Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Odkopię trochę temacik ,ponieważ u mnie też wystąpił problem skrzypiących drzwi .

Jeśli z drzwi słychać charakterystyczne strzelanie przy otwarciu,oznacza to koniec żywota ogranicznika ,ktoś tu wspominał,że ten wynalazek jest rozbieralny ,i że można w nim obrócić podkładkę i nasmarować co rozwiąże problem ,jakież było moje zdziwienie jak nie mogłem bez zniszczenia obudowy ogranicznika tego rozebrać ,kapsel-wieczko ogranicznika jest zgrzane do obudowy,więc szanse rozebrania na szybko raczej marne .Poszperałem po aukcjach i znalazłem za grosze ogranicznik w tym samym kolorze co auto .Wymiana jest dość prosta ,ale niebył bym sobą jakbym chociaż paru słów o tym nie napisał <czerwona>

1.Odłączyć wtyczkę od drzwi

thumb_hosting_zdjec_1350369909__dsc_0017.jpg

2.Druga osoba trzyma drzwi ,a my okręcamy nakrętki z górnego zawiasu

thumb_hosting_zdjec_1350369971__dsc_0019.jpg

oraz 2 nakrętki z ogranicznika ,kluczem 13 mm,następnie ściągamy drzwi

thumb_hosting_zdjec_1350370024__dsc_0015.jpg

3. Odkręcamy 2 śruby mocujące ogranicznik do nadwozia ,

thumb_hosting_zdjec_1350370079__dsc_0016.jpg

zdejmujemy uszkodzony ogranicznik i montujemy nowy ,ustalamy pozycję drzwi i przykręcamy wstępnie wszystkie nakrętki ,podłączamy wtyczkę

thumb_hosting_zdjec_1350370137__dsc_0018.jpg

4.Sprawdzamy czy drzwi pasują idealnie i czy szpary są równe ,jeśli tak to dokręcamy nakrętki i cieszymy się ciszą podczas otwarcia drzwi

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

oj oj!!! jest różnica!

w montowaniu lewy prawy to jasne.

ale zauważcie koledzy że przednie ograniczniki "strzelajż" na dwa razy a tył tylko raz!

jak komu nie przeszkadza ze przód będzie się zatrzymywać o jedną pozycję mniej to może z tyłu wymienić na przód - oczywiście odpowiednia strona auta

ale rożnica jednak jest ) w działaniu - bo śruby pasują tak samo

Pozdrawiam

Edytowane przez mfikkk
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zauwazcie koledzy ze przednie ograniczniki "strzelaja" na dwa razy a tyl tylko raz!

Nie wiem jak to w sceniolach II ph I było jednak w moim poliftingowym, nie dość, że jeszcze nic nie strzela, to w drzwiach tylnych jest tak samo wyczuwalny opór w pozycji pośredniej jak w przednich. Nawet kąty otwarcia drzwi zarówno przednich jak i tylnych są zbliżone na tym pośrednim ograniczeniu.

Śmiem wobec tego twierdzić, że ograniczniki są identyczne na danej stronie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasować pasują ale proszę zauważ różnicę

przednie drzwi można otworzyć przy przednim ograniczniku na 3 rożne kąty odchylenia drzwi

tylne tylko na dwa

ale to nie przeszkadza tak czy siak tak bardzo jak samo strzelanie

swoja droga zauważyłem ze samo strzelanie - przynajmniej u mnie jest spowodowane tym ze ta rolka ma zębate nacięcia które sie po prostu wyrabiają...

Jak jest luz to przy otwieraniu i zamykaniu po prostu zębatka strzela o wycięcia...

 

Ponieważ jest to tylko jakby gwiazdka na rolce można by sie zastanowić cze nie da sie tego jakoś przyspawać? Nie wiem tylko czy temperatura i sam spaw nie osłabiłby zbyt mocno rolki i kiedyś nie zostalibyśmy np. z drzwiami w rękach)

Chociaż mały spaw punktowy migomatem? Co sadzicie?

Ps. i tak kupiłem używkę - właśnie sprayem pomalowałem ( u mnie potrzebny był szary) i dziś będę zmieniać?

Zastanawiam sie jeszcze czy trzeba ściągać cale drzwi czy można od razu zacząć od puszki

 

Czy ktoś może mi powiedzieć, jakiej siły użyć do dokręcenia śrubek? Mam klucz dynamometryczny i chce to dokręcić fachowo

 

Dodano: 13 lis 2012 - 14:18

Nie wiem jak to w sceniolach II ph I było jednak w moim poliftingowym, nie dość, że jeszcze nic nie strzela, to w drzwiach tylnych jest tak samo wyczuwalny opór w pozycji pośredniej jak w przednich. Nawet kąty otwarcia drzwi zarówno przednich jak i tylnych są zbliżone na tym pośrednim ograniczeniu.

