Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego, DUŻy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jest to mój 1 post więc proszę o wyrozumiałość ;D

 

A więc chodzi o to że, po wizycie w serwisie panowie powiedzieli mi że mam do wymiany czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego. Trochę czytałem i dowiedziałem się że odpowiada on za klimatyzację. Niestety nie znam się na samochodach do takiego stopnia abym wiedział coś więcej o tym. I TU stawiam pytanie, CO TO JEST ? Czy jest możliwość wymiany tej części samemu i jaki byłby koszt tego ?

[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest mozliwość wymiany samemu ale nie ryzykował bym tego, i lepiej jest wypompować czynnik z klimatyzacji i wtedy wymienić czujnik, czasem zaworek pod czujnikiem może być uszkodzony, i wtedy bedziesz dodatkowo płacił za nabicie klimy, nie musisz robić tego w autoryzowanym serwisie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik odpowiada za włączenie klimatyzacji, a właściwie sprężarki. Sprawdza on jakie jest ciśnienie w układzie, gdy jest za małe lub za duże nie pozwala na uruchomienie sprężarki, a tym samym klimatyzacji.

Nie wiem, dlaczego mechanik che wymienić ten czujnik, być może jest rzeczywiście uszkodzony. W moim Scenicu wymiana zajmie z 5 min z wykonaniem zdjęć ;-)

Czy można z tym jeździć? Owszem, niczemu to nie przeszkadza, nie masz wtedy klimy i tyle. Z tym, że klimatyzację powinno się włączyć przynajmniej 1/tydzień na kilka kilkanaście minut. Chodzi o to żeby rozprowadzić po całym układzie olej, który obok funkcji smarowniczych jednocześnie uszczelnia połączenia. Klimę włącza się również w zimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach