FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Wymiana rozrządu 2.0 8V - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phI
Wymiana rozrządu 2.0 8V

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   SnakeEyes 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 25-listopad 08
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Przebieg (tys.km):190000

Napisano 17 marzec 2009 - 20:12

przejrzałem cały dział i nie ma nic o 2.0 8v, są opisy 16-stek lub ph II a jak już są 8v to tylko 1,4 lub 1,6....jako,że nie znam historii (sprzedawca mowił,że rozrząd był wymieniany ale kiedy i jak to nie wiadomo),pora zbierać na wymianę. Poczytałem i tak:

skład rozrzadu wchodzi rolka, napinacz i pasek plus uszczelniacze walka rozrzadu i walu korbowego (warto wymienic skoro i tak rozbierane?)
czytałem,że niby można nie wymieniać rolek a można to stwierdzić czy ona dobra czy zła przez rozebraniem tego wszystkiego?

zaproponowano mi taki zestaw: co myślicie o cenach i firmach?

-pasek GATESa 68pln (tu wiem,że to najlepszy wybór) jak cena?
-napinacz orginal INA - 104pln, ew. FEBI 120pln
-rolka INA 94pln , ew SKF 127pln / FEBI 113pln (ten SKF to czytałem,że lipa raczej)
uszczelniacze - tylko Corteco - najlepsza jakosc - jeden 14pln drugi 12pln
[you:51a8ceefdf] obejrzyj moją Megi http://megane.com.pl...pic.php?t=10121
Megi na Polskajazda.pl http://www.polskajaz...lt/Megane/61728
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   maciebie 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 04-lipiec 10
  • Skąd:Poznań
  • Auto:Megane Coupe
  • Silnik:2.0
  • Przebieg (tys.km):150000

Napisano 05 wrzesień 2010 - 10:30

No właśnie, może ktoś coś napisać w tym temacie :roll: ?

Wczoraj ze znajomym mechanikiem wymieniałem pasek rozrządu, rolkę i napinacz. I teraz trochę żałuje tego posunięcia...

Pierwsze odpalenie i cały silnik nierówno pracuje trzęsie całym silnikiem. Kumpel powiedział, że przy zakładaniu rozrząd o jeden ząbek musiał przeskoczyć. Paliła się kontrolka usterki i z tego wniosek, że nie ma synchronizacji między wałkiem rozrządu a korbowym.
Przestawiliśmy o jeden ząbek do przodu silnik odpalił w miarę normalnie, nie trząsł się tak w miarę równo pracował i paliła się również kontrolka usterki elektronicznej.
Przestawiliśmy o kolejny ząbek do przodu i skutki takie jak przy pierwszym odpaleniu.

Cofneliśmy zatem o jeden ząbek i wszystko poskręcaliśmy. Samochód odpalił ładnie, wolne obroty równo trzymają się na 750 ale przy delikatnym ruszaniu dźwięk trochę jak od traktora, powyżej 2000 obr jest już dobrze. Niestety nadal świeci się kontrolka usterki elektronicznej...
Położenie kół rozrządu wygląda teraz tak jak tu:

Dołączona grafika

Czy to możliwe, że nadal jest rozrząd przestawiony <ok> Czy może komputer złapał jakieś błędy przy tych próbach i źle zapłon jest ustawiony. Reset kompa nic nie pomaga...

A co do samej wymiany to nie chce mi się wierzyć, że popełniliśmy błąd. Na starym pasku koło wału korbowego ustawione na znak (kropka na bloku silnika). Koło wałka rozrządu nie miało żadnego znaku odniesienia więc na górze obudowy zrobiliśmy kreskę. Parę obrotów silnika, znaki się pokryły i zmieniliśmy pasek.
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   andrzej27r 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 15-maj 08
  • Skąd:Świdwin
  • Auto:Scenic II Grand
  • Silnik:1,6 16 v K4M + LPG
  • Przebieg (tys.km):160000

Napisano 23 wrzesień 2010 - 21:14

podepnę się tutaj :-> ma ktoś może numer fabrycznego paska rozrządu do megi z silnikiem K7M ?ilość zębów, szerokość paska , długość ? Miałem zapisane na kompie ,ale dane wcięło :-x
niepamiętam dokładnie,ale czy to było 96 żebów.... :roll:
Lewy zobacz update galerii, :>>Mój Grandzik<<
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Pawel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-styczeń 08
  • Skąd:Konin
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):129

Napisano 23 wrzesień 2010 - 21:43

Książka WKŁ podaje Gates Power Grip HTD HSN 58095x17.
:)
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   theeye7777 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 30-czerwiec 10
  • Skąd:Piotrków Trybunalski
  • Auto:Megane I ph II kombi
  • Silnik:1.6 16v 110KM
  • Przebieg (tys.km):204000

Napisano 23 wrzesień 2010 - 23:01

maciebie napisał:

Wczoraj ze znajomym mechanikiem
wymieniałem pasek rozrządu, rolkę i napinacz. I teraz trochę żałuje tego posunięcia...

Jedź sobie najlepiej do kogoś kto ma kompa i podepnie się i wtedy się rozrząd ustawi precyzyjnie. Jak rozmawiałem z magikiem od elektroniki i nie tylko z mojej okolicy (gość naprawia dosłownie wszystko za rozsądne pieniądze) to mówił że miał przypadki przesynięcia się koła o parę mm i już nie grało coś, albo ktoś źle zakładał np rolki itp i potem musial to korygować, więc jak ktoś się nie zna to niech się nie bierze, bezpieczniej tak i taniej.

SnakeEyes napisał:

-napinacz orginal INA - 104pln, ew. FEBI 120pln
-rolka INA 94pln , ew SKF 127pln / FEBI 113pln (ten SKF to czytałem,że lipa raczej)

Z tego co wiem to części Febi są jedne z lepszych i nie narzekają na nie ludziska więc wg mnie możesz brać. Co do reszty to się nie wypowiadam
...kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję... O_o
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń


Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka