Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Recommended Posts

Janusz777    0

Przejechałem 95 tyś. km i stwierdzono w moim samochodzie, że do wymiany jest przekładnia kierownicy (plus drążki). Czy to normalne, że ten element wytrzymuje tylko taki przebieg ?

I druga sprawa to cena tej przekładni, jest tylko oryginalna nikt nie robi zamienników i kosztuje 1700 zł. Czy ktoś już wymieniał ten element i mógłby coś dorzucić na ten temat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mad    1

Renegeracja kosztuje ok. 600 zł, nie wiem ile drążki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Janusz777    0

Minęły dwa lata, samochód ma na liczniku ok. 140 tyś. km, a więc od wymiany nowej oryginalnej przekładni przejechał ok. 45 tyś. km i sytuacja znowu się powtarza.

Przy okazji innej naprawy mechanik stwierdził, że powinienem wymienić/zregenerować przekładnię. Gdy samochód był pchany (nie działało wspomaganie), stwierdził luzy i powiedział, że dalsza jazda z taką przekładnią, może spowodować, że nie opanuję samochodu w którymś momencie w czasie jazdy.

Sam jeżdżąc nie odczuwam żadnych niedomagań ze strony układu kierowniczego. Jedynym efektem występującym już od jakiegoś czasu są charakterystyczne odgłosy wydobywające się z przekładni podczas skrętu kierownicą. Nie występują one zawsze, są dosyć ciche. Trudno mi porównać ten dźwięk do czegokolwiek. Jest to jeden, krótki dźwięk, jakby stuknięcie.

I teraz pytanie czy jeździć z tym dalej czy jednak naprawiać ? I jaką ja mam tą przekładnię, hydrauliczną czy elektryczną ? Renault Megane II 2004r. 1,5 dCI 74kW

Na Allegro znalazłem taką przekładnię elektryczną: http://allegro.pl/przekladnia-kierownicza-renault-megane-ii-scenic-2-i1802200605.html

Czy pasowałaby do mojego samochodu ? Czy wszystkie Meganki II po 2002r. mają takie same przekładnie kierownicze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
timi74    1

Tak, wszystkie Meganki maja taką samą maglownice i wspomaganie elektryczne,a ta z allegro będzie pasowała do Twojego auta.

Edited by timi74

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanar666    8

Janusz777 daj potem jakieś info jak przebiegła wymiana i co tam ci się działo dokładnie,ja mam przejechane 98 000 km i mam to samo,przy skrętach słychać takie metaliczne stuki,byłem u swojego mechanika i stwierdził że ten głos dochodzi z przekładni ale nie wiem do końca co bo jeszcze się do niej nie dostawaliśmy,twierdzi też że mogą być tylko gdzieś jakieś luzy,ale dowiem się więcej jak będziemy się do niej dostawać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
scifo    0

Janusz777 - jesteś pewien, że te odgłosy pochodzą z przekładni? Mało prawdopodobne że po tym przebiegu wysypały się dwie przekładnie. Mechanicy, jak to mechanicy - tylko wymieniali by bez końca. Dziwne że stwierdził to podczas pchania auta. Natomiast trzeba przyznać, że drążki kierownicze są słabym punktem MII (podobnie jak łączniki stabilizatora) tym bardziej założone podrzędnej marki wytrzymują naprawdę krótko. Polecam Lemfordera. Stuknięcia o których piszesz ustępują z reguły po dokręceniu śrub przegubu na kolumnie kierowniczej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanar666    8

No mnie też strasznie dziwi że już tak szybko pada przekładnia :)

Zapomniałem dodać że byłem wcześniej u innego mechanika i on z kolei stwierdził że to łożysko górnego mocowania amortyzatora,no i powiedziałem to swojemu mechanikowi ale on definitywnie stwierdził że te od głosy słychać znacznie niżej i że one dochodzą z przekładni kierowniczej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
k0su    0

Mam ten sam problem, luzy na przekładni, i znalazłem tą samą aukcję, nie dość, że tania przekładnia [nowa] to jeszcze z drążkami, chciałem zapytać co to za firma QUALITE FRANCE od sprzedawcy dowiedziałem się, że francuski zamiennik(co samemu nie trudno stwierdzić:)) co do przekładni chłopaki, podnieście auto i zobaczcie czy macie luzy na kole(jeżeli są to wcale nie musi to być przekładnia, może tylko drążek)trzeba zdjąć koło i zobaczyć. pzdr i czekam na odpowiedz

 

PS. widzę, że 3 osoby już łyknęły tą przekładnie

Edited by k0su

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanar666    8

Drążek raczej nie wydaje takich metalicznych dźwięków przy skręcie,ale kto wie :)

Edited by kanar666

Share this post


Link to post
Share on other sites
Janusz777    0

Na tej pierwszej aukcji wszystkie przekładnie zostały sprzedane, ale jest nowa, w tej samej cenie: http://allegro.pl/przekladnia-kierownicza-renault-megane-ii-scenic-2-i1818319594.html

Jednak na razie nie decyduję się na jej zakup. Tak naprawdę nie odczuwam żadnych negatywnych skutków działania ponoć nie do końca sprawnej przekładni. Występują tylko te stuki.

A czy sprawdzenie tej przekładni w autoryzowanym serwisie Renault to dobry pomysł ? Czy tam stwierdzą to jednoznacznie ?

I jaki może być skutek gdy jednak przekładnia jest zużyta a ja będę dalej jeździł nie wymieniając jej ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanar666    8

Ja mam jeszcze chody w firmie w której pracowałem i znalazłem przekładnie za 509 zł z LAUBERA,dodatkowo mogę oddać starą przekładnie do regeneracji i coś mi się tam zwróci :) U mnie stuki też nie przeszkadzają w czasie jazdy ale tak czy inaczej jadę sprawdzić dokładnie co się z nią dzieje,w moim przypadku nie będzie to ASO,jadę po prostu do mechanika który się specjalizuje w Renówkach.Janusz777 też lepiej zobacz co się z nią dzieje bo nie wiadomo w jakim stopniu jest ona jak to napisałeś zużyta,a aczkolwiek uszkodzona,a nie chciałbyś przecież żeby np. na autostradzie koła rozeszły się w inną stronę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
k0su    0

Ja kupiłem tą z allegro, zobaczymy co to za ustrojstwo :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pawelolsztyn   
Guest pawelolsztyn

Witam. W moim przypadku słychać takie metaliczne stuki tylko przy skręcie w prawo jak jadę po kocich łbach, płytach ażurowych lub bruku. Przy jeździe na wprost i w lewo nic nie słychać. Zawieszenie jest na 1000 % sprawne (3-krotnie sprawdzane, wymieniane drążki i stabilizatory. Proszę o poradę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ext    0

Mam dokładnie takie same objawy.

Niedawno zdjąłem osłony z przedkładi i szarpałem za drążki ale nic nie pukało.

 

Dodatkowo przy włączeniu wspomagania i kręceniu kierownicą od końca do końca słychać metaliczne pojedyńcze "strzelanie" w maglownicy.

Wiecie co to może być ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawel    175

Dodatkowo przy włączeniu wspomagania i kręceniu kierownicą od końca do końca słychać metaliczne pojedyńcze "strzelanie" w maglownicy.

Jesteś pewien, że z maglownicy, a nie z łożysk amortyzatorów ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×