Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Korek zbiornika wyrównawczego


arniton

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co się dowiedziałem mając clio I z klimą to są różne wersje tych korków różniące się ciśnieniem granicznym. Można je rozróżnić po kolorze główki korka. Widziałem brązowe, błękitne (ten jest chyba mocniejszy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, ja mam taki problem, że nie posiadam oryginalnego korka tylko jakaś zwykła zakrętka. Chciałbym kupić taki korek tylko w sklepie dowiedziałem się ze są na 1,2 bara i na 1,4 bara. Teraz zastanawiam się jaki korek bedzie pasowal do mojej meganki, posiadam model Megane RT 96 r. 1.4 eco typ silnika E7J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane RT 96 r. 1.4 eco typ silnika E7J

Wg książki do Twojego silnika E7J korek brązowy, ciśnienie otwarcia zaworu 120 kPa (czyli chyba 1,2 bara). W moim silniku K7M powinien być niebieski do 160 kPa a mam brązowy i jeżdżę już kilka lat. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam.Podepne się :) gdyż mi też syczy z pod tego korka i właśnie nie pamiętam czy wcześniej coś syczało :) ale może było to spowodowane pękniętą uszczelką pod głowicą itp.W kążdym razie jakby ktoś sprawdził u siebie i napisał było by fajnie :)

 

[ Dodano: 2010-10-07, 08:01 ]

markar74, ja mam silnik 1.6 K7M 720 i mam kurde brązowy i też z tym jeżdże tylko te syczenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem już na ten temat nie pisać, ale widzę że nie czytacie co na ten i podobne tematy było wczesniej napisane i kombinujecie jak koń pod górę, zamiast identyfikować przyczynę - daję głos

Miałem i mam podobny problem w swojej megance. Powiem tylko tyle - korek nie powinien "syczeć" w normalnych warunkach. Może zasyczeć gdy się układ pozbywa powietrza po nagrzaniu, po jakichś czynnościach wymagających spuszczenia płynu i jego ponownego nalania.

Jeżeli syczy cały czas to znaczy, że cały czas to "syczące powietrze" jest dopompowywane do układu. Objawem są bardzo twarde przewody do chłodnicy, syczenie z korka, a gdy syczenia nie ma (niesprawny korek) wycieki płynu na łączeniach. Przy intensywnym dopompowywaniu (wydmuchana uszczelka pod głowicą) może dochodzić do wyrzucania płynu przez korek i utrzymaniu stabilnej (normalnej) temperatury silnika.

Konkluzja - przy sprawnym układzie chłodzenia nie powinno być syczenia korka, ani za twardych przewodów.

Dociekliwym proponuję przeprowadzenie testu opisanego tutaj

Na początku tego testu do butelki nalać trochę płynu, żeby było w czym zanurzyć koniec wężyka.

U mnie w tym teście jeżeli płynu było w zbiorniczku powyżej 3/4 między min i max przy dodaniu gazu (zwiększeniu obrotów) część płynu była wyrzucana do butelki, a przy powrocie do wolnych obrotów z powrotem zassana do zbiornika. Przy nagrzanym i pracującym na wolnych obrotach silniku z wężyka zanurzonego w płynie tak co sekundę wydobywa się pęcherzyk powietrza. Pęcherzyki powietrza znikają jak tylko silnik stanie - piszę to dlatego, żeby uprzedzić stwierdzenia, że jest to parowanie, bo płyn jest gorący.

Na koniec jeszcze raz zaznaczę - przy sprawnym układzie chłodzenia i temperaturze płynu ok. 90*C (a taka jest utrzymywana w megankach) z wężyka nie mają prawa wydobywać się pęcherzyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!