Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria elektrycznej szyby


Rekomendowane odpowiedzi

Jak, które wtyczki? Od przełącznika i w drzwiach. Sprężonym powietrzem to możesz dmuchnąć po zastosowaniu kontaktu. ;)

I jeszcze jedno, zobacz czy nie "pływa" wtyczka pod fotelem kierowcy.

 

Ale namieszałeś;

Piszesz w temacie dotyczącym MII, piszesz o Scenicu, w profilu masz dwa Sceniki, o którego chodzi <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namieszałem bo nie chciałem zakładać nowego tematu i tak to wyszło, że jestem w temacie dla MII (ale wiedziałem, że spotkam tu kompetentną osobę). Sprawa dotyczy mojego "drugiego" Scenica czyli czarnej II (phI). Dziś zorientowałem się, że przełącznik w drzwiach pasażera "cyka" raz (do góry jak i w dół), a w innych drzwiach "cykają" po dwa razy do góry i na dół więc mogę mieć podejrzenie, że zalali mi na myjnii przełącznik w drzwiach pasażera (ale czy wtedy nie powinna szyba opuścić się i podnieść z prze czy tłącznika po stronie kierowcy? aaa zapomniałem... pozostają jeszcze kostki). Mam już szczoteczki do czyszczenia oraz Kontakt-a "S" i "U", więc w wolnej chwili atakuje. Jak dostać się do kostki pod siedzeniem kierowcy ??

 

Wymontowałem, rozebrałem, wyczyściłem i wypsikałem Kontaktami S i U. Pomierzyłem miernikiem przejścia przed jak i po zabiegu i jest tak samo. Mam jednak pytanie gdyż jeden z mikroprzełączników jest "rozwarty" i po naciśnięciu następuje jego "zwarcie", a w drugim jest zupełnie na odwrót (tzn. jest cały czas "zwarty", a po naciśnięciu jest "rozwarty") czy to norma ?? Teraz pozostały wtyczki...

 

Odnośnie pojedynczego cykania przełącznika to wynika to z tego, że nie był dobrze dociśnięty do panela przełącznik (po dociśnięciu "cyka" na dwa razy), więc nie jest to zalanie.

Edytowane przez Depe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też wystąpił problem z szybą w moim CC... tylna prawa - otwiera się i zamyka z przycisku przy kierowcy, ale niestety nie reaguje na sterowanie od centralnego przycisku podnoszenia szyb i od opuszczania/podnoszenia dachu. Pozostałe szyby działają bez zarzutu. Ma ktoś może pojęcie co może być grane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Czy ktoś wie jaka może być powód nieprawidłowego działania szyby przedniej od strony pasażera.

A mianowicie kiedy chcę ja otworzyć od strony kierowcy (główny panel przycisków do wszystkich szyb)to tylko mogą ją zamknąć, kiedy naciskam przycisk w pozycji otwarcia i zamknięcia szyby, słyszę , że silniczek chodzi ale tylko zamyka szybę(gdzie normalnie jedna kliknięcie to otwieranie szyby a drugie kliknięcie to zamykanie szyby). Natomiast od strony pasażera jest odwrotnie , kiedy naciskam przycisk to tylko mogę otworzyć szybę i to jest przy naciśnięciu przycisku w pozycji otwarcia i zamknięcia szyby. To jest tak, że przycisk od strony kierowcy tylko zamyka szybe natomiast od strony pasażera tylko otwiera?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Powiem szczerze, nie rozumiem o co chodzi, coś ostatnio tak mam :)

Przycisk ciągniesz do góry szyba idzie w górę, wciskasz przycisk szyba idzie w dół. Tak powinno to działać dla wszystkich szyb. Dla szyby kierowcy szybkie "mlaśniecie" przycisku, w odpowiednim kierunku, powoduje całkowite otwarcie/zamknięcie szyby kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Powiem szczerze, nie rozumiem o co chodzi, coś ostatnio tak mam :)

W megankach i sceniolach II, w sytuacjach awaryjnych serowników przy silniczkach, takie klocki jak opisane to normalka. A tego raczej ten temat dotyczy. Tu nie ma nic do rozumienia ani do porównań z prawidłowym współdziałaniem przycisków i układów przy silniczkach.

