Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przeplywomierz


Rekomendowane odpowiedzi

jest tylko jedno zgrubienie i musisz podwadzić je płaskim śrubokrętem, wtedy zeskoczy i opaska będzie Twoja. Możesz załozyć ją drugi raz szczypcami, albo zastąpić ja zwykłą zaciskową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego po odpięciu wtyczki przepływomierza komputer pokazue mniejsze spalanie, a samochód dostaje kopa ?
ponoć ustawia domyślne (powiedzmy wyśrodkowane - zatem nie zaniżone) parametry. Nie będe się kłócił ale dla mnie w innych markach odpięcie przepływki oznaczało brak danych zatem tryb awaryjny w celu ochrony silnika czyli moc (tzn dawka) cięta przez pół a nie w góre.

 

[ Dodano: 2009-09-01, 23:04 ]

czy mój rozrusznik nie kręci przypadkiem zbyt wolno, skoro "częstotliwość i amplituda zależą od prędkości obrotowej wału"
byłem przekonany , że wziąłem to pod uwagę i napisałem wyżej, przeleciałem posty wyżej i niestety. Może tak być, niektóre modele nie podadzą zapłonu (pomimo odczytu z czujnika) jeżeli nie zostanie osiągnięta minimalna prędkość wału. Na początek spróbuj pożyczyć na kilka dni w miarę nowe, sprawne AQ. Jeżeli problem jest rano może mieć słaby prąd rozruchowy. Choć odpalenie za 3-4 razem nie oznacza "słabego prądu" a może oznaczać szczotki i co bardziej prawdopodobne brudne lub wybite tuleje rozrusznika (opory). Generalnie i tak jest to wróżenie ze szklanej kuli i może nie wnieść poprawy. Klemy i wszystkie masy oraz "duże plusy" (kable na rozruszniku) warto przeczyścić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomrdzak, opaskę musisz rozłączyć śrubokrętem - nic na siłę. Dopiero jak rozłączysz opaskę rura zejdzie bez problemu z przepływki. Objedź palcem dookoła ta opaskę, nie ma możliwości żeby nie było łączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...komputer pokazue mniejsze spalanie...
ponoć ustawia domyślne (powiedzmy wyśrodkowane - zatem nie zaniżone) parametry. Nie będe się kłócił ... odpięcie przepływki oznaczało brak danych zatem tryb awaryjny w celu ochrony silnika...

 

Nie chodzi o kłócenie :)

Megana nie chce przekroczyć na 4 i 5 tce 3 tys. obrotów. Poszukałem, poczytałem - może być przepływomierz. Odłączyłem. Poszło powyżej 3 tys - autko fanie śmiga i komp pokazuje mniejsze spalanie. Odłączona przepływka go oszukuje ? Być może auto pali więcej a komp źle pokazuje. Nieważne - muszę przeczyścić przepływomierz i zobaczę. Na razie mam problem z fizycznym rozłączeniem rury (opaski) i przepływki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączona przepływka go oszukuje ?

Podłączona go oszukuje :)

Podejrzewam, że jak po odłączeniu jest w porządku to nie ma co czyścić, tylko szukać używanego, sprawnego oryginału. Nie baw się w zamienniki bo już kilka osób się na nich sparzyło. Możesz jeszcze sprawdzić styki w kostce do przepływki, ale to już chwytanie się brzytwy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomrdzak, poczekaj chwilę, skoczę go garażu i zrobię fotę tej opaski.

 

Już jestem. U mnie oryginalna opaska wyglądała tak:

dsc00950h.th.jpg

dsc00951i.th.jpg

 

p.s. Widok Coupetki o tej porze w garażu - bezcenny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomrdzak, najpierw zrób tą przepływkę :)

Władca Pierścieni chciał żebym mu robił zdjęcia, ale akurat byłem zajęty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock:

Zdjęcia jak z Władcy Pierścieni!

hyhyhy zgadza się. Słucha Władco Pierścieni, możesz się bawić w ponowne założenie i zagniecenie tych pierścieni ale prościej będzie roztargać dziada i założyć najnormalniejszą opaskę na śrubę. Koszt kilka zika w każdym sklepie w stylu automoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kupiłem sobie próbnik. Czy ktoś z użytkowników tego samochodu, lub ktoś kto zna się na elektryce byłby tak miły i podał parametry czujniczków i innych urządzeń, które mógłbym sam sprawdzić w swoim samochodzie (oprność, itd.)? Scenic 1,9 dti z 1999 r (przed lift). Do tej pory zmierzyłem oporność czujnika położenia wału, która wynosi 830 Ohm. Jaki powinien być dopuszczalny spadek napięcia podczas rozruchu, itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki wszystkim za pomoc - opaska z przepływomierza zdjęta w parę sekund :mrgreen: Przy okazji wyczyściłem EGR - tam to był syf.

 

A mam jeszcze pytanko do właścicieli diesli - na wolnych obrotach, na jedynce i dwójce przy dodawaniu powoli gazu w okolicach 1500 obrotów słyszę od strony silnika dziwny dźwięk - takie terkotanie - jakby coś zaczęło sie nierównomiernie obijać - znika przy ~1700 obr. Jest na tyle cichy i szybko znika zagłuszony przez silnik. Ja wciśnie się sprzęgło - tego dźwięku nie ma.

Najlepiej u mnie słychać na ciepłym silniku, po wrzuceniu jedynki ruszam, puszczam gaz i w momencie jak obroty dojdą do minimum, powoli go naciskam aż dojdę do 1500 obr.

 

Mógłby mi ktoś sprawdzić czy u niego też tak jest ?

Chyba że ktoś ma pomysł co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!