FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Czujnik położenia wału - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Temat jest zamknięty

Scenic I phI
Czujnik położenia wału

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   anwili 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 25-styczeń 09
  • Skąd:Włocławek
  • Silnik:diesel
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 22 sierpień 2009 - 09:52

Od kilku miesiący, borykam się z problemem wadliwej pracy czujnika położenia wału, przez który mam kłopoty z uruchamianiem silnika (1,9 dti) po dłuższym postoju. Odpala po 3, 4 a czasami po 5 razie. Problem ten pojawił się od chwili wymiany sprzęgła w listopadzie 2008 r. Podpięcie pod komputer w stacji diagnostycznej wykazuje uszkodzony w/w czujnik. Wymieniłem na nowy i przez parę dni było dobrze. Kupiłem kolejny nowy czujnik, zamontowałem i tak samo. Wystarczy że wykręcę czujnik i zamontuje go ponownie a przez ok 3 dni odpala prawidłowo. Co to może być, mechanicy rozkładają ręce, proszę o pomoc.
Ostatnio zauważyłem że, gdy poruszam wtyczką i kabelkami dochodzącymi do czujnika, silnik czasami zaskoczy za pierwszym razem.
Czy mogę bez obaw wymienić wtyczkę od czujnika położenia wału? Mam nową wtyczkę z kabelkami o dł. ok. 10 cm i chodzi mi o to, czy można uciąć kabelki przy starej wtyczce i przylutować nową wtyczkę nie przejmując się jakąś opornością?
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 23 sierpień 2009 - 12:32

Myślę, że wystarczy wyjęcie wtyczki, przeczyszczenie jej i poprawienie styków. Można również popryskać płynem kontaktowym.
Oczywiście że można przelutować wtyczkę.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 25 sierpień 2009 - 02:49

A jakim komputerem sprawdzaleś auto?
Clip z tego co wiem nie pokazuje błędów czujnika polożenia wału przy wyłaczonym zaplonie.
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   anwili 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 25-styczeń 09
  • Skąd:Włocławek
  • Silnik:diesel
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 25 sierpień 2009 - 09:58

Witam
Gdy zaczęły się kłopoty z odpalaniem, w pierwszej kolejności udałem się z reklamacją do mechanika, który wymieniał sprzęgło. Dał mi namiary i poradził najpierw podpiąć pod komputer. Fachura od kompa to pracownik serwisu renault. Zadzwoniłem, umówił się ze mna na parkingu (trochę mnie to zdziwiło, ale się nie znam) Podjechał z laptopem, podpiął i sprawdzał wpirew na wyłączonym oraz włączonym silniku. Badanie to trwało ok 15 - 20 minut. Na koniec powiedzał, że uszkodzony czujnik położenia wału i wykasował jeszcze jakiś błąd nie związany z czujnikiem.
Koszt: 50,00 zł.
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 25 sierpień 2009 - 15:41

Jak gość z serwisu to na pewno wiedział o co kaman. Moim zdaniem to nie będzie wina czujnika, a może być to uszkodzenie na wiązce jak piszesz, lub mechaniczne uszkodzenie któregoś zęba, z którego czujnik zlicza impulsy.

P.S. Swoją drogą to niezły koleś z tego mechanika, prawdopodobnie zawinął Clipa z serwisu i sobie zarabia :)
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   anwili 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 25-styczeń 09
  • Skąd:Włocławek
  • Silnik:diesel
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 25 sierpień 2009 - 21:18

Witam
O jakich zębach kolega meganecoupe02 piszesz? Któregoś razu gdy wyciągnąłem czujnik, widziałem tylko wieniec zębaty współpracujący z rozrusznikiem i koło zamachowe w którym znajdują się chyba cztery wycięcia (poprzeczne rowki o głębokości ok 5 mm). U mnie czujnik przykręcony jest nad tym kołem zamachowym o gładkiej powierzchni tylko z czterema wycięciami. Oprócz tego wieńca zębatego, który z czujnikiem chyba nie ma nic wspólnego, żadnych innych zębów nie widzę. Pierwszym, drugim i trzecim razem, gdy wyjmowałem czujnik po wymianie sprzęgła, pełno było na nim opiłków.