Dla szyby kierowcy szybkie "mlaśniecie" przycisku, w odpowiednim kierunku, powoduje całkowite otwarcie/zamknięcie szyby kierowcy.

W M/S II przy prawidłowym działaniu dotyczy zazwyczaj wszystkich szyb ale tylko tam gdzie są wbudowane przyciski 5 pozycyjne, Tam też można wszystkie szyby wdwuklikiem z karty pozamykać. Porównywanie tego do uboższej wersji z jedynek, gdzie w ten sposób działa tylko szyba kierowcy mija się z celem i zbacza z tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeszperałem (rozbudowane) tematy związane z padniętymi szybami, ale niestety nie znalazłem przypadku który się mnie ostatnio przytrafił. Pięciodrzwiowa megi z HandsFree. Otóż pewnego pięknego dnia szyba pasażera z przodu po opuszczeniu nie dawała oznak życia. Działanie dowolnym przełącznikiem i próba zamknięcia z karty nie dawały efektów- zero oznak życia silnika szyb. Szybki telefon do serwisu i standardowa odpowiedź- wymienić komplet za 1.2k (plus robocizna). Jako że megi sama w sobie jest warta ze 12k a niedawno wymieniałem już zwijacz poduchy za 1k (oryginał, po dwóch próbach zrezygnowałem z używek i regeneracji) stwierdziłem, że trochę dużo więc zamiast ASO zaprzyjaźniony mechanik.

Diagnoza- zdechł silniczek. Wszystko byłoby w porządku gdyby nie to, że kostka przyłaczeniowa na silniczku była nadpalona/nadtopiona co w pewnym sensie tłumaczy zapach przypalonego plastiku we wnetrzu sprzed paru dni. Szybka wymiana silniczka za 0.5k i szyba działa jak marzenie.

Niestety radość nie trwa długo. Po dwóch miesiacach powtórka z rozrywki, uchylona szyba nie daje oznak życia. Ten sam mechanik, rozbebeszony boczek i- o zgrozo- znów oznaka nadpalonej złaczki silnika. Na szczęście nie doszło jeszcze do uszkodzenia samego silniczka.

Co ciekawe dokładne czyszczenie całej wiązki i wszystkich możliwych styków przynosi efekt i szyba działa... mechanik jednak przykazuje jej nie używać i kupić nową wiązkę bo to prawdopodobnie z niej idzie jakaś przebitka która przypala złącze na silniku.

Czy ktoś z Was miał może podobny temat w swojej megi? Znacie może magików "renerujących" takie wiązki albo jakieś zaminniki czy podobne punkty gdzie można kupić wiązkę do wersji z Hands Free? Na alledrogo nie sposób takiej znaleźć a serwis za kawałek przewodu życzy sobie skromne 0.7k co jest już mega przegięciem, używając delikatnego słownictwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo przypalenie może być winą złego styku w miejscu przypalenia, grzeje się pod obciążeniem, jak również powodem tego przegrzewania może być ciężko pracujący napęd tej szyby. Potraktuj prowadnice ślizgów i widoczne części linek silikonem w sprayu albo smarem silikonowym. Przewinąć linki w drugie położenie i tak samo linki przesmarować.

Podobnie ale jeszcze bez przepalania styków miałem w sceniolu. Po przesmarowaniu szyby działały o wiele szybciej, a silniczki pracowały zdecydowanie ciszej. Profilaktycznie zastosowałem we wszystkich drzwiach.

A tak nawiasem co to za fachowiec skoro twierdzi, że przypala styki w kostce, bo wiązka jest gdzieś uszkodzona. Prąd przypala, a nawet przepala styki tam gdzie niewłaściwie do siebie dolegają, są za luźne i występuje iskrzenie, albo w miejscu ostatniego połączenia przy zamknięciu obwodu. Jakby to była wina wiązki, to przepalenie albo przegrzewanie by nastąpiło w miejscu uszkodzenia na przewodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam,

 

przeszukałem forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

 

witam,

 

przednia szyba, od strony pasażera.

nie działała w ogóle (z obu przełączników K i P), uszkodzony był silnik,

po wymianie silnika, szyba opuszcza się tylko za pomocą przełącznika pasażera,

 

wersja bez modułów, do silnika przychodzi tylko wiązka dwóch przewodów (załącznik).

post-555-0-79246500-1374239953_thumb.jpg

 

na wtyczce, podczas opuszczania pojawia się napięcie, przy podnoszeniu brak.

podczas próby podnoszenia/opuszczania za pomocą przełącznika od strony kierowcy nie pojawia się napięcie na wtyczce.

 

silnik po podłączeniu na krótko, działa w obie strony (szyba bez oporu chodzi w obie strony).

 

rozebrałem przełącznik od strony kierowcy (załącznik) zamyka obwód na każdym mikroprzełączniku.

post-555-0-65014100-1374239945_thumb.png

 

jakieś sugestie? jest gdzieś jakiś przekaźnik który przemienia prąd na 2pinowej wtyczce?

 

walczę z tą szybą od 4 dni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich! Ostatnio dopadł mnie problem elektrycznej szyby w drzwiach kierowcy-czasem działała prawidło, czasem wcale nie reagowała na przycisk, czasem "pływała" góra-dół. Od początku stawiałem na sterownik przy silniczku, ale postanowiłem po kolei sprawdzać wtyczki i przewody demontując tapicerkę drzwi. Wtyczki suche i wyczyszczone, przewody całe, przyciski na panelu sprawne, silniczek sprawny, a więc pozostał nieszczęsny sterownik. Zacząłem szukać na allegro i innych takich. Ponieważ ceny używek wydawły się mi nieco przesadzone, a do tego dowiedziałem się, że nie każdy sterownik będzie pasował, bo żeby wszystko prawidłowo działało powinien być z identycznym oznaczeniem, a najważniejszy jest symbol w górnym rzędzie - u mnie było to D1, postanowiłem przyjąć wersję naparwy mojego sterownika. Znalazłem firmę ELECTRIC CARS w Morzewie koło Piły. Telefonicznie porozmawiałem z bardzo miła panią i wysłałem zepsuty sterownik. Po trzech dniach naparawiony sterownik był juz u mnie. Zamontowałem i....wszystko hula (przynajmniej na razie). Sterowniczek naprawiony, zaplombowany naklejką z datą naprawy(gwarancja). Koszt naprawy 50zł, koszt wysyłek 22zł. Polecam ELECTRIC CARS! Naprawiają również karty i itp.

Życzę wszystkim szerokości!

 

...no i zdaje się że za wcześnie zamieszczone pochwały!po tygodniu prawidłowej pracy

sterownik znowu padł-najpierw samoczynnie, skokowo domykał szybę, a następnie przestał całkowicie reagować na przycisk; pani w firmie w rozmowie już nie taka miła i kazała dzwonić na warsztat, żeby o problemie porozmawiać z fachowcem, ale na warsztacie nikt nie odbiera telefonu-kółeczko zamknięte; ale to dopiero pierwszy dzień walki, poinformuję o finale.

 

witam ponownie! ponieważ na warsztat się nie dodzwoniłem, postanowiłem bez konsultacji zareklamować naprawę i wysłałem spowrotem sterownik - wrócił po ok. 10 dniach, naprawiony tzn. po złożeniu drzwi na razie działa, zobaczymy jak długo...

Edytowane przez pomorek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich Użytkowników. Dziś przestała mi działać szyba w drzwiach kierowcy (nie reaguje na próbę opuszczenia), pozostałe działają bez zarzutu. Proszę o podpowiedź od czego rozpocząć poszukiwania usterki. W kieszeni drzwi kierowcy zbiegała mi się woda i niestety nie zajęłam się tym przed zimą, możliwe że woda uszkodziła moduł, silniczek czy coś innego? Wcześniej szyba funkcjonowała prawidłowo bez żadnych dziwnych objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla wszystkich osób walczących z zepsutym oknem.

 

Moja historia jest podobna:

1) Szyba lewa przednia działała na zmianę (raz się otwierała i zamykała, raz działała skokowo,

czasami nie działała wcale).

2) Po pewnym czasie umarła zupełnie - brak otwierania szyby prawej przód.

3) Samodzielnie zdemontowałem boczek i po przewertowaniu forum wysłałem moduł okna do firmy electric-cars.

4) Po 4 dniach otrzymałem naprawiony moduł i zamontowałem w aucie. Szyba naprawiona i działająca.

5) Podziałała trzy tygodnie i nagle się zepsuła ZUPEŁNIE.

6) W bliskim czasookresie pojawił się gryzący zapach spalonego plastiku w aucie.

7) Nie wiedziałem jeszcze że miałem zwarcie w samochodzie.

8) Przestały działać wszystkie szyby.

9) Zdemontowałem boczek, moim oczom ukazał się wytopiony moduł i gniazdo okna. Złożyłem reklamacje Electric-Cars.

Niestety wysłałem zwykłym listem Pocztą Polską i przesyłka zaginęła.

10) Zamówiłem więc nowy kompletny moduł angielski(ze szrotu CarPol za około 80zł jeśli pytacie). I przygotowałem się

do zrobienia tego tak jak powinno zostać zrobione w fabryce podczas produkcji.

 

SOLUCJA ROZWIĄZANIA PROBLEMU.

Sam Pan w Electric-Cars przyznał że wadliwa jest instalacja Renault i jeśli poleje sobie zamkniętą szybe szlauchem z wodą to zobacze w środku że woda zwyczajnie płynie po drzwiach. Ta sama woda w czasie deszczu spływa po naszej wiązce prosto do modułu i psuje moduł albo powoduje zwarcie.

 

Izolacja układu oszczędzi zmartwień..

 

W przypadku wymiany modułu po rozebraniu drzwi i podmienieniu modułu(lub dodatkowo po przylutowaniu nowego nie spalonego

gniazda w moim przypadku) robimy tak:

1. Taśmą izolującą obklejamy od serca miejsce połączenia modułu z gniazdem z kabli tak by nie mogła dostać się tam kropla wody.

2. Na moduł nakładamy torebkę foliową kuchenną małą i jej 'ujście' spinamy trytytką na wiązce idącej do przycisków,

w miejscu bolca modułu robimy małą dziurkę w torebce tak by odsłonięty mógł normalnie wejść w silniczek(proponuje odsłonić tak by uszczelka dobrze przylegała)

3. Miejsce 'trytytki' izolujemy taśmą tak by woda w jakimkolwiek przypadku nie miała możliwości dostać się do tej torebki.

4. Na koniec całą wiązkę elektryczną izolujemy taśmą na całej długości.

 

Zabezpieczyłem tak cztery drzwi i nie ma najmniejszego problemu.

90% kłopotu z oknem to spływająca po wiązce woda.

 

 

PS1. Jeśli mieliście zwarcie i po całej operacji okno nie działa to znak że musicie jeszcze wymienić spalone bezpieczniki.

PS2. Jeśli kupicie angielski moduł i posiadacie automatyczne domykanie szyb w aucie po dwukrotnym zamknięciu auta po takim działaniu szyba z wymienionym modułem będzie się otwierać :D

Edytowane przez Bzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi. Nie ma rady - trzeba będzie zdejmować tapicerkę i szukać przyczyny. Przy okazji chciałabym przykleić folię, żeby woda nie spływała do kieszeni drzwi. Kiedyś natrafiłam na forum na zdjęcia przyklejonej folii na drzwiach któregoś z Użytkowników, szukam ich już jakiś czas i nie mogę ich niestety znaleźć. Będę wdzięczna za podesłanie linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Mam problem z tylną prawą szybą. Sprawdziłem połączenia, przełączniki i wszystko niby w porzadku. Podejrzewam awarię silniczka. Jak można na krótko sprawdzić czy jest dobry. Na kostce w/g instrukcji występują takie stypki:

- Nr 1 - sterowanie opuszczaniem

- Nr 2 - sterowanie podnoszeniem

- Nr 3 - masa

- Nr 4 - + akumulator

- Nr 5 - nie używany

- Nr 6 - zezwolenie na działanie

Proszę o pomoc i sposób sprawdzenia tego silniczka.

 

Dodano: 24 lut 2014 - 17:19

Może ta inforamcja komuś pomoże.

Zdemontowałem mechanizm podnoszenia szyby.

Odłączyłem tzw. sterownik silniczka .

W otworze po sterowniku są dwa ,,bolce''.

Doprowadzamy napięcie 12V i sprawdzamy silniczek.

Edytowane przez kazsko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!