Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence
  • Announcements

    • Krzychu

      Zanim kupisz-POCZYTAJ! Kilka pomocnych linków   07/23/17

      Zamieszczam kilka linków do art. Powinny być pomocne dla kupujących. http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Jak-nie-kupic-kradzionego-samochodu,wid,14148148,wiadomosc.html http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Problemy-przy-zakupie-auta-nie-wpadnij-na-mine,wid,14900480,wiadomosc.html http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Jak-ocenic-stan-techniczny-uzywanego-samochodu,wid,14922476,wiadomosc.html http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Nie-daj-sie-oszukac-sprzedawcy-samochodu,wid,15686092,porada.html http://moto.wp.pl/kat,92714,title,Na-wyklejanke-tak-komisy-oszukuja-klientow,wid,16102490,wiadomosc.html http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...z-1,1266771,415 http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/u...ny-cz-2,1266776 http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/u...ny-cz-3,1020331 http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/u...ny-cz-4,1266784 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...nez,1265366,415 http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/c...cic,1261212,415 http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/c...-fikcja,1264370 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...padkowe,1112666 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...owe,1189945,415 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...any,1187673,415 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...tow,1207810,415 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...ret,1217034,415 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...mochodow,954240 http://bezwypadkowe.net/f113/ http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...lom,1388257,415 http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/u...et,1404939,5906 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...mno,1434295,415     Opracował: Prezes
jaqo

1.4 TCE 16V 130km... co o tym sądzicie??

Recommended Posts

jaqo    0

jak w temacie... jestem zainteresowany tym silnikiem i chciałbym się troszkę o nim dowiedzieć.. ktoś miał z nim do czynienia??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z 1.4 nie, ale 1.2 TCE 100KM tak. W nowym Clio. Wrażenia subiektywne są takie jakby silnik był 1.6. Podobają mi się te turbo benzynowce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moby    0

Ja tylko 2.0 TCE. Jestem zachwycony. 1.4 znam tylko z wykresu w katalogu - nie za bardzo mi się podoba wykres momentu obrotowego. Moc to tam jest, ale elastyczność gorzej. Wygląda mi na to, że jednak tego drugiego bez odpowiedniej pojemności się nie uzyska.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaqo    0

hmm ale według mnie chyba i tak przedstawia się lepiej niż 1.6 16V 110km... wybacz ale na 2.0 TCE mnie najwyraźniej w świecie nie stać :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moby    0

No to moim zdaniem warto dopłacić 4tys i brać 1.4TCE zamiast 1.6 16V

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaqo    0

czyli mamy podobny tok myślenia :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
deeper    0

Na obecna chwile jak bym kupowal... to bym sie nad tym 1,4 zastanawial.

Z drugiej strony jazda po miescie, na ktorkich odcinkach nie wychodzi na zdrowiu ...

Sa 2 strony medalu, 1,6 uwazam, ze jest bardziej przewidywalne i mniej zawodne.

 

O turbinke trzeba dbac, spokojnie rozgrzewac, chlodzic...

ALe czy warto... hmm... troch doplaty jest, pytalem w serwisie o ten silnik to nie specjalnie mogli cos powiedziec, ze niby nowa jednostka itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites
DrNO    6
nie specjalnie mogli cos powiedziec, ze niby nowa jednostka itd...
Czyli jak zwykle w ASO g***o wiedzą :mrgreen:

 

Moje zdanie ejst takie, że to dość wysilona jednostka, jeśli na miasto to dla spokojnej osoby, co umie hamować silnikiem, a nie dla kogoś, kto w korku co dwa metry z piskiem i hebel, pisk, hebel... rozwalają mnie tacy ludzie jak jadą za mną, gdy się toczę nieprzerwanie ze stałą prędkością ;) Ale to OT.

 

Na trasę silniczek na pewno fajny, bo wiercidełko daje kopa i bonusowe niutony, a i przy większym V jest czym chłodzić IC. Sam w swoim dCi odczuwam kolosalną różnicę w zachowaniu jednostki trasa/miasto. Czuć, że w mieście się trochę a czasem bardzo dusi. W małej bendzynie będzie to samo, a może nawet gorzej, bo bez turbiny (zanim porządnie się zakręci) to tam będzie może 80KM i 150Nm więc to trzeba pchać kierownicę, żeby w miarę ruszyło ze świateł ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kipi    5

Gdzieś w jakiejs gazecie czytałem o małych silnikach z wielką mocą (turbinka). Teoretycznie tłumaczenie trafiło do mnie. Żeby nie przedłużać chodziło o to że auto potrzebuje największą moc do ruszania później (na podstawie badań) wyszło że potrzebuje niewielkiej do toczenia. Mała pojemność zapewnia mniejsze zuzycie paliwa (ekologia).

 

Tyle teoria. Do mnie to jednak nie trafia - jakoś nie chce mi się wierzyć w niezawodność i długą żywotność takch silinków. Większa pojemność oferuje zdecydowanie więcej niż odpowiednio doładowany mniejszy silnik. Za 10 lat poznamy prawdę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kocuper    2

Co do małych doładowanych silników. To w smarcie jest 800 z doładowaniem i jakoś nie słychać o awariach (silnik Mitsubishi). A to wybitnie miejskie auto. Pragnę przypomnieć, że w tym obszarze też następuje postęp technologiczny. Nie przejmował bym się 1.4 TCE to dobry silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pecado    0
1.4 TCE to dobry silnik.

W sensie masz dostęp do miarodajnych wyników zbieranych przez dłuższy okres czasu?

Z całym szacunkiem i przy całej mojej sympatii dla swojego autka, ale Renault to nie Mitsubishi. Oni nie tylko potrafią wprowadzić do produkcji silnik obarczony wadą, ale produkować go przez kilka lat zanim dojrzeją do wymiany potencjalnie wadliwej części (niesławne wtryski Delphi w 1.5dCi montowanych w serii "II"). Na papierzy wszystko wyglądało pysznie, a w praktyce wyszło jak wyszło.

Co na to Mitsubishi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaqo    0

a więc tak, mieszczaninem nie jestem więc zbyt krótkie trasy nie będą, a co do turbiny... w chwili obecnej na podwórku stoją 3 diesel-e więc nauczono już mnie dbania o ten wiatraczek 8-) szczerze powiem że zaintrygował mnie ten silnik, a jak widać w profilu jestem młodym osobnikiem więc i ubezpieczenie będzie mniejsze (mała pojemność). Co do żywotności, 10 lat raczej samochodu trzymał nie będę więc wiek dojrzały silnika nie będzie mnie dotyczył :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites
makowiec    0

Ja też myślę o tym silniku jako alternatywie dla 1.6. Też mam wątpliwości jak taki silnik się sprawdzi ale z drugiej strony w moim Mondeo 2.0 tdci do nowości nie należy, a mam z nim problemy mimo przebiegu 120.000. Raczej liczę, że TCE będzie bardziej niezawodny niż diesel i tańszy w serwisowaniu.

Zauważcie też, że 1,4 wcale nie jest jakoś nadmiernie wysilony. Z jednego litra uzyskuje 92 KM, a 2.0 TCE 90KM

Share this post


Link to post
Share on other sites
kipi    5

Póki co to w VW lawinowo do niedawna padały 1.4 TSI... siakaś wada... Czas pokaże.

 

jako życzę ci abyś nie trzymając samochodu 10 lat doświadczył problemów a nie liczył na to że problemy dotkną przyszłego nabywcy!

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaqo    0

nie zrozumieliśmy się. powiedziałeś

Za 10 lat poznamy prawdę.
a to było moje żartobliwe nawiązanie ;-) wiem, że nie ma nic śmiesznego w wadliwości silnika-(małe problemy z Grand Voyagerem), ale faktem jest że niektóre wady ukazują się po znacznym czasie :->

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×