Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie działa sprężarka klimatyzacji (?)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Z dnia na dzień przestała mi działać klimatyzacja a dokładniej mimo nastawów w klimatronicu nie wieje chłodne powietrze. Wygląda jakby nie pracowała sprężarka.

Zbiegło to się z wymianą rozrządu. Robił tę wyminę zaufany i sprawdzony człowiek, ale czy jest możliwość, że podczas wymiany coś zrobił nie tak lub czegoś nie zrobił i z tego powodu sprężarka/klimatyzacja przestała działać/chłodzić po tej operacji?

Proszę o poradę bowiem jestem zielony w tych sprawach, a nie chcę od razu jechać do autoryzowanego serwisu, bo może jest proste rozwiąznie mojego problemu.

Samochód: Scenic II, 1.5dci 82KM, klimatronic.

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie koniecznie. Nie widząc auta trudno coś zgadnąć. Po prostu pierwsze co mi przyszło do głowy, to to, że przy zdejmowaniu paska akcesorii mógł zawadzić za kabelki doprowadzające zasilanie do sprzęgła na sprężarce. Albo je wyrwał z wtyczki, albo urwał. Tam jest mało miejsca i takie coś może się przytrafić. Oczywiście mogę się mylić. Dlatego odsyłam do mechanika który Ci to robił. Może po prostu spalił się bezpiecznik na zabezpieczeniu sprzęgła? Nie wiem.

Acha jeszcze jedno.

Ustaw max. możliwą temp. na wyświetlaczu i sprawdź czy włączy się klimatyzacja. Może to świadczyć o uszkodzeniu czujnika temp. nad lusterkiem w kabinie.

Poszukaj na forum jest to w kilku miejscach już opisane.

Może to też być przyczyna.

Podjedź do mechanika i po prostu powiedz co i jak, sądzę, że na bank Ci pomoże, tym bardziej, że klima przestała działać po jego ingerencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach