Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dymi na biało 1.9dTi


okrutny.3d

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie podpowiedzcie coś bo ręce opadają!

Historia zaczęła się od falujących obrotów na które nie znalazłem przyczyny. Przy moich poszukiwaniach opróżniłem pojemnik z filtrem paliwa z nadzieją, że może trochę wody się zebrało - ale nic. Po odpowietrzeniu układu paliwowego, silnik nie chciał się zupełnie uruchomić. Wymieniłem świece żarowe no i ruszył, ale to jak działa teraz, pod żadnym aspektem nie przypomina pracy silnika Diesla.

Objawy:

1 Nierównomierna praca, silnik bardzo drży, obroty ok 500-550 obr/min

2 Dymi na biało

3 Nie reaguje na pedał przyśpieszenia, a jak uda mu się wejść na obroty po powrocie z wysokich obrotów gaśnie jakby się dusił

4 Silnik cały czas pracuje w trybie "zimnego silnika", urządzenie rozruchowe włączone cały czas i po rozgrzaniu silnika, czasami się wyłącza na chwilkę, żeby ponownie się włączyć dla ratowania silnika przed zgaśnięciem

5 Pojawił się też dziwny odgłos od strony cylindra przy kole zamachowym (nr 1) lub turbo, dobrze słyszany z filtru powietrza (filtr wyjęty), być może turbo? Odgłos ma charakter pracującej sprężarki lub podrzucanego woreczka z grochem, coś pomiędzy

6 Kolektory dolotowe pokryte mieszaniną sadzy i oleju, ślady oleju w przewodach do intercoolera

7 Czasami nie chce zapalić za pierwszym razem, ale mimo to silnik uruchamia się dobrze

 

Wiem też, że luzy zaworowe są za małe( ostatnio sprawdzałem) może zawory są podparte? Sprawdzano mi też elektronikę, po wykasowani kilku błędów gość powiedział, że sterownik silnika nie generuje nowych, zakładam więc tylko problem mechaniczny i proszę o poradę. Samochód jest z `97 i nie opłaci się tracić na naprawę dużej kasy, ma 204k na zegarku, olej półsyntetyk. Boję się, że poprzedni właściciel lał minerał ale tego nie wiem ?

Nowy filtr paliwa nie przyniósł żadnych zmian, wcześniej wymieniałem filtr sam i było ok. Odkręcałem też złączki na wtryskiwaczach z obawy o zapowietrzone przewody wysokiego ciśnienia, paliwo tryska ale silnik gaśnie przy każdym wtryskiwaczu, moim zdaniem powinien zwolnić z braku zasilania jednego cylindra i ciągle pracować.

Pomóżcie coś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okrutny.3d, okrutnie, że tak powiem mieszasz przy tym silniku. Nie lepiej go odstawić do dobrego speca od diesli :mrgreen: Miałem podobne objawy ze spadającymi obrotami, szarpaniem silnikiem i dymieniem na biało, była to awaria elektrozaworu- regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu, takie niewielki ustrojstwo na przodzie obudowy pompy wtryskowej. Opisywałem to w jednym z tematów. Przy okazji, włącz szukajkę forumową i wpisz "biały dym" znajdziesz kilka już istniejących tematów, a wśród nich i te:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=9938&...ght=bia%B3y+dym

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=4439&...ght=bia%B3y+dym

No i na przyszłość: najpierw szukamy, jak znajdziemy czytamy, zadajemy pytania- opisujemy problemy w już istniejących tematach. W przypadku nowego problemu, który jeszcze na forum nie posiada swojego tematu- zakładamy nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam,że nie podpiąłem się pod inny wątek i utworzyłem nowy temat.

Ale skoro się stało dodam, że defekt w moim aucie wyskoczył w przeciągu 5 min, po rozszczelnieniu komory filtru paliwa, auto nie jeździ w chwili obecnej z powodu utraty mocy przez silnik, przeglądałem inne tematy z hasłem "biały dym", ciężko mi powiedzieć czy mój przypadek ma jakiś wspólny mianownik z tamtymi. Zwróciłem już uwagę wcześniej na zawór o którym mówisz. Zawór ten działa kilka sekund po włączeniu zapłonu wydając charakterystyczne klikanie lecz teraz zaczął klikać w chwili gdy rozrusznik jest uruchamiany, a może tak powinno być(pompa Lucas)? Badanie komputerowe wykluczyło usterki elektroniki, więc doszukuję się usterek mechanicznych. A może nie wierzyć temu do końca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dymi na biało to:

1. Do turbiny dostaje sie olej (który zwykle smaruje jej wirnik, roszczelniła sie - olej spala sie wewnątrz wydechu)

2. Poszła uszczelka pod głowicą, jeśli silnik zassał za dużo chłodziwa to mogło dojść do skrzywienia korbowodu poniewasz woda nie daje sie sprężyć..stąd drganie i nierówna praca silnika.

