kabelki do pokrywy oryginalnego filtra to jest to o co pytasz. Tak to wygląda w 1,9 dT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, o to właśnie chodziło. U mnie wygląda to zupełnie inaczej. Z góry z pokrywy wychodzi śruba z kolankiem prosto do gruszki i to wszystko a co do filtra to mam tam założony WIX-WF8042, czyli nawet nie wkład tylko cały filtr z aluminiową obudową.

 

A czy potrafisz odpowiedzieć co ten układ ma za zadanie i czy wpływa w jakiś sposób np. na osiągi, zachowanie auta po odpaleniu na zimnie itp? Czyli innymi słowy: Co to daje?

 

Dzięki, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam posiadam scenica z 1996r 1,9 td i chciałbym wymienić filtr paliwa. Szukałem na forum lecz nic nie znalazłem o tym jak rozpoznać podgrzewany filtr. Do obudowy przychodzą dwa przewody lecz do czego one służą nie wiem. Jak mogę stwierdzić czy filtr jest podgrzewany i jak sprawdzić czy to ewentualne grzanie działa.

post-22152-1291631115_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zdjęcie pochodzi z Twojego postu na temat wymiany filtra. Niestety mój jest daleko od domu w ciepłym garażu bo paliwo zamarzło i dzięki uprzejmości kolegów z pracy wróciłem do domu. Więc postanowiłem poszukać fotki na forum mam, nadzieję, że Cię nie uraziłem. Jeśli to jest wtyczka do podgrzewacza jaki powinien być filtr plastikowy czy metalowy? i jak sprawdzić czy to na pewno grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seba99994, czy to grzeje nie sprawdzałem, nawet nie mierzyłem kiedy to jest zasilane. Co do filtra, jeśli masz taką samą puszkę jak na fotce to tylko wkład, papierowy w plastikowym korpusie. Powinien być także na fotce w tym przytoczonym temacie o wymianie. Nawet jego numerek przydzielony przez producenta.

Fota- spoko, podoba mi się :) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to powinno grzać gdy świece grzeje? Sprawdzę to jak dotrę na warsztat pod warunkiem, że ten układ grzania jest sprawny..... Może ktoś wie jak to powinno działać? Proszę o jakieś rady i porady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seba99994, byłem sprawdziłem i...... Pełne zasilanie jest na wtyczce już po przekręceniu kluczyka w stacyjce na "1". Jest także w dalszych pozycjach, w czasie grzania świec, jak również w czasie kręcenia rozrusznika. W tym ostatnim przypadku napięcie jednak spada co jest spowodowane poborem prądu przez rozrusznik.

Niestety nie udało mi się zmierzyć oporności pomiędzy bolcami w kopułce filtra. Przy wszystkich zakresach pomiarowych mojego miernika wykazywało maksymalny opór. I teraz nie wiem, czy tak być powinno, czy też mam coś skopane.

Niestety po dłuższej chwili pozostawienia stacyjki na "1" kopułka miała taką samą temperaturę jak wcześniej czyli była zimna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój rozum jeśli jest tam jakiś drut oporowy, który ma grzać to powinien mieć jakąś rezystancje. Bo jeśli ma grzać to musi płynąć prąd, a jeżeli rezystancja jest nieskończona to prąd nie popłynie. Dobrze myślę? raczej tak. Gojgien dziękuję Ci za pomoc i przydatne informacje, teraz mam jakiś punkt odniesienia i będę sprawdzał u siebie. O wynikach dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, fizyki nie oszukasz. Więc albo mam coś zepsute, albo to nie grzałka. (ale co w takim razie skoro na kabelkach jest zasilanie + i - )

Zakresy na mierniku od 200Ω do 2000KΩ i pusty wyświetlacz przed i po przecinku. :-/

Można by jeszcze sprawdzić czy to ma jakiś pobór prądu, jednak na razie nie chciało mi się instalacji "szewcować" by to pomierzyć.

(a tak poza tym to scalam ten temat do już istniejącego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pit-men, woda raczej zbiera się na dole filtra, więc czujnik w jego pokrywie nie spełniałby swojej roli.

Do tego jeszcze dwa przewody, "+" i "-" czyli potencjalne zwarcie po jego zadziałaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!