Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I Ph2 problem z belką tylną


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam mały problem z belką tylna, a nianowicie pękły mi drążki skrętne i to po obydwu stronach koszt całej belki używanej był znacznie niższy niż jakbym miał kupować osobno drążki, lecz problem polega na tym że mam wersje GrandTour (kombi :mrgreen: a belke kupiłem z sedana na pierwszy zyt oka wygląda identycznie nawet wg. książki serwisowej powinno być ta sama belka we wszystkich modelach a mechanik powiedzieł że nie pasuje?? może wie ktoś na 100% czy ta belka będzie mi poasować do mojego autka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam.

Zapewne już rozwiązałeś problem (czyli wiesz że belka nie pasuje), ale mimo to, może komus jeszcze się ta wiedza przyda. Do kombi tylko od kombi, ale jest problem ze znalezieniem belki do kombiaka. Ja w sytuacji pęknięcia drążków skrętnych po obu stronach, objeżdżeniu wszelkich mozliwych miejsc, szrotów itp. znalzałem firmę która sprzedaje regenerowane belki do każdego typu renoofki <ok> w atrakcyjnych cenach.

Polecam zdecydowanie, bo warto. Poniżej podaję link do strony :

http://www.autobelki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ;]

owszem problem z belką zostal już rozwiazany lecz.... :mrgreen: najpierw kupiłem belkę ze zwykłej meganki różni się ona jedynie mocowaniem amortyzatorów, mocowanie samej belki pasuje ale i amortyzatory z kombika dało sie załozyć ;) mianowicie należało wyciągnąć tuleje mocujące z amortyzatorów i przełożyć śróbę na przestrzał a z drugiej strony nakręcić nakrętke i działa ;) choć tego typu eksperymentów nie polecam, balka w sedanie, coupe, cabrio i hatchback-u jest krótsza o 3-4 cm i autko robi się "nerwowe" i mało pewne na zakrętach dlatego gdy rozsypało mi sie łożysko w niej znalazłem za symboliczne 150zł belkę z Scenica no i ta pasuje ;) tzn wszystkie mocowania włącznie z mocowanie amortyzatorów. Plusy tej belki: jest szersza niż ta z kombika ok 1cm o wiele lepiej sie teraz prowadzi autko stabilniejsze fajnie wygląda gdy koła wystaja leciutka z za zderzaka oraz jej łatwa dostępność no i cena ;] minus jest jeden gdy załodowałem moją Renatke ziemniakami, kapustami itp. ;) chyba z 400 kg to opony ocierały o rant nadkola, ale ten problem da się łatwo i szybko rozwiązać poprostu zwiększamy ciśnienie w tylnych oponkach do min. 2,5 bara i już nic nie ociera nawet przy max obciążeniu. Teraz chciałbym włożyć w nią alumy z Scenica 195/55/15" powinny pasować (a jak nie spasują to i tak je tam założe 8-) ) ;) no i będe mógł robić jako walec na pół etatu ;)

P.S.

jeśli ktoś by chciał dowiedzieć się coś na temat belki lub jakichkolwiek prac z znią zwiazanych pisać :!: chętnie pomogę, w końcu wymieniałem już wszyskie rodzaje belek w rękach do Renault Megane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_AxA_, spadłeś mi z nieba (a może z Katowic :mrgreen: )

Jak już masz opracowany dokładnie temat belek, to mógłbyś podać orientacyjne wymiary i ewentualne różnice w belkach w Scenicach i Meganach? Może na podstawie fotki się uda.

