Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z odpaleniem zimnego diesla 1,9dti


arni1610

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem z odpaleniem samochodu, gdy jest zimny. kontrolka od swiec zarowych moim zdaniem swieci sie zbyt krotko. swiece zarowe sa nowe. gdy zgasna wszystkie kontrolki krece rozrusznikiem i odpala dopiero po paru sekundach krecenia, jak odpali to z rury wydechowej mocno sie zadymi. POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Jestem ciekaw jak skończyła się ta historyjka, jeżeli się skończyła... ? Daj jakieś znaki.

Jeżeli ktoś miał podobne problemy, niech opisze co było przyczyną. Większość postów się kończy na niczym :-/ (niestety)

Z góry thanks.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Ja tez tak mam-dotego slysze jak jakas pompka podaje paliwo okolo 20 sek.Gdzies jakby kolo wtryskowej.Po nocnym przestoju czekam pare sek.w ciagu dnia szybciej.Zadnych wyciekow paliwa nie mam[[gumy na rurkach ktos pisal i filtr tez OK]]Ale idzie zima i STRACH SIE BAC....:}apropo swieczki przed zeszla zima nowe x4szt.-drogo bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Jężeli nie wskazuje prawidłowych wartości komputer "mysli" ze silnik jest wystarczająco ciepły, ze nie trzeba długo grzac świec.
to jest silnik dTi i on w lecie nawet nie grzeje świec bo nie potrzebuje ich grzać aby odpalić. Są takie 3 podstawowe rzeczy dotyczące tej sprawy:

* uszkodzony czujnik położenia wału korbowego (załatwiam nowe po 100 zł)

* pompa paliwowa zasysa lewe powietrze

* zawiesił się któryś elektrozawór w pompie lub iglica ciężko pracuje (rozwiąznie 3 problemu to: otworzyć puszkę z filtrem paliwowym, wylać ropę i nalać do pełna mixolu, odpalić i niech chodzi na wolnych obrotach wtedy pompa się przesmaruje i powinno pomóc)

 

Mam w domu jeszcze Scenica 1.9 dTi i właśnie ma tą samą przypadłość.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez tak mam-dotego slysze jak jakas pompka podaje paliwo okolo 20 sek

 

Kolego w dti brak jest elektrycznej pompki paliwa odpowiedfzialnej za podawanie paliwa .Jest tylko mechaniczna w pompie wtryskowej .Ja miałem przypadek odwrotny-jak było zimno (-20 C) to odpalał z pierwszego ,jak był ciepły i postał z godzinkę to zapalał za 5-tym razem.Walnięta była pompka paliwowa -łopatki się podobno namagnesowały na wirniku i nie dociskały dobrze do obudowy .Jak paliwo było zimne to było gęste i pompa dobrze ssała a jak ciepłe to ledwo ledwo .W Serwisie rwali włosy z głowy,bo nie mogli dojść co i jak .Było to na gwarancji i naprawa trwała 10 dni .Sprawa oparła się o Warszawe a ja jeździłem zastępczą Meganką II na koszt Renault Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!