Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś był piękny niedzielny dzień, w sam raz by połamać nadgarstek i wymienic H7.

Oczywiscie ręka mi nie wlazła w tą cholerną dziurę w nadkolu, na szczęscie moja kobiałka i jej zręczne rączki + mój support, dały radę.

Wiec wymieniliśmy, odpalam = nie pali się! Człowiek myśli sobie - cholerny philips, sprzedał mi bubla - bierzem drugą zarówę.

Wymieniliśny więc po raz drugi (dwie h7 funkel nówki) i znów nie świeci.

Wiec ostateczność - padł bezpiecznik.

Wracam do domu, szukam manuala w pdf'ie ... a tam dość ubogo opisane. Szukam na forum, dorwałem rozpiskę (2 pliki czarno białe, w naszym języku) wszystko fajnie opisane...ale wciąż nie ma tam info o bezpiecznikach na światła!

Panowie - pacnijcie odpowiednią literką ze schematu który jest na forum.

Bozia wam w bezawaryjności wynagrodzi :mrgreen:

 

edit.

Mea culpa. Jestem ślepcem. Znalazłem.

Tzn. wiem który...ale nie wiem gdzie. Gdzie są bezpieczniki w komorze silnika???? Słodki jezu...clio był mniej zagadkowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee..swięta tereso z podkarpacia. W tej czarnej skrzynce jest oaza plastików i gdzieśtam w czeluściach widze kawałek bezpiecznika. No...ale bez rozkręcania połowy samochodu widze ze się nie obejdzie.

 

Wiec pytanie kontrolne - musze się tam dostać aby sprawdzic bezp. świateł ? 0_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

agresja sięga zenitu. Nauczony cliaczem2 wiem ze trza znać "myk" aby nie połamać a naprawić :D

wiec po kolei:

Na początku był chaos (w linkach zdjęcia robione telefonem - sory za jakosc ale wsio widać):

 

oappaaabl.jpg

 

Wiec wyrzucam tą plastikową obudowę...i mamy:

oappdaabl.jpg

oappgaabl.jpg

 

i co teraz?

Mam odkręcic ta srubę do której idzie "+" z akku? Tak ot? Bez niczego?

Bo szczerze powiedziawszy - jakoś wątpie ze uda mi sie tam dostać bez niszczenia czegokolwiek :D

Mogę odpiąc te kable co przytrzymuje rękami w 2 zdjęciu?

 

(mam nadzieję ze dam radę do soboty - koncert Depeche Mode w Wawie a ja na ślepo mam jechać ...damn!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Ta skrzyneczka w mojej megi wygląda nieco inaczej. Nie jest tak zabudowana. Po zdjęciu zewnętrznej osłony, juz mogę dostać się do niektórych wtyczek i bezpieczników. Widziałem też wersje z dostępem bezproblemowym do wszystkiego w tej skrzynce. U Ciebie jest jakby kolejna plastikowa osłona. Dostać do tego wszystkiego można się wymontowując akumulator i jego podstawę. Wtedy mozna zdemontować osłony skrzynki bezpieczników. Ja jednak na początek sprawdziłbym sama wtyczkę na żarówce i przy reflektorze. Pogmerać, poruszać. U mie np. był notoryczny problem z postojową.

 

Tak oto wygląda sposób demontażu:

post-3-1243075885_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ło jezusiku :D

tego własnie mi brakowało. Jakos w moich zasobach pdf'owych brakuje mi paru pozycji i musze zatruwać 4 litery na forum.

Czy ta pozycja "ksiązkowa" moze trafić gdzies na serwerek?

 

...btw. wyhaczyć akku by dorwać się do bezpiecznikow w celu aktywacji światła. Hahaha...leze i kwicze.

Ciesze się ze mam kolejną renówke i się z nią nie nudzę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Powiedzcie mi, czy laik, taki jak ja, da rade wymienić bezpieczniki nie powodując jakiejś destrukcji?? Dziś przestały mi świecić wszystkie światła pozycyjne i konsola środkowa. Poprzenio miałem tak, że nie palił sie lewy tył, prawy przód i konsola i to było wynikiem spalonego bezpiecznika. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja co prawda nie o światłach ale o klimie. mniej więcej od marca średnio co 3 tyg pali mi sie bezpiecznik od klimy ten pod klapą silnika. I w związku mam dwa pytania:

- wymiana tego bezpiecznika jest nie małym wyzwaniem. Chyba że robię coś nie tak. Czy ma ktoś jakieś doświadczenia dotyczące jak się dobrać do tych bezpieczników?? nie wspomne że dostanie 40amper bezpiecznika w zapadłym Piotrkowie też jest nie małym wyzwaniem.

- co może byc powodem tego że ciągle się przepalają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie ja juz po problemie...ale dla potomnych:

W meggi II ph I jest troszkę łatwiej niz w phII bo....

a) ta cholerna skrzynka z bezpiecznikami się NIE dzieli na poł (chyba ze ja mam jakąs wersje "Cierpliwy Edyszyn")

:) aby w meggi II ph II dorwać się do bezp. nalezy wyciągnać akku i komputer

 

No i finał sprawy był taki ze oczywiscie bezp. były ok...tylko poprzedni własciciel mojej meggi, jak "wymieniał zderzak" to przytrzasnał kable od lampy...i nie świeciła :)

Wiec mogę napisać ze Lewy prawie miał rację. Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) ta cholerna skrzynka z bezpiecznikami się NIE dzieli na poł (chyba ze ja mam jakąs wersje "Cierpliwy Edyszyn")
NIe do końca. W phI widziałem już trzy różne edycje tej skrzyneczki. Każda różniła się stopniem skomplikowania dostępu do bezpieczników. JA w phI tez mam skrzynkę w jednym kawałku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!