Belka Scenic vs. Belki htb/coupe/cabrio/sedan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zacznę od tego, że są trzy rodzaje belek do Coupe i cabrio, do HB i sedan, do Kombi i Scenic'a różnią sie one obciążeniem, jakie mogą "przenieść" mocowaniem amortyzatora mianowicie amortyzatory do Kombi oraz do Scenic są montowane śrubami (z tego, co pamiętam) 8mm i są one przykręcane bezpośrednio do belki, lecz żeby je połączyć z amortyzatorami musi być tuleja natomiast w HB sedan coupe i cabrio nie ma tulei i śruba jest krótsza i większa chyba 10mm kolejna różnica to oś piasty koła w HB, Sedanie coupe i cabrio jest wbijana (na zasadzie klina) i na nią Przychodzi bęben przychodzi, w kombi i scenic oś piasty koła jest przykręcany do belki (tarcze tez są montowane w ten sposó:mrgreen: różnica w bębnach jest następująca w Kombi i scenic są bębny Bendrix'a jest on cieńszy, ale większy od systemu Lukas'a montowanego w pozostałych typach, zamiana jest tych bębnów jest raczej ciężka, (choć na upartego spawarka szlifierka i jakoś to bedzie ;)) . Co do wymiarów i mocowań wszystkie belki mocowanie do podwozia mają identyczne, więc wszelakie mariaże sie udadzą, lecz nie polecam. Największe oraz z największą wypornością są belki do kombi i Scenic'a w sumie różnią sie od siebie max 1cm ale nie przeszkadza to w ich montażu oraz w użytkowaniu samochodu (zamiana taka jest stosowania w kombi ponieważ do kombi jest trudno belkę nabyć a jak jest to kosztuje 500-700zl a z scenickow jest pełno i ceny zaczynają sie od 150zl). W HB oraz sedanach belka ma mniejszy rozstaw kół niż kombi i scenic, w tych modelach są jednakowe belki i są one wymienne bez problemu sam odlew też jest inny niż w belkach do kombi i scenic. Kolejna belka jest przeznaczona do cabrio i coupe podstawową różnica jest jej budowa tzn. poprzednie były cztero drążkowe dwa drążki skrętne działające jak przeżyna w mackpersonie a dwie stabilizujące tutaj natomiast jest konstrukcja rurowa tutaj są także dwa drążki skrętne lecz jest jedne stabilizator który leci wzdłuż całej belki a sama belka składa sie z 2 części i jest skręcona na środku amortyzatory mocowane identycznie jak w HB/ Sedan nie mam jednak tutaj 100% pewności co do różnicy rozstawu kół między Hb a coupe lecz różnica jak będzie to także max 1cm (widziałem obie belki lecz nigdy w tym samym czasie a Pomiarów niedokonywałem) choć tutaj zalecam jednak kupowanie do pod dany model tzn. z coupe do cabrio bedzie pasować idealnie ;] chodzi o to ze sa one w miarę tanie i łatwo dostępne a Głowna różnica jest ich wyporność, więc jeśli zamontowalibyśmy belkę z coupe do sednana to przy pełnym obciążeniu mógłby być efekt kończenia sie amortyzatora a wiem z doświadczenia że jest to niekomfortowe dla podróżujących i szkodliwe dla samochodu (cierpią amorki belka i w zasadzie miejsca gdzie to wszystko jest zamocowane). Więc gdy zapragniesz mieć w swoim scenc'ku belkę z cabrio to technicznie rzecz biorąc dasz rade ją zamontować ale do jakimś czasie jeżdżenia w ten sposób uszkodzisz belkę amorki a nawet można naruszyć konstrukcje samochodu tzn. możesz powyrywać w ten sposób śruby mocujące z podwozia. Jest także jeszcze jeden typ belek połączonych z mostem w Secenc'ku RX4 tej nie widziałem na żywo więc niedużo mogę o niej powiedzieć wiem jedno że nie zamontujesz jej w żadnym innym aucie ;) w tamtym scenicku jest zupełnie inna konstrukcja bryły więc zbudowanie Renault Megane Cabrio RX4 jest tak samo prawdopodobne jak to że nasza reprezentacja zagra na mistrzostwach świata w RPA ;)

Jeśli chodzi o modyfikacje w tej dziedzinie to raczej odradzam zmiana belki po to żeby obniżyć samochód lub zwiększyć jego ładowność nie ma sensu tutaj należy zaufać inżynierom Renault oni wzięli na pewno pod uwagę gdzie działają poszczególne siły, obciążenia itp. itd. no i na koniec powiem że do dobory belki nie jest potrzebne podawanie pojemności silnika, rodzaju skrzyni czy tego czy auto ma zimowe opony czy nie (bo już różne głupoty słyszałem) belka jest przystosowana do nadwozia wiec zarówno meganka HB z silnikiem 1.4Eco jak i z 2.0 16v ma identyczną belkę jedyna różnica to że w modelach z topowymi silnikami były montowane hamulce tarczowe choć i to nie wiem czy było regułą.

P.S. jutro mogę wrzucić kilka fotek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_AxA_, :shock:

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :mrgreen:

To jeszcze jedno zadam pytanie, konkretne:

Jakie problemy będą przy montażu belki ze Scenica 2.0 16V do coupe po lifcie? Zależy mi na tarczach z tyłu. Wiem że w coupe były montowane tarcze, ale tylko w 2.0 i trudno je trafić, a w Scenicach jak sam napisałeś można przebierać jak się chce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02

Nie będzie to takie łatwe... Najprostszym sposobem była by wymiana całej belki przede wszystkim w tych modelach coupe z tarczowymi hamulcami był system czterokrążkowy musiało być to spowodowane tym, że hamulce te maja większą sprawność a co za tym idzie przenoszą większe siły. W coupe jest jednak nadal zastosowany "stała" oś piasty a w scenic'ku jest ona przykręcana na 4 śruby myślę, że sposoby montażu mogłyby być dwa pierwszy to z ciągnąć bęben z jednej belki i tarcze z ABS'em z drugiej przmieżyć dokładnie osie piasty, jeśli były by identyczne można spokojnie to pozamieniać, jeśli nie to zaczynają sie schody należałobym wybić z coupe osie i przymocować w to miejsce osie z scenic'ka nie gwarantuje, że w jakiś sposób uda Ci sie je połączyć śrubami raczej skłaniałbym sie do opcji ze spawarką, spoina powinna wytrzymać nawet stan naszych dróg, choć gwarancji Nie dam trzeba niestety wliczyć ryzyko, że, koło jeśli nawet nie odleci to się zęknie a może sie to stać przy 150km/h i Bedzie nie wesoło... Ja osobiście odradzam to z innego powodu niż bezpieczeństwo, mianowicie prawdopodobieństwo, że w garażowych warunkach pospawasz obydwa koło równo względem siebie jest niestety małe, w sumie jedynie, co możesz spróbować to przemienić całą belką, jeżeli koła nie będą o nic baczyć to OK możesz tak jeździć (tył niestety będzie nieco wyżej stał niż na oryginalnej belce).

A tak prywatnie to, czemu chcesz to zmieniać?? Przy tym diselku, co masz bębny w zupełności powinny wystarczyć nawet po małych modyfikacjach silnika, a jeśli chodzi o wygląd z pod alumów to dla mnie gra nie warta świeczki nawet, gdy Ci się uda to zamontować to nie będziesz miał pewności jak długo to wytrzyma, osobiście zawsze skłaniam się do bardziej praktycznych i pewniejszych operacjach jak np. czujnik poziomu płynu spryskiwaczy, praktyczne w zasadzie pewne, że zadziała i co najważniejsze nie wpływa negatywnie na bezpieczeństwo :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_AxA_, dzięki za kolejna wyczerpującą odpowiedź ;)

Jeżeli chodzi o kombinacje alpejskie to nie w moim aucie i nie przy zawieszeniu i hamulcach ;)

Wykluczam wszelkie przeróbki belki, spawy tego nie utrzymają, ba nawet nie wiem z jakiego materiału jest ta belka zrobiona. Myślałem, że uda się plug & play założyć taką belkę i jedynie pozmieniać przewody hamulcowe. Pasowałoby mi też że ta belka jest 1 cm szersza niż oryginalna, bo wtedy bym zrezygnował z dystansów. Wysokość to też nie problem bo te belki można dowolnie obniżać i podnosić. Przy obecnej mocy (102KM) te hamulce spokojnie wystarczają, ale jak pojeździłem trochę z podniesioną mocą to od razu było czuć różnicę :-/ Wygląd to dodatkowy plus takiej belki, bo bębny ledwo co wystają zza obręczy ;-)

Może i masz rację że łatwiej będzie znaleźć belkę z coupe 2.0 16V, widziałem taką ostatnio za dwie stówki na allegro, zregenerować ją, wymienić klocki, przetoczyć tarcze, zapłacić za przesyłkę to wyjdzie ok 400zł (wszystko zrobię sam oprócz toczenia). Nie tak źle :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02

co do spawów podejżewam że przez jakiś czas wytrzymają ja osobiście miałem znajomego który włożył do 19 amorki tylne z Megane a że śruby nie pasowały to przyspawał je i jeździł bez awaryjnie przez rok potem autko sprzedał ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_AxA_, śruby amortyzatora to pikuś, bo bez amora auto nadal jedzie, ale jak się koło urwie podczas jazdy to będzie mandat za jazdę na trzech kołach :idea:

Wolę już odpuścić temat niż odstawić kaszanę i jeździć z duszą na ramieniu.

Ojinau, nie wiem, ale widziałem ten jego mega dzwon - śmiech na sali, nie będę komentował <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

czy ktoś wymieniał tuleję belki tylnej w megane I ph II ? ile to kosztuje. mi dziś powiedzieli że 700 zł. na szczęście się nie pali z wymianą. ale wolę mieć wszystko zrobione na tip top niż jeździć z czymś co się psuje. się chcę dowiedzieć czy to standardowa cena czy może szukać tańszego mechanika B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też by mnie to interesowało. bo właśnie rozmawiałem z innym mechanikiem a pro pos kosztów i on powiedział że może być do zrobienia albo cała belka do regeneracji albo sama tuleja która kosztuje tylko 45 zł. jak to rozpoznać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienmiałem ostatnio w mojej Mwgi tuleje (2 sz t.po 65 Pln wzmacniane do kombiaka ).Robocizna 350 Pln .

Oznaka śmierci tulejek było brak możliwości wybicia drążków w celu podniesienia tyłu ,oraz ogólne sparcienie gumy (6 lat )

Po wymianie jest OKI .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!