Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence
Sign in to follow this  
opielowski

Scenic II phI Mocny trzask z układu kierowniczego

Recommended Posts

opielowski    6

Witam wszystkich. Problem jest taki jak w temacie, mocne trzaski przy skręcaniu kierownica, gdy dociągam do końca(przy końcu trzask), i przy skręcie na maksa w lewo i w prawo. Byłem pod autem, to raczej nie od przekładni. Dźwięk dochodzi jakby z krzyżaka z wnętrza auta, niesie go też mocno na zewnątrz. To napewno nie łożyska na macpersonie, bo były wymianiane. Z góry dzięki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kipi    5

Mój mechanik mowił mi że to typowe dla tego auta bo wynika z konstrukcji. Podjedz do ASO i powiedz jaki masz objaw to powiedzą ci co to jest (prawdopodobnie bez wjazdu na kanał) to dowiesz się o cene i o to co to jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
opielowski    6

Wyjeżdżam teraz do Tunezji, ale jak wrócę to od razu podjadę się zapytać. Być może będą wiedzieć co jest grane, chociaż ja do serwisów autoryzowanych podchodzę z dużym dystansem:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kipi    5

Ja też, ale ta usterka jest typowa dla Scenic'a i wiele nie trzeba medytować (ponoć).

Share this post


Link to post
Share on other sites
stuntman    0

Miałem to samo ze Scenikiem I Lift. Byłem w serwisie i tez mi powiedzieli że tak musi być. Potem bylem przypadkowo w warsztacie który zajmuje się tylko zawieszeniami samochodów a specjalisuje się we Francuzach. Jak powiedziałem facetowi co powiedzili mi w ASO to sie roześmiał, zniknął w czeluściach kanału z 2-ma kluczami. Potem zażądał 50pln i od tego czasu żadnych trzasków nie słychać - 2 lata. A te trzaski to naprawdę nieprzyjemne, szczególnie jak się parkuje i ludzie patrzą...

Share this post


Link to post
Share on other sites
logolo    0

stuntman czy mógłbyś mi podać adres tego serwisu?

Wczoraj właśnie odebrałem samochód z warsztatu. Panowie (do tej pory mnie nigdy nie zawiedli) powiedzieli że 4 godziny szukali przyczyny usterki i ... nic.

Przeprosili i pomimo moich podpowiedzi co może być przyczyna trzasków oddali samochód w takim samym stanie jak wzięli. Powiedzieli, że nie listwa bo trzaski słychać niżej, sprawdzili też łożyska mcpersona.

Potrzebuję kogoś kto mi to zrobi.

Z góry dzięki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mih00    1

Mogą też strzelać łożyska w kołach. Miałem już taki przypadek w poprzednim aucie. Wymieniłem łożyska i strzelanie przeszło. Co prawda było to metodą prób i błędów - bo wymieniłem oba przeguby i górne mocowanie amortyzatorów, później sprężyny a na końcu okazało się, że to łożyska kół tak strzelały.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Orfeusz77    0

Co do stuntmana, to że mechanior zniknął z kluczami, to znaczy tylko i wyłącznie, że zlikwidował ci luzy na przekładni, jeśli nie jest padnięta, to można dokręcić. Bo trzaski mogą być również powodem złego stanu maglownicy (np. cieknie).

Share this post


Link to post
Share on other sites
logolo    0

Postanowiłem, że troszeczkę usystematyzuję temat związany z charakterystycznymi dla renault trzaskami przy skręcaniu.

Trzasków występują co najmniej dwa rodzaje - wiem bo mam to wielkie szczęście że u mnie występują one równocześnie.

 

Pierwszy typ odgłosów pochodzi od taśmy w kolumnie kierownicy:

1. Tego odgłosu raczej bym nie nazwał trzaskiem, bardziej pykaniem. W przeciwieństwie do tych drugich trzasków tych na 100% nie słychać na zewnątrz samochodu.

2. Są to pyknięcia które słychać w dokładnie takim samym położeniu kierownicy.

3. U mnie dodatkowo słychać przy obrocie w lewo ok 1/10 obrotu kierownicy i są słyszalne tylko jak kręcę kieronicą wolno - czyli praktycznie nie przy skręcaniu ale np: jak jadę prostą i delikatnie kontruję kierownicą położenie samochodu.

4. Pyknięcia nie są wyczuwalne na kierownicy. Tylko je słychać.

 

Jeśli chodzi o drugi rodzaj odgłosów:

1. W przeciwieństwie do tych pierwszych to są faktycznie trzaski. Odgłos jest taki jakby za chwilę pół samochodu miało zostać na chodniku - głośny metaliczny dźwięk budzący ogólne zainteresowanie przechodniów.

2. Trzaski słychać w różnym położeniu kierownicy. Czasami wcale nie występują.

3. Słyszę je tylko przy obciążeniu, tzn. jeżeli samochód stoi albo jedzie bardzo powoli.

4. Pyknięcia nie są wyczuwalne na kierownicy. Tylko je słychać.

 

Ktoś mi powiedział, że ten drugi rodzaj trzasków to może być jakaś podkładka (blaszka) nad sprężyną, która powinna się obracać a jeśli nie chodzi wszystko tak jak powinno to przeskakuje i słychać takie właśnie takie odgłosy.

Ktoś może to potwierdzić albo zaprzeczyć.

W najbliższą środę jadę do kolejnego mechanika - jak będę już na 100% pewien co to było to podzielę się informacją. - mam nadzieję, że nie wymienią mi połowy zawszenia szukając przyczyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
logolo    0

Problem rozwiązany.

Na razie nie odwiedziłem zakładu który polecał przedmówca bo byłem już umówiony.

Niestety jestem zły ponieważ mechanik najzwyczajniej nie chciał mi powiedzieć co zrobił!

Wziął prawie 200 stówki i powiedział, że zlikwidował luzy w układzie kierowniczym. Na moją prośbę uściślenia tej wypowiedzi stwierdził, że przeprowadził ogólną regulację i sprawdził cały układ kierowniczy.

Może było mu głupio wziąć za dokręcenie jednej śrubki 200zl a może faktycznie dokręcał wszystko i "nagle trzaskanie' zniknęło - nie wiem. Nie zmienia to faktu, że ja chciałbym wiedzieć skąd te trzaski.

 

Następnym razem pojadę tam gdzie proponował meganecoupe02.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×