Załączone pliki


0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 25 sierpień 2009 - 21:58

Pisze właśnie o tym kole pod czujnikiem. Nie wiem czy to jest koło zamachowe czy co, ale warto to sprawdzić, tym bardziej że piszesz o opiłkach - one nie są wskazane. Widziałem przez miesiąc kilkanaście tych czujników i opiłki na nich nie występowały.
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   anwili 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 25-styczeń 09
  • Skąd:Włocławek
  • Silnik:diesel
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 06 wrzesień 2009 - 22:12

Witam
Ciągle mam ten sam problem.
Kupiłem miernik elektryczny i chciałem sprawdzić w swoim aucie (Scenic 1,9 dti) wszystkie czujniki i urządzenia, które mogą być powodem złego odpalaniem zimnego silnika.
Narazie sprawdziłem nowy czujnik położenia wału, który ma 826 Ohm. Stary ma 725 Ohm.
1.Czy mógłbym prosić o parametry, które powinny mieć sprawne czujniczki?
2.Które urządzenia powinienem sprawdzić w pierwszej kolejności?
3.Jaki może być dopuszczalny spadek napięcia podczas odpalania i w którym miejscu dokonać pomiaru?
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Vivaldi 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 11-luty 07
  • Skąd:Myślenice
  • Auto:obecnie TDI automat
  • Silnik:był Scenic 1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):1

Napisano 06 wrzesień 2009 - 22:58

a może na próbe nowe AQ zapodać, tak aby być pewnym prędkości obrotowej (rozruchowej). W innym wątku wałkowaliśmy to razem.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 06 wrzesień 2009 - 23:26

Z tego co pamiętam, czujnik powinien mieć ok 800 Ohm +/- 30 Ohm.
Zastanawiam się że jak kilka czujników nie pomogło, to może przyczyna leży gdzieś indziej?
Świece żarowe albo paliwo się cofa?
Wymieniłeś tą wiązkę?
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   pinki03021983 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-styczeń 11
  • Skąd:Polska
  • Auto:Megane Coupe
  • Silnik:1.9 DTi
  • Przebieg (tys.km):260

Napisano 27 styczeń 2011 - 21:58

W związkuz powyższym postem mam pytanie co to jest?

Dołączona grafika

i co to jest to?

Dołączona grafika

Oraz mam pytanie gdzie na poniższym zdjęciu jest czujnik położenia wału i przepływomierz:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Z góry dziękuję. :mrgreen:
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 27 styczeń 2011 - 22:25

pinki03021983 napisał:

mam pytanie co to jest?

elektrozawór podciśnienia
http://megane.com.pl/megane-i-phii-elektro...+podci%B6nienia
Czujnik położenia wału jest nad kołem zamachowym, to czarne to raczej nie to, słabe zdjęcie.
Przepływki tu nie widać, jest między silnikiem a ścianą grodziową, taka gruba czarna plastikowa rura i do niej dochodzi wiązka.
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 27 styczeń 2011 - 22:28

To w kółeczku na 2 zdjęciu to odpowietrzenie skrzyni biegów.
Czujnik położenia wału jest na składaniu =silnika i skrzyni biegów, mniej więcej pod termostatem, Inaczej, jakieś 10 - 15 cm od odpowietrznika skrzyni w kierunku grodzi, i jakieś 10 cm w kierunku silnika.
Chyba dobrze wyjaśniłem.
Na pierwszym zdjęciu jest jakiś elektrozawór, ale z racji tego że nie bardzo wiem w którym miejscu komory się on znajduje nie powiem od czego.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   pinki03021983 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-styczeń 11
  • Skąd:Polska
  • Auto:Megane Coupe
  • Silnik:1.9 DTi
  • Przebieg (tys.km):260

Napisano 31 styczeń 2011 - 12:17

Koledzy mam jeszcze jedno pytanie gdzie jest czujnik temperatury który pokazuje temperaturę na zegarze w kabinie autka, bo na tych mrozach mi pokazuje temperaturę +15st?
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 31 styczeń 2011 - 12:24

w prawym lusterku, czarny cycek wystający od spodu.
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Temat jest zamknięty

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka