Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

System ESP w megane III


Rekomendowane odpowiedzi

Fajnie, ze system jest, mozna go nawet wylaczyc... ale po przekroczeniu pewnej predkosci zalacza sie spowrotem.

Czy zna ktos sposob na bardziej trwale wylaczenie gdy chce poszalec troche...

No i oczywiscie nie chce mieszac w przewodach ani wyciagac bezpiecznikow...

Jest na to jakis sposob?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że kontrola trakcji jest w tym aucie lekko do bani. Auto jest mocno podsterowne, mimo uaktywniania się ESP. Do tego przy intensywnym przyspieszaniu przyhamowuje by nie tracić przyczepności. SUCKS. A w temacie - dealer twierdzi, że się nie da. I nawet nie proponuje pisma, jak w przypadku świateł :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna po prostu wyjac bezpiecznik... ale moze wtedy sypac bledami... jak dla mnie marne rozwiazanie.

Zawracanie na recznym tez srednio przez to wychodzi :mrgreen:

Najpierw piszczy i swieci na czerwono, a jak popuszcze to esp odrazu pracuje ...

 

Tak poza tym to ESP dosc czule jest.. juz kilka razy na ostrym zakrecie mi zadzialalo wydajac dziwne dzwieki... samochod zachowal sterownosc, ale dosc dziwne wrazenie...

najpierw zaczyna "odpadac", a po chwili zaciesnia zakret.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem za bardzo działania ESP poza próbami ostrego ruszenia. Moby jesteś pewien ze przyhamowuje przy mocnym przyspieszaniu i co przez to rozumiesz ostry start na 1 biegu czy wyższe biegi też ? Powiem szczerze, ze jestem zachwycony gumami, które kupiłem Dunlop Sportmaxx GT. Rewelacyjna trakcja. Zmusić je do zerwania przyczepności to naprawdę trzeba się postarać z drugiej strony to, że tak powiem reprezentacyjna guma Dunlopa i sam Dunlop szczyci się, że to rewelacyjna guma do wyścigów na 1/4 mili. Oby tylko nie skończyły się po 15 000km ;]]]]]]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez mocne przyspieszanie rozumiem ostre ruszenie, dojście pod 6k obrotów, dwójka w półgazie i znów pod czerwone, ew. trójka w półgazie i dalsze przyspieszanie.

Po zmianie na dwójkę słyszę wtedy coś jak chrobot, który kojarzy mi się podobnie jak przyhamowywanie kół przez ESP. Przyspieszanie bez ESP (co prawda tylko w okolice 50 km/h) jest szybsze niż z ESP.

Autko stoi na Bridgestonach Potenza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo mam... ostray start... jak kola lekko chociaz zabuksuja to zamula silnik i przytlumia obroty... dalej but... 2 bieg kola zabuksuja i znowu zamuli...

na 3 tez potrafi jak jest mokro...

Po wylaczeniu esp mozna juz ostro wyrwac, po zapieciu 2 biegu esp znow dziala.

 

BTW masz w podpisie spalanie nie cale 9l... jak Ty to robisz ??? z tym silnikiem ??

U mnie przy 110KM mam srednio 10,5l :shock: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadziłem dzisiaj mały test: wyłączyłem ESP i zacząłem ostro przyspieszać. Dopóki przyspieszałem na kolejnych biegach ESP nie włączyło się (mimo przekroczenia 50 km/h). Nie było to przyspieszania na maxa, bo skończyłem z około 80 km/h na trzecim biegu, potem skończyła się droga, ale ESP włączyło się dopiero jak przestałem przyspieszać i wrzuciłem piątkę;-) Testy zamierzam powtórzyć w bardziej sprzyjających okolicznościach. Oczywiście nie załatwia to sprawy trwałego wyłączenia ESP, ale zawsze to coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

80km/h na trzecim biegu to hmmm daleko jeszcze do ostrego przyspieszania :D moja meganka ma odciecie przy jakis 98km/h na dwójce :D Skoro skonczyłes na 3 biegu na 80km/h to wrzuciles trójke jeszcze wcześniej a to naprawdę nie było w takim razie jeszcze ostre przyspieszanie i faktycznie ESP nie miało co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie ESP nie miało co robić.

Chodziło mi o to, że komputer nie wyświetlił mi jeszcze napisu "układ stabilizacji włączony". Zrobił to dopiero jak wrzuciłem IV bieg i odpuściłem gaz. To czy miał co robić czy nie to inna sprawa - to zależy też nieco od nawierzchni i układu kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!