Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Naprawa ramienia wycieraczki


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chcesz to mieć bez śruby, to wystarczy po nabiciu łożyska trzpień od czoła rozciągnąć, przez 3 krotne zapunktowanie, blisko krawędzi trzpienia.

To takie same zabezpieczenie jak było fabrycznie ale można stosować nawet przy trzpieniach nie wystających poza łożysko.

Moim zdaniem warto jednak wywiercić otworek wzdłuż trzpienia, nagwintować go i całość zabezpieczyć śrubą z podkładką. Otwór nawet nie musi być idealnie centrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam masz jeszcze bieżnię wewnętrzną łożyska.

wsadź ją w imadło i ruszaj dźwignią, by zdjąć bieżnię. inaczej nie nałożysz łożyska.

w środek tego trzpenia zrób otwór (może być na wylot), nagwintuj i dociśniesz całość śrubą, bo raczej małe szanse, że napunktowany trzpień będzie całośc trzymał na sztywno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość zrobiłem. Zostało tylko przewiercenie trzpienia i skręcenie śrubą. Po całej robocie stwierdzam że najważniejszym narzędziem było imadło <szukaj> Bez tego ani rusz. Teraz zastanawiam się tylko czy wiercić i gwintować, czy dziura na wylot bez gwintu i skręcenie nakrętką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej małe szanse, że napunktowany trzpień będzie całośc trzymał na sztywno

Na 100%, ślusarz Ci to gwarantuje.....

W ten sam sposób mam zamocowane rolki jezdne w wózku do bramy.

Też są tylko trzpienie, które kończą się na równo z szerokością bieżni wewnętrznej łożyska.

kilka lat luż tak to pracuje i jeszcze sie nic nie poluzowało. nawet jak rolki wymieniałem na nowe to był problem je przez te rozpęczenia ściągnąć.

A wygląda to tak:

thumb_hosting_zdjec_1398794917__beztytulu.png

Identycznie można łożysko zabezpieczyć w jego zewnętrznym osadzeniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też "lewy" w te klocki nie jestem, ale mnie się to nie udało. tzn. napunktowanie zrobiłem, ale trwałość wg mnie była wysoce podejrzana, więc nie chciałem ryzykować problemów rozp... się ramienia, które (zgodnie z Murphy'm) przydażyły by się w najmniej ciekawym momencie <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie pomogło dociśnięcie tej napędowej nogi i działa tylko trzeba uważać żeby nie przesadzić bo walnie w szybę a ta jest droga :) i wycieraczka w końcu poprawnie zbiera wodę

ale nie wiem na ile ta prowizora wystarczy :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Panowie czy w Megane II jest tak samo? Wyjąłem sobie cały mechanizm, ale nie mogłem dojść do tego gdzie ja mam to łożyski wymienić. Połączenia ruchome to trzpenie na które nakłada sie ramie wycieraczki (nie widziałem tam łożyska) i przeguby kulowe w mechaniźmie. Macie może jakieś zdjęcie, albo możecie wziąć z aukcji allegro i mi zaznaczyć gdzie jest to łożysko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To o czym tutaj piszemy w tym temacie - dotyczy tylko Scenica II. Wymiana łożysk, o których piszemy w temacie - nie jest w ogóle związana z samym mechanizmem napędu wycieraczek, a dotyczy ściśle samego ramienia wycieraczki.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W meganie masz normalne ramiona, każde osadzone na pojedynczym trzpieniu z napędu.

Scenic jedno ramię ma osadzone na 2 trzpieniach w tym jeden napędowy i w związku z tym ramię jest wykonane inaczej, z zastosowaniem opisywanych łożysk.

http://allegro.pl/ramie-wycieraczki-prawe-scenic-ii-2-grand-scenic-i4506524194.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich, to mój pierwszy post.

 

Zabrałem się dzisiaj w końcu do regeneracji prawego ramienia, tzn. wymiany łożysk.

Zrobiłem wszystko tak jak pisaliście w tym temacie, ale mam jedno pytanie.

Jak już przychodzi do założenia ramienia na trzpienie to ustawiacie to jakoś specjalnie czy wystarczy skręcić mocno tymi dwiema nakrętkami?

Pytam bo zakręciłem do oporu i co prawda wycieraczka od strony pasażera zbiera w końcu wodę, ale trochę skrobie po szybie i zastanawiam się czy może mieć to jakiś wpływ.

A zaznaczę że wycieraczki kupiłem nowiutkie oryginalne w salonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam, mam pytanie, czy ramiona wycieraczek prawa i lewa w Scenic'u II są takie same w ph I i ph II? Czy te od ph II będą pasować do ph I? Pytam bo uchywt do pióra w ph II jest "bardziej" standartowy niż w ph I. Myśle że łatwiej = taniej można kupić pióro do ph II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega miał phI i kupił cały komplet mechanizmu z ramionami od phII i pasowało.

A swoją drogą są dostępne wycieraczki do phI w dobrej cenie i bardzo dobrej jakości. Jak dla mnie o niebo lepsze od oryginałów valeo za 200 PLN. Link do przykładowej aukcji wycieraczki. Od ponad roku jeżdżę na takich i jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!