Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

łożysko do wymiany


Rekomendowane odpowiedzi

grzechotka zastosowana po poluzowaniu tej nakrętki :P odkręciłem porządnym kluczem,innaczej ukręcił bym tą grzechotkę,a nie jest to firmowy sprzęt :-P

meganecoupe02, nie trzeba,ale ja z braku klinów pod koła zablokowałem po to by mi auto nie zjechało :P ,tak to jest jak ma się ciasny garaż i niema jak całego tyłu podniesć 8-) Tak czy siak na przysżły tydzień robię przód ,bo rozleciało się po 2 latach prawe łożysko ,SKF wytrzymał niecałe 30 tys. km .Teraz zainwestuję w SNR,zobaczymy ile wytrzyma .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mała aktualizacja z niedzielnego poranka <ok>

Z racji tego ,że po kilku latkach SKF ,już tak hałasował,że mnie nerwica brała postanowiłem je wymienić :(

Poprzedni manual,był nieco biedny w fotki to napisałem kolejny w wersji prawie "full" bo pewnie coś by można dopisać :(

Zakup łożyska SNR Wymiary łożyska 37x72x37

oznaczenie Snr GB.12807

dsc09994rj.jpg

1.Odkręcić kluczem 30 nakrętkę z końcówki przegubu .

dsc09996b.jpgdsc09997a.jpg

dsc09998i.jpgdsc09999iq.jpg

2.Poluzować,i odkręcić śruby mocujace koło ,zdjąć koło .

3.Odkręcić nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy .

dsc00018mt.jpgdsc00013n.jpg

4 Kluczem 18 mm ,odkręćić 2 śruby mocujące jarzmo zacisku hamulcowego do zwrotnicy

dsc00015vk.jpg

5 .Wysunąć cały zacisk z tarczy hamulcowej ,i odłożyć na bok .

dsc00014mp.jpg

6.Odkręcić 2 torxy mocujące tarczę hamulcową ,do piasty i wyjąć tarczę

7.Odkręcić 2 nakrętki ,klucz 21 ,mocujące amortyzator do zwrotnicy i wybić obie śruby .

dsc00011ix.jpg

8. Odkręcić śrubę mocującą sworzeń wahacza do zwrotnicy , 2 śruby mocujące sworzeń do wahacza dsc00010rb.jpg

9.Po odpięciu wtyczki czujnika ABS, można wysunąć zwrotnicę z półosi i przystąpić do dalszych czynności

dsc00002az.jpg

10.Wyjętą zwrotnicę z piastą ,przygotować do demontażu 8-)

dsc00009rg.jpgdsc00006wx.jpg

widok na wprasowane łożysko,oraz piastę:

dsc00008my.jpg

11.Piastę wyciskamy na prasie ,w kierunku oznaczonym strzałką ,po zdjęciu pierścienia zabezpieczającego ,można wycisnąć stare łożysko

dsc00007v.jpg

12.Po wprasowaniu łożyska ,oraz piasty do zwrotnicy ,zamontować zwrotnicę do zawieszenia ,skręcić śrubami ,zamontować tarczę hamulcową i zacisk hamulcowy.Dokręcić nakrętkę z momentem podanym na samej górze strony 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwaga ad 1.

Jeżeli auto nam odjeżdża, a śruba nie chce się odkręcić, prosimy drugą osobę o mocne naciśnięcie hamulca.

Dobrze widzę, masz zakontrowaną śrubę od sworznia wahacza?

 

P.S. Andrzej, widzę, że pomocnik rośnie <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, aby auto mi nie odjechało dałem kliny pod koła ,co do tej śruby ,orginalna się ukręciła,więc załatwiłem kilka wytrzymałych śrub od form wtryskowych <ok> a na zdjęciu dopasowywałem nakrętki,bo chwilowo samokontrującej nie miałem pod ręką .Oczywiście pomocnik rośnie jak na drożdzach :( 5-letni smyk a juz daje radę z moimi narzędziami :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniałem łożysko w clio i żeby odkręcić tą nakrętkę od półosi potrzebowałem dużego krzyżaka + 2,5 metrową dźwignię bo auto odjeżdżało mimo że na ręcznym było i na biegu <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

11.Piastę wyciskamy na prasie ,w kierunku oznaczonym strzałką ,po zdjęciu pierścienia zabezpieczającego ,można wycisnąć stare łożysko

 

Witam, mam pytanie

Czy miałeś prasę ? czy może inny myk zastosowałeś ?

Przykładowo: nie masz prasy.... jakie szanse na zdjęcie łożyska z piasty i zwrotnicy bez prasy?

Młotek i tuleja dadzą radę czy lepiej wogóle nie zabierać się za to bez prasy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młotkiem dasz radę zdjąć piastę ,ale się trochę namęczysz ,bo musi być spora siła by piasta zeszła,prasą trwa to kilka sekund ,u szwagra miałem prasę wahadłową więc się nie namęczyłem. Jak będziesz miał piastę wyjętą to podejrzewam ,że za flaszkę każdy Tobie to łożysko wymieni,bo nie będzie musiał montować zwrotnicy bo to już sam sobie zrobisz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć,

Andrzej27r nie miałeś żadnego problemu ze ściągnięciem wewnętrznej bieżni łożyska z piasty (to coś , co zostało na piaście ) ?? bo nic o tym nie wspominasz. Jak sobie z tym poradziłeś ?? W książce WKŁ piszą, że wystarczy zwykły ściągacz <piwko>, ale nie ma go jak założyć, bo bieżnia jest dociśnięta do kołnierza piasty .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie <piwko> ja próbowałem na różne sposoby : ściągacze, kliny itp., a skończyło się na kątówce i przecinaku :)))) przy okazji wymieniłem końcówki drążków, tarcze, klocki, wieniec abs, poduszki oraz łożyska amortyzatorów i gumy stabilizatora :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!