Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence
Sign in to follow this  
Bolek G

Megane II phI wymiana drążka kierowniczego

Recommended Posts

Bolek G    0

Witam szanownych Forumowiczów.Mam pytanie: czy można wykręcić drążek kierowniczy w Meganie II kluczem typu: żabka ( zwykły klucz do rur),lub innym kluczem. Wiem ,że od spodu jest dosyć ciasno,sanki pod silnik,wahacz.Za duzo miejsca niema na manewry kluczem. Wiem że warsztaty mają do tego odpowiedni klucz -ściągacz typu samozaciskowego. Proszę o jakąkolwiek doradę. A może ktoś z kolegów miałby taki klucz, i za drobną opłatą byłby w stanie pożyczyć.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bolek G    0

Witam .Dzieki za doradę,ale do Krakowa to mi trochę czasu zejdzie,nieprzyjadę.Ale dzięki za chęci.Popytam jeszcze u znajomych mechaników.Może ktoś by taki ściagacz załatwił.

Jak się ma odpowiednie narzędzia,to jest moment i drążek kierowniczy z końcowką zrzucone.

pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marek10010    0

A mnie się udało ;) . Odkręcić koło i do góry , maksymalny skręt kierownicą i można już złapać drążek.Bez wielkich problemów dało się odkręcić. Robiłem to po lewej stonie,nie wiem jak po prawej ,ale pewnie też tak można.Pozostaje już tylko ustawić zbieżność i po krzyku. :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bolek G    0

Marek10010 ,wykręcałeś drążek kierowniczy z kanału ?? czy od strony zdjętego koła ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
marek10010    0

Wkręcałem z kanału. Można od stony zdiętego koła ale jest to bardzo niebezpieczne gdyż trzeba się położyć pod samochodem aby zdiąć osłonę drążka :-x . Jak się ma zdiętą osłonę drążek można odkręcić nie wchodząc do kanału i nie kładąc się pod samochód. Zbierzności też nie ustawisz bez kanału :-( .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bolek G    0

Dzięki za informacje. jak się wezmę za wymianę to napiszę jak mi poszło.

pozdrawiam.

 

[ Dodano: 2009-09-18, 09:13 ]

Witam ponownie. Wymieniłem sam drążek kierowniczy i końcówkę drążka kier.

wykręcając żabką -kluczem do rur.Nowy drążek kier. przykręciłem kluczem 32mm.

Jeszcze raz ,dzięki za dorady i pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kuzynpit    1

Zrobie mały up tematu bo nurtuje mnie jedna rzecz. Byłem na razie u jednego mechanika we wro ale ciekaw jestem zdania pozostałych. Chodzi o koszt wymiany drażków na osprzęcie trw +zbieżność. Za całość policzył mi 500zł. Czy w innych miastach jest podobna stawka?

Share this post


Link to post
Share on other sites
bania    0

Kuzynpit, ja za zbieżność płace 70pln a drążki są w cenie ok 70pln/szt. Chyba trochę dużo Cię podliczył!

Edited by aston76

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kuzynpit    1

No właśnie też tak myśle bo kalkuluje. Same drążki to 70zł sztuka+koncówki ok 30-40szt to daje za obie strony 200zł+ zbieżność max do 100zł to i tak wychodzi jakby 200zł za robocizne?!

Edited by Kuzynpit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×