Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

cos nie tak z hamulcami


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie wiem czy cos jest nie tak czy tak ma byc, ale jak wsiade i wcisne pedal hamulca na nieodpalonym silniku to slysze jakby cos sie pompowalo, jak w pompce recznej czy cos w tym stylu i jak kilka razy powciskam to dopiero sie robi "twardy" hamulec ze nie moge go wcisnac do dechy a nieraz tak mam ze mysle ze zaraz sie skonczy bo juz bardziej sie nie da wcisnac jak jade, czy sa zapowietrzone czy to normalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Just me a co masz na myśli pisząc "przepłukaj instalację"? Spuścić płyn z układu i ponownie go zalać nowym? Jeden z mechaników mówił mi że jak zapowietrzy się servo to można je już wyrzucić. Podobno nie da się serva po takiej operacji odpowietrzy. Wymiana płynu powinna polegać na spuszczaniu płynu z każdego zacisku/cylinderka koła osobno zaworkiem odpowietrzającym. W trakcie spuszczania należy dolewać NOWY płyn do zbiorniczka aby nie zapowietrzyć układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z mechaników mówił mi że jak zapowietrzy się servo to można je już wyrzucić.

Zmień mechanika, bo ten wygląda mi jakby był po szkole gastronomicznej. Serwo nie ma nic wspólnego z płynem hamulcowym. Układ hydrauliczny to zbiorniczek wyrównawczy, pompa, przewody metalowe i elastyczne, cylinderki w zaciskach lub rozpierające szczeki. W niektórych przypadkach jeszcze gdzieś po drodze pompa sterująca ABS-em. Serwo natomiast służy do pomocy w naciskaniu na hamulec/ pompę hamulcową i jest to ustrojstwo na powietrze a właściwie jego brak, podciśnieniowe.

No chyba, że mechanior miał na myśli rozszczelnienie serwa, a to już inna bajka i nie związana z wymiana płynu hamulcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może ja coś pomyliłem. Mechanik nie jest zły (to on wpadł na to że mam pokrzywione prowadnice przy hamulcach gdy inni chcieli wszystko od razu wymieniać). No to może ktoś mądrzejszy wyjaśni mi jak się powinno wymieniać płyn hamulcowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dudu, w warunkach domowych, dwie osoby , dużo czasu i postępujesz jak przy odpowietrzaniu. Różnica polega na tym, że nie przestajesz odpuszczać płynu przy kołach gdy przestają lecieć bańki powietrza, bo ich nie ma ale gdy zobaczysz wylatujący nowy płyn. Można zaobserwować różnicę w kolorze. Oczywiście trzeba pamiętać o częstym dolewaniu do zbiorniczka by przez pompę nie zapowietrzyć układu. Wówczas cała robota od nowa. A i warto przed całą robotą najpierw ze zbiorniczka odessać stary płyn i zalać od razu nowym, by tego starego nie przepompowywać. Oczywiście odpuszczamy stary przy każdym kole, aż poleci nowy. Nie chcę Cię w błąd wprowadzać co do ilości potrzebnego nowego płynu ale coś gdzieś czytałem, że potrzeba ponad 1 litr.

Dobrze mi się zapamiętało, około 1 litr: http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=70251#70251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

przykleje sie do waszej konwersacji ale ja mam troszeczke inny problem mianowice w czasie jazdy jak hamuje (przyhamowuje) to przy pierwszym nacisięciu na pedał hamulca jest ok - hamuje, ale gdy puszcze hamulec i przycisne ponownie hamowanie jest słabsze i tak moc hamowania zmniejsza sie przy każdym puszczeniu i ponownym przycisnieciu hamulca (pedał robi sie twardszy jakby zapowietrzony), hamulce odzyskuja swoją moc w momencie dodania gazu (przygazowania) czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DGR, Prawdopodobne kończy się serwo, lub jego zaworek. Po prostu vacupompa nie potrafi odpowiedniego podciśnienia wytworzyć w odpowiednio krótkim czasie i przy drugim i kolejnych naciśnięciach hamulca masz brak wspomagania. Zdejmij wężyk z vacu i sprawdź czy mocno zasysa. W moim dT jest to ustrojstwo na końcu wałka rozrządu na głowicy. Taka okrągła metalowa puszka i odchodzą od niej wężyki gumowe. Jeśli pompa chce wciągnąć przytkany palec do króćca, to zacznij myśleć o wymianie serwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!