Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana szczęk hamulcowych - instrukcja


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli wszystko złożyłeś jak należy, linka od ręcznego i cylinderek są sprawne, koło hamuje to wszystko powinno być w porządku.

A może po prostu nie ma miejsca żeby się rozkręcić i działa już prawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

freedek a postępowałeś zgodnie z książką sam naprawiam ? Czyli cały tył podniesiony, tak żeby koła był w powietrzu i kilkanaście razy trzeba chyba zaciągnąć ręczny lub nacisnąć pedał hamulca - do doczytania w książce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam

Parę dni temu wymieniłem szczęki hamulcowe w mojej Megance. Wszystko poszło w miarę sprawnie poza tym, że strasznie ciężko było zdjąć bęben waliłem młotkiem aż w końcu zszedł. Po tej wymianie gdy nacisnę pedał hamulca zaczyna mi on wibrować i drgania te są odczuwalne wyraźnie w całym aucie. Im szybciej jadę i wcisnę hamulec tym wibracje silniejsze. To nie jest jakieś delikatne drganie na pedale, tylko zdaje się ze całe auto wibruje. I mam pytanie, czy to normalne jest po wymianie szczęk na nowe? Może muszą się dotrzeć? Zrobiłem już ponad 300km i nic się nie zmieniło.

 

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to normalne jest po wymianie szczęk na nowe?

Nie, nie powinno tak być.

Czy bęben dałeś do przetoczenia? Jeżeli nie chciał zejść, to prawdopodobnie był na nim rant i teraz nowe szczęki o niego trą. Poza tym, jak mocno uderzałeś młotkiem to mogłeś go skrzywić i teraz są objawy bicia na którymś kole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, że nie było rantu i się zdziwiłem ze tak ciężko zszedł. Faktycznie uderzenia były mocne, ale nie zauważyłem jakiejś deformacji. Jeszcze czeka mnie drugie koło, żeby też nie było tak samo, bo jak jeszcze te drgania się podwoją to nie będzie już można jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to bęben do wymiany. Możesz jeszcze raz go zdjąć i zobaczyć czy wszystko się dobrze ułożyło, ale raczej jest już skrzywiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czyściłem ostatnio tylne hamulce, rozbierałem wszystko. W WKŁ napisane jest, aby przed wyjęciem szczęk zabezpieczyć tłoczki przed wysunięciem z cylinderka (szczypcami). W powyższej instrukcji pominięta jest ta czynność. Ja nie miałem szczypiec i założyłem opaskę plastikową i zauważyłem (po zdjęciu szczęk), że tłoczki pozostały na swoim miejscu (nie ruszyły się) mimo, że opaska nawet ich nie dociskała (był luz między tłoczkiem a opaską). Czy mogę wywnioskować z tego co jest w intrukcji (brak zabezpieczenia tłoczków przed wysunięciem) i z mojego przypadku, że tłoczki po zdjęciu szczęk nie powinny się wysuwać? Czy może cylinderek jest padnięty? Zaznaczam, że po złożeniu do kupy i naciskaniu pedału hamulca słychać było, że szczęki ruszają się. Za wszelkie wyjaśnienia serdeczne dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami, z różnych przyczyn tłoczki mogą się wysunąć z zacisku. Dlatego zaleca się zabezpieczenie tłoczków przed wysunięciem.

Pocieszę Cię, ja jak wymieniałem klocki to też nie zabezpieczyłem tłoczka. Potem za pomocą dużego klucza do rur wcisnąłem tłoczek głębiej. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nigdy nie blokuję cylinderków bo to dodatkowe ryzyko uszkodzenia gumek. A jak wiadomo - uszkodzona gumka to problemy. Staram się przeważnie odkręcać korek na zbiorniczku hamulcowym, ale nie wiem czy to ma jakiś większy sens :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Samoregulator ustawiasz tak, aby po założeniu bębna szczęki nie ocierały o bęben. Możesz go ustawić pod bęben (przymierzanie) lub po prostu go skręcić "na oko". Może być on skręcony bardziej, ale nie może ocierać. Jak skręcisz bardziej, później po prostu będziesz musiał dłużej machać ręcznym, aby samoregulator się ustawił (ustawi się on, pod warunkiem, że jest on sprawny).

Nakrętkę dokręcasz z siłą porównywalną do tej, jaką używasz do dokręcania kół, może trochę mocniej. Ale na pewno z dużo mniejszą, niż potrzeba do jej odkręcenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreciq bardzo Ci dziękuję to są te odpowiedzi jakie chciałem usłyszeć. Mam jeszcze jedno pytanie wczoraj zrobiłem rekonesans i odkręciłem bębny po obu stronach. I teraz w czym rzecz. Dotąd spotkałem się z bębnami gładkimi. A te są ponacinane. Na początku myślałem że może to szczęki coś wyżłobiły. Jednak nacięcia są symetryczne zarówno z lewej jak i prawej strony. No i teraz pytanie: czy aby to fabryczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź palcem po okładzinach szczęk i jak poczujesz nierówności (np. odstające nity), to mogły być one przyczyną nacięć. Jak nacięcia są poprzeczne, szczęki w żaden sposób tych nacięć zrobić nie mogły, czyli taki bęben wyszedł z fabryki.

Osobiście też nigdy się nie spotkałem z nacinanymi bębnami. Ale to nie oznacza, że takich nie produkowano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!