Śmiem wobec tego twierdzić, że ograniczniki są identyczne na danej stronie auta.

gojgien

sprawdzałem

u mnie przód otwiera sie na 3

tył na 2

 

ale to i tak nie przeszkadza jak ktoś zechce mieć spokój ze strzelaniem)

Z reszta i tak nie wiem, co kupiłem (niby lewy przód) ( dziś doszła do mnie używka i będę zmieniać)

u mnie na lewym przodzie na blaszce był numer fabryczny 06404 z tylu lewa strona ma numer 06405 albo 403 (tylu nie notowałem wiec przepraszam z pamięci sie staram przypomnieć)

A używkę kupiłem i ma zupełnie inne numery wiec sam ni wiem czy to przód czy ty tył

Edytowane przez mfikkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Zgadzam się z "mfikkk" przednie ograniczniki są na 3 a tylne na 2 no i kąt otwierania sie zmieni bo tylne otwierają się trochę mocniej. Ja zamontowałem tylny do przodu i bezwątpienia się da tylko drzwi delikatnie mogą dotykać do lusterka przy maksymalnym otwarciu. Jeśli chodzi o naprawę to wygląda to tak że można pospawać to miejsce

zawias1f.jpg

i nie powinno to uszkodzić nic we wnętrzu, tylko nie ma pewności że tu też nie będzie luzu

zawias2.jpg

a tam to już trudniej się dostać. Przy okazji radzę sprawdzić czy przyczyną strzelania nie są pęknięte drzwi przy zawiasie bo u mnie ostatnio właśnie taki problem się pojawił.

Zastanawiam sie jeszcze czy trzeba ściągać cale drzwi czy można od razu zacząć od puszki

Ja wymieniałem bez demontażu całych drzwi. Wystarczy że ktoś po odkręceniu drzwi lekko je uniesie.

Pozdrawiam!

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i już po robocie...

udało się, chociaż przyznam że szalony jestem chyba lekko bowiem sam to robiłem.

ściągnąłem całe drzwi ale dla pewności podstawiłem coś pod nie - hehe użyłem fotelika włąsnego syna jako swego rodzaju kobyłki ( ot nowe zastosowanie fotelika dla dziecka)

przyznam że nie jestem fachowcem w ustawianiu drzwi i wydaje mi się że nie do końca zamykają się jak powinny, chociaż patrząc na obrys auta jest a miarę ok

tu poproszę o pomoc.. jak wyregulować ustawianie drzwi?

to co odkręcałem to sruby górne od strony drzwi odmontowałem oczywiście wtyczkę elektryczną najpierw

śruby dolne od strony drwi i od odbojnika

prawdopodobnie śruby od strony auta niezbyt mi się spasowały i tu pewnie leży haczyk?

prosze o pomoc czy muszę nimi manipulować czy od strony drzwi wystarczy?

 

dodam parę uwag praktycznych uwaga na wpadające nakrętki do błotnika - da się podwarzyć hlapacz i wyciągnąć ręką ( bez odkręcania błotnika)

najlepszy jest chyba klucz fajkowy 13stka...

w sumie pisze ten post po robocie ale 13stka chyba szczęśiwa ja urdzony 13stego synek 13stego dzis 13sty i srubki 13stki)

 

uwaga druga - po podłąceniu kostki opuszczanie szyby jest skokowe a nie płynne ale jak ktos nie wie to w scenicach opuszcza się szybę na sam dół potem trzyma jeszcze opuszczanie palcem jakies kilka sekund (serwo zapamiętuje gdzie jest dół) i puszcza. po tej operacji wszyatko jest już ok

 

drzwi otwierają się jak ta lala) i to był przedni odbój "więcej" pozycyjny niz tylny

 

ps. lakierowalem sobie odbój sam lakierem akrylowym w sprayu za 10 zł )

 

koszt naprawy 50zl czesc z wysyłka + 10 zł lakier + 6,60 dwa piwka

czas pracy jakies 2 godzinki samemu ( gdybym nie zgubil nakretki w błotnik byłoby krócej)

 

Dodano: 16 lis 2012 - 21:01

witam

zaobserwowałem ciekawe zjawisko i proszę o pomoc.

drzwi się pięknie leciutko zamykają gdy szyba jest otwarta.

wystarczy podnieść szybę ( pewnie id jakieś naprężenia ) i juz czasem nie chcą

Czy ktoś podpowie zatem czyto oznacza że są za wysoko czy za nisko?

jak w ogóle sprawdzić czy drzwi są ciut za nisko albo za wysoko?

Pozdrawiam

drzwi przednie scenic iia.pdf

Edytowane przez mfikkk
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zastanawiam sie jeszcze czy trzeba ściągać cale drzwi czy można od razu zacząć od puszki

 

Czy ktoś może mi powiedzieć, jakiej siły użyć do dokręcenia śrubek? Mam klucz dynamometryczny i chce to dokręcić fachowo

 

Dodano: 13 lis 2012 - 14:18

 

 

Dzisiaj przeprowadziłem operację wymiany ogranicznika (z powodzeniem) ;) Początkowo próbowałem wydobyć sam ogranicznik (bez zdejmowania drzwi), ale zrezygnowałem z tej próby, gdyż drzwi trzeb mocno odchylić, aby ogranicznik (po odkręceniu nakrętek od strony drzwi)dał się zdjąć z przyspawanych do drzwi, gwintowanych trzpieni (śrub).

 

A jeżeli chodzi o siłę, dokręciłem na "czuja - maca" i jest o.k ;) A tak na poważnie, to oczkową "trzynastką" do oporu.

 

Przy okazji ;) dla andrzeja27r za pomocnego manuala oraz dla mfikkka za szczegółowy opis ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuję

i tak mogłem dokładniej opisać

szczerze to ja też dokręciłem "ręcznie" bo mój klucz dynamometryczny się tam nie mieści.

wydaje mi się że nie ruszając górnego zawiasu ( nie odkręcałem go od auta) łatwiej jest przykręcić

odbojnik na dole do auta ( starając się przykręcić w pozycji jak był popsuty) mnie zabrakło może 1 mm i dlatego mam sytuację że

drzwi które są otwarte minimalnie ( na 1wszym punkcie ogranicznik) nie zamkną się same

śmieszna sprawa jak szyba jest otwarta to się zamykają, jak nie to różnie bywa....

pewnie się wyrobi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!