Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 TCE 16V 130km... co o tym sądzicie??


jaqo

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny przepiękny przykład stosowania tego trendu (cytat):

"Pod maską Golfa VI Cabrio może zadebiutować silnik 1.2 TSI, który dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa i turbodoładowaniu zapewni przyzwoite osiągi przy niewielkim zapotrzebowaniu na benzynę."

 

FANTASTYCZNIE - jak uda się wyprodukować i seryjnie montować silnik 0.9 przy zachowaniu dotychczasowych osiągów i zapewnieniu niższego spalania to ja kupuję takie autko. Czekam aż Renault taki silniczek umieści w swoim Scenic III. To będzie REWELACJA ! Ubezpieczenie mi spadnie bo będę płacił tyle co koleżanka za Matiza, będzie mało palił a osiągi będę miał na poziomie 1.9 DCi. Życie nabiera kolorów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehehe :D Ja od kilku lat to powtarzam... mozliwosci rozwoju silnikow diesla sa juz bardzo ograniczone, a wyzsze cisnienie doladowania to dla mnie zaden rozwoj... :D

Benzynowe silniki od wielu lat staly w miejscu... ja kdla mnie rewolucja sa wlasnie silniki TFSI, w koncu ktos sie odwazyl umiescic tak maly silnik w samochodzie klasy sredniej - wyzszej...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwię się, że 1.2 TCE nie jest podstawowym silnikiem w Megane. Ma co prawda mniejszy moment niż VW (~150 Nm vs ~170 Nm) ale moc praktycznie ta sama.

 

Pewnie jest droższy w produkcji niż 1.6 100KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postępem w silnikach benzynowych jest silnik mercedesa otto czy jakoś tak, 1,8 ponad 238 koni moment 400 niutków, spalanie na poziome 6/100 .

Cały ten trend do obiżania pojemności silników może i coś w sobie ma ale mnie nie przekonuje i jeszcze długo nie przekona. Jakoś nie widzi mi się silnik od kosiarki choćby i z turbiną stosowany do napędu auta segmentu c.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zamawiałem Megankę to 1.4T jeszcze nie było w ofercie, więc jej nie brałem pod uwagę. A jakby była... to bym nie kupił z uwagi na to jak jest Meganka jeżdżona. Meganka jeździ głownie na krótkich trasach gdzie sprężarka nie ma czasu nabrać optymalnej temperatury, przy takim jeżdżeniu wg. mnie trurbo szybko padnie. Dla mnie optymalny byłby 2.0 wolnossący, ale tego niestety nie ma w ofercie wiec padło na 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to najbardziej optymalny silnik do meganki (dla w miarę normalnej jazdy) i pod każdym względem lepszy od 1.6, wystarczy spojrzeć na wykresy charakterystyk. Oczywiście nie wiadomo jak będzie z awaryjnością, ale skoro jest to silnik na bazie nissana to może nie będzie tak źle. I w przyszłości czyli chyba w przyszłym roku ma się pojawić tez jednostka 1.6 TCE moc 156 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

ktoś jest w stanie napisać z praktyki coś więcej nt. tego silnika? od ostatnich wpisów minęło trochę czasu... a rozważam kupno drugiej Megi.

jak wygląda kwestia z rozgrzewaniem się silnika, turbiną? dCi jeździ głównie w trasy, ta będzie jeździła po 15 km w jedną stronę do pracy i z powrotem, ew czasem jakieś wycieczki. Jak turbinka i realne spalanie w tym silniku?

Czy na takie trasy to lepiej zwykłe 1.6 ... choć nie ukrywam wolałbym dynamiczniejsze auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem juz z tym silnikiem ponad 21 tys. km. przez niecały rok Na pewno nie zamieniłbym sie na 1,6. 1,4 jest duuzo cichszy, elastyczniejszy i daje wiekszą frajdę z jazdy. Troszkę długo sie nagrzewa - pełną temp. przy dzisiejszych warunkach osiaga po ok. 9km (trasa do pracy ok 12-13km). Co do turbiny to spełnia swoją rolę jak trzeba. Mając doświadczenia z diesla nie kręcę silnika na zimnym i czekam chwilę przed zgaszeniem. generalnie jeżdżę na niskich obrotach - zakres do 3000 rpm pozwala na dynamiczną jazdę. Przeglądy planowane sa co 30 tys. lub 2 lata (ja wymieniłem olej po 15 tys.). Do samochodu dokupiłem sobie ZEN'a i mam spokój z przeglądami przez 4 lata :lol: Jeśli chodzi o spalanie to pali tyle ile sie wleje :) a tak na poważnie to srednie spalanie waha się w przedziale 7-7,5l/100km. Na zimówkach (195/65R15) i w trasie miałem wynik na poziomie 6,2l/100km. Na letnich oponach (225/40R18) a tym bardziej w mieście wynik raczej niemożliwy do osiągnięcia. Generalnie staram sie jeździć spokojnie i zgodnie z przepisami (max +10-20 km/h więcej). Jeśli miałbym ponownie wybierać to znowu by wybrał ten silnik. W kolejnym aucie mógłby być silnik np. 1,6 TCe 160PS (to byłoby chyba optimum dla tego auta) ale korci mnie też 2,0 TCe 190PS.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

martwi mnie to dlugie grzanie. dci sie w pelni nagrzeje i za chwile wysiadam do roboty, a nie chcilbym niedogrzewac silnika.

 

tzn. tce grzeje sie dluzej niz zwykla benzyna, porownywalnie do dci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!