Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 TCE 16V 130km... co o tym sądzicie??


jaqo

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tylko 2.0 TCE. Jestem zachwycony. 1.4 znam tylko z wykresu w katalogu - nie za bardzo mi się podoba wykres momentu obrotowego. Moc to tam jest, ale elastyczność gorzej. Wygląda mi na to, że jednak tego drugiego bez odpowiedniej pojemności się nie uzyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obecna chwile jak bym kupowal... to bym sie nad tym 1,4 zastanawial.

Z drugiej strony jazda po miescie, na ktorkich odcinkach nie wychodzi na zdrowiu ...

Sa 2 strony medalu, 1,6 uwazam, ze jest bardziej przewidywalne i mniej zawodne.

 

O turbinke trzeba dbac, spokojnie rozgrzewac, chlodzic...

ALe czy warto... hmm... troch doplaty jest, pytalem w serwisie o ten silnik to nie specjalnie mogli cos powiedziec, ze niby nowa jednostka itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie specjalnie mogli cos powiedziec, ze niby nowa jednostka itd...
Czyli jak zwykle w ASO g***o wiedzą :mrgreen:

 

Moje zdanie ejst takie, że to dość wysilona jednostka, jeśli na miasto to dla spokojnej osoby, co umie hamować silnikiem, a nie dla kogoś, kto w korku co dwa metry z piskiem i hebel, pisk, hebel... rozwalają mnie tacy ludzie jak jadą za mną, gdy się toczę nieprzerwanie ze stałą prędkością ;) Ale to OT.

 

Na trasę silniczek na pewno fajny, bo wiercidełko daje kopa i bonusowe niutony, a i przy większym V jest czym chłodzić IC. Sam w swoim dCi odczuwam kolosalną różnicę w zachowaniu jednostki trasa/miasto. Czuć, że w mieście się trochę a czasem bardzo dusi. W małej bendzynie będzie to samo, a może nawet gorzej, bo bez turbiny (zanim porządnie się zakręci) to tam będzie może 80KM i 150Nm więc to trzeba pchać kierownicę, żeby w miarę ruszyło ze świateł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś w jakiejs gazecie czytałem o małych silnikach z wielką mocą (turbinka). Teoretycznie tłumaczenie trafiło do mnie. Żeby nie przedłużać chodziło o to że auto potrzebuje największą moc do ruszania później (na podstawie badań) wyszło że potrzebuje niewielkiej do toczenia. Mała pojemność zapewnia mniejsze zuzycie paliwa (ekologia).

 

Tyle teoria. Do mnie to jednak nie trafia - jakoś nie chce mi się wierzyć w niezawodność i długą żywotność takch silinków. Większa pojemność oferuje zdecydowanie więcej niż odpowiednio doładowany mniejszy silnik. Za 10 lat poznamy prawdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do małych doładowanych silników. To w smarcie jest 800 z doładowaniem i jakoś nie słychać o awariach (silnik Mitsubishi). A to wybitnie miejskie auto. Pragnę przypomnieć, że w tym obszarze też następuje postęp technologiczny. Nie przejmował bym się 1.4 TCE to dobry silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 TCE to dobry silnik.

W sensie masz dostęp do miarodajnych wyników zbieranych przez dłuższy okres czasu?

Z całym szacunkiem i przy całej mojej sympatii dla swojego autka, ale Renault to nie Mitsubishi. Oni nie tylko potrafią wprowadzić do produkcji silnik obarczony wadą, ale produkować go przez kilka lat zanim dojrzeją do wymiany potencjalnie wadliwej części (niesławne wtryski Delphi w 1.5dCi montowanych w serii "II"). Na papierzy wszystko wyglądało pysznie, a w praktyce wyszło jak wyszło.

Co na to Mitsubishi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc tak, mieszczaninem nie jestem więc zbyt krótkie trasy nie będą, a co do turbiny... w chwili obecnej na podwórku stoją 3 diesel-e więc nauczono już mnie dbania o ten wiatraczek 8-) szczerze powiem że zaintrygował mnie ten silnik, a jak widać w profilu jestem młodym osobnikiem więc i ubezpieczenie będzie mniejsze (mała pojemność). Co do żywotności, 10 lat raczej samochodu trzymał nie będę więc wiek dojrzały silnika nie będzie mnie dotyczył :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też myślę o tym silniku jako alternatywie dla 1.6. Też mam wątpliwości jak taki silnik się sprawdzi ale z drugiej strony w moim Mondeo 2.0 tdci do nowości nie należy, a mam z nim problemy mimo przebiegu 120.000. Raczej liczę, że TCE będzie bardziej niezawodny niż diesel i tańszy w serwisowaniu.

Zauważcie też, że 1,4 wcale nie jest jakoś nadmiernie wysilony. Z jednego litra uzyskuje 92 KM, a 2.0 TCE 90KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co to w VW lawinowo do niedawna padały 1.4 TSI... siakaś wada... Czas pokaże.

 

jako życzę ci abyś nie trzymając samochodu 10 lat doświadczył problemów a nie liczył na to że problemy dotkną przyszłego nabywcy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zrozumieliśmy się. powiedziałeś

Za 10 lat poznamy prawdę.
a to było moje żartobliwe nawiązanie ;-) wiem, że nie ma nic śmiesznego w wadliwości silnika-(małe problemy z Grand Voyagerem), ale faktem jest że niektóre wady ukazują się po znacznym czasie :->
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!