FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: 1.4 TCE 16V 130km... co o tym sądzicie?? - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 4 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

1.4 TCE 16V 130km... co o tym sądzicie??

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   jaqo 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 08-maj 09
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.5 CRD
  • Przebieg (tys.km):187000

Napisano 08 maj 2009 - 20:27

jak w temacie... jestem zainteresowany tym silnikiem i chciałbym się troszkę o nim dowiedzieć.. ktoś miał z nim do czynienia??
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   koszałek opałek 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 25-lipiec 07
  • Skąd:Pszczyna
  • Auto:brak
  • Silnik:był
  • Przebieg (tys.km):140

Napisano 08 maj 2009 - 21:22

Z 1.4 nie, ale 1.2 TCE 100KM tak. W nowym Clio. Wrażenia subiektywne są takie jakby silnik był 1.6. Podobają mi się te turbo benzynowce.
sprzedany: confort expression & 5d hatchback & czarny metalic
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Moby 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 10-luty 09
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0 TCE
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 08 maj 2009 - 21:28

Ja tylko 2.0 TCE. Jestem zachwycony. 1.4 znam tylko z wykresu w katalogu - nie za bardzo mi się podoba wykres momentu obrotowego. Moc to tam jest, ale elastyczność gorzej. Wygląda mi na to, że jednak tego drugiego bez odpowiedniej pojemności się nie uzyska.
Dołączona grafika
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   jaqo 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 08-maj 09
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.5 CRD
  • Przebieg (tys.km):187000

Napisano 08 maj 2009 - 21:48

hmm ale według mnie chyba i tak przedstawia się lepiej niż 1.6 16V 110km... wybacz ale na 2.0 TCE mnie najwyraźniej w świecie nie stać :-P
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Moby 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 10-luty 09
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0 TCE
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 08 maj 2009 - 22:12

No to moim zdaniem warto dopłacić 4tys i brać 1.4TCE zamiast 1.6 16V
Dołączona grafika
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   jaqo 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 08-maj 09
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.5 CRD
  • Przebieg (tys.km):187000

Napisano 08 maj 2009 - 22:28

czyli mamy podobny tok myślenia :mrgreen:
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   deeper 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 08-luty 09
  • Skąd:Miasto Gdańsk
  • Silnik:benzynowy
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 09 maj 2009 - 10:20

Na obecna chwile jak bym kupowal... to bym sie nad tym 1,4 zastanawial.
Z drugiej strony jazda po miescie, na ktorkich odcinkach nie wychodzi na zdrowiu ...
Sa 2 strony medalu, 1,6 uwazam, ze jest bardziej przewidywalne i mniej zawodne.

O turbinke trzeba dbac, spokojnie rozgrzewac, chlodzic...
ALe czy warto... hmm... troch doplaty jest, pytalem w serwisie o ten silnik to nie specjalnie mogli cos powiedziec, ze niby nowa jednostka itd...
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   DrNO 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 08-wrzesień 06
  • Skąd:Kraków
  • Auto:MeganeII 1.5dCi SportWay 3d
  • Silnik:K9K722@100,5KM/220,5Nm
  • Przebieg (tys.km):92

Napisano 09 maj 2009 - 12:05

deeper napisał:

nie specjalnie mogli cos powiedziec, ze niby nowa jednostka itd...
Czyli jak zwykle w ASO g***o wiedzą :mrgreen:

Moje zdanie ejst takie, że to dość wysilona jednostka, jeśli na miasto to dla spokojnej osoby, co umie hamować silnikiem, a nie dla kogoś, kto w korku co dwa metry z piskiem i hebel, pisk, hebel... rozwalają mnie tacy ludzie jak jadą za mną, gdy się toczę nieprzerwanie ze stałą prędkością ;) Ale to OT.

Na trasę silniczek na pewno fajny, bo wiercidełko daje kopa i bonusowe niutony, a i przy większym V jest czym chłodzić IC. Sam w swoim dCi odczuwam kolosalną różnicę w zachowaniu jednostki trasa/miasto. Czuć, że w mieście się trochę a czasem bardzo dusi. W małej bendzynie będzie to samo, a może nawet gorzej, bo bez turbiny (zanim porządnie się zakręci) to tam będzie może 80KM i 150Nm więc to trzeba pchać kierownicę, żeby w miarę ruszyło ze świateł ;)
avatar tymczasowy
nowy: LOADING...
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   kipi 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-styczeń 09
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:1.9 DCI
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 10 maj 2009 - 08:00

Gdzieś w jakiejs gazecie czytałem o małych silnikach z wielką mocą (turbinka). Teoretycznie tłumaczenie trafiło do mnie. Żeby nie przedłużać chodziło o to że auto potrzebuje największą moc do ruszania później (na podstawie badań) wyszło że potrzebuje niewielkiej do toczenia. Mała pojemność zapewnia mniejsze zuzycie paliwa (ekologia).

Tyle teoria. Do mnie to jednak nie trafia - jakoś nie chce mi się wierzyć w niezawodność i długą żywotność takch silinków. Większa pojemność oferuje zdecydowanie więcej niż odpowiednio doładowany mniejszy silnik. Za 10 lat poznamy prawdę.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   kocuper 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 14-marzec 07
  • Skąd:Polska
  • Auto:brak
  • Silnik:brak
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 10 maj 2009 - 09:20

Co do małych doładowanych silników. To w smarcie jest 800 z doładowaniem i jakoś nie słychać o awariach (silnik Mitsubishi). A to wybitnie miejskie auto. Pragnę przypomnieć, że w tym obszarze też następuje postęp technologiczny. Nie przejmował bym się 1.4 TCE to dobry silnik.
Pozdrawiam Sławek
("Nic nie robić, nie mieć zmartwień, chłodne piwko w cieniu pić. Leżeć w trawie, liczyć chmury, gołym i wesołym być ..." - Ryszard Rynkowski)
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   pecado 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 01-marzec 09
  • Skąd:Gdańsk
  • Auto:MII GT SportWay
  • Silnik:1.5 dCi 105KM
  • Przebieg (tys.km):230

Napisano 10 maj 2009 - 10:31

kocuper napisał:

1.4 TCE to dobry silnik.

W sensie masz dostęp do miarodajnych wyników zbieranych przez dłuższy okres czasu?
Z całym szacunkiem i przy całej mojej sympatii dla swojego autka, ale Renault to nie Mitsubishi. Oni nie tylko potrafią wprowadzić do produkcji silnik obarczony wadą, ale produkować go przez kilka lat zanim dojrzeją do wymiany potencjalnie wadliwej części (niesławne wtryski Delphi w 1.5dCi montowanych w serii "II"). Na papierzy wszystko wyglądało pysznie, a w praktyce wyszło jak wyszło.
Co na to Mitsubishi?
pozdrawiam
Michał
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   jaqo 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 08-maj 09
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.5 CRD
  • Przebieg (tys.km):187000

Napisano 10 maj 2009 - 10:32

a więc tak, mieszczaninem nie jestem więc zbyt krótkie trasy nie będą, a co do turbiny... w chwili obecnej na podwórku stoją 3 diesel-e więc nauczono już mnie dbania o ten wiatraczek 8-) szczerze powiem że zaintrygował mnie ten silnik, a jak widać w profilu jestem młodym osobnikiem więc i ubezpieczenie będzie mniejsze (mała pojemność). Co do żywotności, 10 lat raczej samochodu trzymał nie będę więc wiek dojrzały silnika nie będzie mnie dotyczył :-P
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   makowiec 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 04-maj 09
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0 TDCI 115PS
  • Przebieg (tys.km):122000

Napisano 10 maj 2009 - 13:13

Ja też myślę o tym silniku jako alternatywie dla 1.6. Też mam wątpliwości jak taki silnik się sprawdzi ale z drugiej strony w moim Mondeo 2.0 tdci do nowości nie należy, a mam z nim problemy mimo przebiegu 120.000. Raczej liczę, że TCE będzie bardziej niezawodny niż diesel i tańszy w serwisowaniu.
Zauważcie też, że 1,4 wcale nie jest jakoś nadmiernie wysilony. Z jednego litra uzyskuje 92 KM, a 2.0 TCE 90KM
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   kipi 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-styczeń 09
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:1.9 DCI
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 10 maj 2009 - 15:05

Póki co to w VW lawinowo do niedawna padały 1.4 TSI... siakaś wada... Czas pokaże.

jako życzę ci abyś nie trzymając samochodu 10 lat doświadczył problemów a nie liczył na to że problemy dotkną przyszłego nabywcy!
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   jaqo 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 08-maj 09
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.5 CRD
  • Przebieg (tys.km):187000

Napisano 10 maj 2009 - 17:46

nie zrozumieliśmy się. powiedziałeś

kipi napisał:

Za 10 lat poznamy prawdę.
a to było moje żartobliwe nawiązanie ;-) wiem, że nie ma nic śmiesznego w wadliwości silnika-(małe problemy z Grand Voyagerem), ale faktem jest że niektóre wady ukazują się po znacznym czasie :->
0

Udostępnij ten temat:


  • 4 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń


Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka