Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Stała się tragedia. Któregoś dnia zabrakło gazu... Przełączyłem na benzynę i parę dni jeździłem. Aż tu nagle pewnego dnia zapaliłem, pochodziła i zgasła. Nie ma szans odpalić. Cyknąłem na gaz i odpaliła. Umówiłem się do serwisu na następny dzień. Niestety jak postała przez noc, to rano na gazie nie chciała zapalić. 2-3 sekundy chodziła i gasła. Na pewno była zimna. Po 20 minutach prób (już mnie serce bolało, ale jakoś musiałem zajechać do serwisu) odpaliła, zawiozłem do serwisu. Diagnoza - zatarła się pompa paliwa. Oryginał: 1348 złotych, zamiennik BOSCHA 500 + koszty wymiany 100. I tu moje pytania:

1. Jak myślicie, czy odpalanie na gazie może coś uszkodzić?

2. Co myślicie o cenie za naprawę?

3. Co zrobilibyście na moim miejscu?

4. Dlaczego pompa się zatarła, skoro zawsze mam paliwo w baku i to nie 2-3 litry tylko więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Co najwyżej reduktor gazu za jakiś czas będzie do regeneracji

2. Cena z kosmosu. Pompa z Allegro 250-300zł. Wymiana to raczej samodzielna, ale jak ktoś nie lubi, to 100 będzie ok.

3. Wymieniłbym pompę

4. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada nr 1.... nie jezdzic na rezerwie dluzej, niz do najblizszej stacji.

Nic tez strasznego sie nie stało. Normalna awaria. Nie kupuj pompy w serwisie, bo Cie oskubią. Kup zamiennik i jak sie troche uprzesz, to sam wymienisz. I nie zwlekaj...zrób to natychmiast. Powodzenia. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kup właściwą bo do takiego samego modelu z tego samego rocznika, miesiąca są różne, ale o tym się dowiesz dopiero jak wyjmiesz starą, bo nigdzie nie ma informacji (numeru) tylko na samej pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jednak pompa. Wymienili na zamiennik BOSCHA. Renia pali. Tylko zauważyłem taką ciekawostkę: przy hamowaniu i wrzucaniu na luz obroty (na LPG na benzynie nie sprawdzałem) spadają do około 500/m. Już wydaje się że silnik zgaśnie, ale za chwilę wracają na ok. 750. Macie też coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak moze sie dziać, jezeli "parownik", /"reduktor"/ gazu nie jest ustawiony rownolegle do osi auta. Wtedy, przy hamowaniu siła odsrodkowa wygina membrane, a ta zaczyna odłączac dopływ gazu. Jak przestanie działać /ta siła :) / to wszystko wraca do normy. Sprawdz jak masz ustawiony reduktor gazu. Jezeli ukosnie, lub nawet w poprzek to popraw. Powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Słyszałem już o takich przypadkach (jeżdżę na LPG nie od dziś). Tylko, że w tym przypadku zauważyłem to dopiero po naprawie pompy paliwa. Wcześniej tego nie zaobserwowałem. A chyba nie myślisz, że w serwisie grzebali coś przy parowniku? :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!