Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie jeśli zimny, nie równa praca na PB.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

megane coupe 1,6 8v, 1996r

PB/LPG

 

mam dość dziwny problem,(na benzynie) uruchamiam silnik po nocy lub po dłuuuuższym postoju i jest ok, obroty ~1100-1200 wiec po jakiejś chwili ruszam i jade sobie załóżmy 50km jest prosta i w tym momencie wcisne szpęgło a nogi na gazie nie będę trzymał i obroty do razu lecą w dół nawet dość szybko i od razu gaśnie silnik zrobi tak z 1-4 razy i jest ok. Jak obroty spadają i w tym momencie będę "reanimował" go dodając gazu (szyli zwiększe dopływ powietrza) to się podniosą ale trzeba to umiejętnie robić by miały wartość w okolicach 1000, wtedy sie utrzymają po wyżej też spadną i zgasną.... czytałem dużo info na forach, 3mc się męcze z tym.... Dodam iż na benzynie silnik nie równo pracuje tzn. "klekocze" coś w s tylu jakby chciał zgasnąć a nie mógł, jak ręką zasłonie filtr powietrza to zaczyna się dusić po chwili a ssanie jest dość spore (względem np odkurzacza :mrgreen: )... normalne oborty jego to 750.

 

na LPG: jak się rozgrzeje i przełącze na gaz to silnik pracuje już równo można powiedzieć że tak jak powinien. Tylko z rana z nim jest taka sama sytuacja jak na PB. Nawet jakbym go grzał z 20 min i będę jechał na LPG i wykonam tą samą czynność jak wyżej to mi zgaśnie....

 

 

u dwóch mechaników + komputer na którym nic nie było znalezione....

 

czyli mam dwa problemy, po dłuższym postoju z gaśnieciem i nie równą pracą na benzynie...

 

To co było zrobione:

 

przepustnica była myta wraz z silnikiem krokowym i silniczek ten był sprawdzany na sterowniku przez mechanika/elektryka i stwierdził, że jest ok. Wymieniony czujnik temp silnika (cieczy chłodzącej) bo skakała wskazówka, był pęknięty przewód od czujnika ciśnienia bezwzględnego. Wymienione zostały świece, ale jak na gazie równo chodzi to cewki i kable WN bym zostawił.

 

Moje pytanie jaka reakcja mogła by być jak odpepne silnik krokowy podczas pracy silnika po gazuje go tak sporo to coś bedzie się działo ? Myśle, że nie, ale wole spytać.

 

Jaka reakcja by była jak odepne potencjometr przepustnicy i też będę gazował...

 

Bo u mnie w tych dwóch przypadkach nic sie nie działa, a mechanik twierdził że powinien się dławić....

 

Bym był wdzięczny za pomoc i to bardzo bo te gaśniecie jest uciążliwe.... i to dość ... :/

Pozdrawiam...

 

p.s. długo sie wstrzymywałem z pisaniem tematu, ale już sie poddaje po woli.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego miałem dokładnie taki sam problem jak Ty. Robiłem wszystko od wymiany krokowego poprzez regulacje zaworów po sprawdzenie czujników itd. i nic.

Okazało się, że poprzedni mechanik za ciasno regulował zawory. Zmieniłem mechanika i po regulacji autko jak nowe. 0 problemów z gaśnięciem na zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

pomogła wymiana silcznika krokowego już jeżdże ponad m-c i jest ok, koszt 36zł ;p wymieniałem na wyłączonym zapłonie odpiełem wtyczke-wykreciłem-wkręciłem nowy-odpaliłem auto (3tyś)- więc zgasiłem i wł/wył zapłon z 4razy i już jest ok, się ustawił :-)

 

mój był zepsuty b omogłem wykręcić trzpień z niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!