Diesle są tanie..ale tylko do czasu. :-P

 

Proszę zapoznać się z zasadami pisania postów w regulaminie forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ale dlaczego te obroty są teraz takie niskie? Dziś wziąłem się do czyszczenia intercoolera, silnik bez turbo doładowanie pracuje tak samo, więc może turbinka padła. Sporo oleju w przewodzie dolotowym do coolera, wnętrze też bardzo zalane olejem no i przewód do kolektora zapaćkany??? :-/

Nie rozumiem jednego, awaria nastąpiła zaraz po wymianie filtra paliwa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam,

 

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem ( mam nadzieje, iz tak zostanie) RENAULT MEGANE COUPE z silnikiem 1.9 DTI . Z uwagi na to, iz jest to mój pierwszy DIESEL nie chciał bym nic popsuć wiec mam jedno krótkie pytanie czy to normalne, iż w/w silnik przy odpalaniu dymi na biało do czasu kiedy sie nie zagrzeje ? Odpala przy - 12 stopniach bezproblemowo (jak na razie i oby tak zostało) leczy do czasu kiedy strzałka temperatury nie wzrośnie powiedzmy do 3 ciej kreski zostawiam za sobą biały dym. Szukałem na forum jedna grze nie znalazłem podobnego tematu, do moderatora proszę o nie zamykanie tematu i nie pisanie proszę skorzystać z wyszukiwarki ponieważ nie znalazłem takiego problemu lub może to nie jest problem i dlatego nic nie znalazłem :D

 

Ps. Na liczniku jest 189 tyś, olej to 10 W 40 ELF, wiem że do czasu aż silnik sie nie zagrzeje nie powinno sie go zbytnio obciążać i tak nie robie, lecz nawet na wolnych obrotach zaraz po odpaleniu z rury leci biały dym do czasu jak napisałem wyżej.

 

Ps2. filtry i olej wymienione 100 km temu :mrgreen:

Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba normalka. Też tak miałem w swoim poprzednim TD kiedy uszkodzona była jedna świeca żarowa,jeżeli pracuje równo po zagrzaniu to przy rozruchu może to być wina niespalonego ON i jego składnika,parafiny. Ja przynajmniej jeździłem tak ponad 2 lata i nie zauważyłem jakichś negatywnych skutków.Objaw występował tylko na zimnym silniku. Gdyby dymił na biało cały czas to uszczelka pod głowicą..ale w Twoim przypadku nie zawracałbym sobie głowy..płynu chłodniczego w zbiorniczku chyba Ci nie ubywa?..jeżeli nie, to wsiadać i jechać. Często też woda skrapla się w wydechu jeżeli robisz tylko krótkie miejskie trasy,stąd efekt porannej mgły.

Edytowane przez tom2125
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pracuje równo przy – 10 odpala chwilkę nie równo chodzi dosłownie 2-5 s ale po tym czasie się uspokaja i obrotomierz nawet nie drgnie. Stoi w jednej pozycji no może delikatuśnie pofaluje ale to ułamki milimetra. Nic więcej nie zauważyłem no ale jak już pisałem mam nie długo ten samochodzik. Jeżeli chodzi o uszczelkę to chyba jak by była uszkodzona to dymił by cały czas a on dymi tylko tak jak napisałem. Dziękuję za odpowiedz kupie jeszcze kabel serwisowy podłączę i zobaczę czy jakiś błędów nie wyrzuca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko najpierw poczytaj o interfejsach, jedynym interfejsem gwarantującym pełną współpracę jest CLIP. Więcej info znajdziesz na forum: http://megane.com.pl/forum/158-interfejsy-diagnostyczne-i-oprogramowanie/

Polecam również temat: http://megane.com.pl/topic/20591-urzadzenie-diagnostyczne-z-alegro/

Edytowane przez Krzychu
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaobserwowałem dziwną rzecz, po zmianie płynu chłodzącego na Petrygo ( weszło całe 5 litrów) objaw dymienia troszeczkę zmalał i mam takie wrażenie jak by silnik sie szybciej nagrzewał. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm to jak najbardziej normalna sprawa. Kiedy silnik będzie nagrzany wówczas wszystko się ustatkuje (tak miałem w swoim dieslu w Golfie). Go gdyby non stop dymił na czarno to byłoby niepokojące bo wówczas oznaczałoby że jest problem z zaworami... i tak jak piszą wyżej koledzy tylko siadać i jeździć. Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

przy odpalaniu samochodu pojawia sie biały dym, jak rowniez po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach tez pojawia sie biały dym. (duze ilosci białego dymu) proszę o pomoc i podpowiedzi co moze byc przyczyna.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

 

Kolego grzywa0911 są na forum odpowiednie działy i w nich piszemy, a nie gdzie popadnie jak było z Twoim pierwszym postem u nas. Proponuję zapoznać się także z zaakceptowanym regulaminem forum. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!