Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kiepskie przyspieszenie- sprawdź wtrysk


prokant

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Megane 1.9 dCi 2006r. 130 KM. Dzisiaj jadąc komputer wyświetlił mi komunikat: Sprawdź wtrysk. Jednocześnie przyspieszenie bardzo się pogorszyło. Nie ma problemu z odpalaniem. Pewnie wybiorę się na komputer, ale może cos wczesniej się dowiem. Proszę o odzew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jadąc komputer wyświetlił mi komunikat: Sprawdź wtrysk.
komputer nie jest aż tak "mądry" żeby wyświetlał dokładnie co się psuje.Pod tym komunikatem może sie kryc kilka usterek np:Egr,przepływka,może być też sam wtrysk.Clip Ci na pewno więcej powie.Proponował bym też lekturę forum,jest kilka podobnych tematów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Mam Megane 1.9 dCi 2006r. 130 KM. Dzisiaj jadąc komputer wyświetlił mi komunikat: Sprawdź wtrysk. Jednocześnie przyspieszenie bardzo się pogorszyło

 

Witam, drodzy koledzy dziś dopadła mnie a raczej moje autko ta sama przypadłość co kolegę "prokanta". Objawy identyczne pomarańczowy kluczyk, komunikat - sprawdź wtrysk i brak mocy. Dodam jeszcze że objaw najpierw pojawił się po uruchomieniu zimnego silnika, pomyślałem że to jakiś "psikus" ze strony mojej Megi. Zgasiłem, uruchomiłem jeszcze raz i było OK, po przejechaniu około 20 km (trasa, pogoda deszczowa) w trakcie jazdy pojawił się w/w objaw. Pierwszy i drugi bieg wydają się być normalne ale na kolejnych 3, 4, 5 i 6 odczuwalny brak mocy. Na pewno muszę umówić się na podpięcie kompa, ale chciałbym zasięgnąć też waszych opinii. Może ktoś z Was miał taki sam problem i podpowie mi czym było to spowodowane ( co uszkodzone). Domyślam się że diagnoza nie będzie jednoznaczna ale będę wdzięczny za wszystkie Wasze spostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zapalił Ci się komunikat po odpaleniu, ja obstawiałbym spaloną(e) świece żarową(e), ale jedź na kompa wtedy będzie pewny na 100%. U mnie zapalał się komunikat na wyższych biegach przy mocnym przyspieszaniu, przyczyną był czujnik ciśnienia doładowania. Wyczyściłem go i wszystko się uspokoiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zapalił Ci się komunikat po odpaleniu

 

dzięki za odpowiedź Kolego, pierwszy raz to było w zasadzie zaraz (znaczy tak po kilkunastu sekundach) po uruchomieniu silnika ale kolejny to tak jak pisałem w trakcie jazdy po przebyciu około 20 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz jechać na komputer, bo tak to sobie można zgadywać. Pojedziesz i będziesz pewny w 100%. Mam tylko prośbę, daj znać jak już coś się dowiesz. Ta kontrolka może oznaczać kilka rzeczy m.in: świece żarowe, przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, elektrozawór ciśnienia od turbo, coś z wtryskami np. spadek ciśnienia na listwie itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to byś się zdziwił... znajomy w Scenicu 1.9 dCi 2005 r. miał taką sytuację. Rano po odpaleniu często się zapalała kontrolka, gasił auto i odpalał ponownie i kontrolka gasła. Później podczas jazdy zapalał się serwis+ wtryski i auto nie miało mocy. Na komputerze wyszły 2 świece spalone. Po wymianie świec wszystko ustało. Zasugerowałem świece żarowe ponieważ znam już taki przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po wizycie w servisie. Diagnoza fachowca to uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania turbiny. Koszt nowego to 550 zeta :shock: . Na razie zrezygnowałem, może dostane gdzieś używkę ( tylko czy będzie sprawna :mrgreen: ) lub zamiennik, ewentualnie może uda mi się gdzieś podmienić na chwilę żeby mieć 100% pewności że to ten czujnik ( choć elektromeches powiedział że na 100% padnięty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem to samo, jak zobaczyłem cenę to zrezygnowałem:P Proponuje wyczyścić czujnik, tam jest taka metalowa blaszka, wacikiem i spirytusem wyczyściłem ją. Przeczyściłem także wtyk i popsikałem takim sprayem do wtyczek. Problem ustał. Jeżdżę już ok. 2 miesięcy i problem nie występuje. Także warto spróbować.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!