Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cieknący wybierak skrzyni biegów


mopara

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!!

Mam problem, gdyż cieknie mi na wybieraku skrzyni biegów. W warsztacie powiedzieli, że to może być uszczelka wybieraka albo uszczelka ostatniej podpory wału czy coś tam jeszcze. Powiedzcie mi gdzie ja mam oddać moją Renatkę żeby mi to dobrze zrobili (a niedługo techniczny). Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak cienie? Leje się, widać wiszące krople? Czy tylko się poci? Jak się poci to zostaw, chyba, że masz dużo kasy, żeby to naprawić trzeba wyjąć skrzynie. W niektórych warsztatach potrafią to naprawić bez wyjmowania skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze sprawdź czy to jest olej, jeżeli tak to sprawdź jego poziom w skrzyni biegów i ewentualnie uzupełnij, skrzynka nie lubi pracować bez oleju, a zyskasz czas do namysłu. U mnie było podobnie. Na przeglądzie rejestracyjnym, jak samochód był w górze, jak zwykle wlazłem pod niego żeby sobie pooglądać go od spodu i niemiła niespodzianka - skrzynia biegów od dołu mokra w rejonie wybieraka. Zaraz pojechałem na warsztat, żeby to zrobić i tam jak to pooglądali to stwierdzili, że to płyn chłodzący. Trudno było zlokalizować miejsce wycieku, bo wszystko u góry było suche, pod samochodem wcześniej też nigdy nie było pod silnikiem plam, a płyn powoli mi się tracił, kładłem to na karb nieszczelności pod opaskami zaciskowymi. Ruszanie przewodami też nic nie ujawniało, dopiero mocne skręcenie przewodu wodnego do reduktora wzdłuż jego osi, ujawniło na nim wyciek. Był stwardniały i pęknięty wzdłuż na długości ok 1,5cm. Cieknąć musiało podczas drgań silnika podczas jazdy i dlatego normalnie tego nie było widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik mi to sprawdzał i powiedział że to olej, tyle że oni się nie chcieli podjąć zrobienia tego. Już się nawet zastanawiałem czy Renaty do ASO nie oddać ale tam ze mnie zedrą jak za zboże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mopara, ten typ tak ma, to wada wrodzona w M I. Jeśli ewidentnie nie kapie zostaw jak jest. W wolnej chwili włącz szukajke i przeczytaj już napisane posty na temat tej nieszczelności. Nie jesteś pierwszy, którego meganka ma te objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym to zostawił ale jestem takim człowiekiem, który bardziej dba o furę niż o siebie i jak coś tam cieknie to ja muszę to zrobić :mrgreen: moja Renata ma być 100% sprawna i koniec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak napisał gojgien, to jest wada wrodzona nie tylko Meganek, Sceniców ale też Clio I. Zrobienie tego nie gwarantuje, że już będzie dobrze, po jakimś czasie wyciek pojawi się od nowa i wtedy też będziesz robił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra a w takim razie czy fura przejdzie mi przegląd techniczny?? jak mi lekko ciekło z pękniętej miski to mi gościu przeglądu podbić nie chciał:mrgreen: a poza tym to co będzie jak zacznie się mocniej pocić że będę zostawiał plamy za sobą??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mopara, a Ty myślisz, ze "gościu" pierwszą megankę na przeglądzie ogląda :mrgreen: On już niejedną widział i wie, ze cieknąca miska jest niedopuszczalna a kropelki na wybieraku to standard. Zresztą zawsze możesz to przed przeglądem przetrzeć, umyć itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak z przeglądem, mi też się poci i na razie kontroluję ubytek i przy przeglądzie dolali mi 0,5 litra i tak z tym jeźdzę. Koszt jaki usłyszałem w ASO to ponad 2000koła, gdy sama uszczelka parę groszy. U mnie w warsztacie 1000zeta. Koszta duże, dwa dni roboty a nie ma gwarancji, że się po naprawie wyciek nie powtórzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż, pewnie macie rację panowie ale z przykrością dziś stwierdziłem że nie jest dobrze bo cieknie mi tam coraz bardziej:( poza tym przecież i tak prędzej czy później trzeba będzie to zrobić, prawda?? jeszcze jedno, bo w jednym warsztacie powiedzieli mi że to może być "ostatnia podpora wału". ile w tym jest prawdy??

 

[ Dodano: 2009-05-14, 09:09 ]

no i po robocie, wczoraj panowie z warsztatu wymienili mi sprzęgło, tą uszczelkę na wybieraku i jeszcze parę rzeczy, zobaczymy ile to wytrzyma:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!