Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pompa spryskiwacza szyb Naprawa/MiniManual


Elmer

Rekomendowane odpowiedzi

Demontaż zderzaka opisywany jest wielokrotnie, od góry cztery spinki i jedna śruba na torx, cztery śrubki przy nadkolach, szarpnięcie do góry i odchylenie do przodu. mrarek nawet stworzył manual w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...

Witam. Poradnik bardzo przydatny ;-) U mnie niestety tył nie spryskuję, podejrzewam niedrożność rurki, pompkę założyłem nową. Gdzie ewentualnie mogło coś się zapchać i czy można czymś w ogóle to przepchać bądź przepłukać? Jest jakiś specyfik żeby udrożnić a nie uszkodzić rurki? Miał ktoś podobny problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam i przedstawiam mini manual czyli jak zreanimować wadliwą pompę spryskiwaczy szyb :mrgreen: Może przyda się komuś w przyszłości.

Objawy:

Coraz słabszy natrysk na szybę przednią gdy mimo wszystko słychać pracującą pompę na domiar złego na tył leci wszystko normalnie.

( analogicznie opisana sytuacja może dotyczyć natrysku na tył)

Co sprawdzić ? : Rozłączać kolejno rurki prowadzące płyn na wtryskiwacze znajdujące się na masce. Przedmuchiwać w celu osunięcia różnych ciał obcych (błotko, kurz lub inne tego typu)

Dmuchając przewód w kierunku pompy nie powinno być słychać żadnych "syków" ( jeżeli są...... gdzieś jest dziurka...)

W moim wypadku tak było ale jak się okazało jej namierzenie było proste ale nie usunęło problemu.

Mając pewność ze rureczki są szczelne zabieramy się za majsterkowanie przy pompie.

Wszystko jest niby proste... ale komu chce sie zdejmować zderzak w warunkach polowych aby zobaczyć nasz piękny zbiorniczek (Rysunek nr 1.) ?

rysunek1.jpg

Ja Postanowiłem odkręcić połowę osłony pod silnikiem i dostać się dołem odchylając ową osłonę :P . Powiem szczerze kilka przekleństw poleciało ...ale czego nie robi się dla Reni aby miała czyste szyby ;)

Demontaż pompy spryskiwaczy: Czynność teoretycznie prosta ale praktycznie znowu napotykamy na opór. Mianowicie od pompy wychodzą dwa króćce (biały i czarny/ biały natrysk tylnej szyby/czarny,przedniej) O ile czarną rurkę od przedniej szyby zdejmuje sie bardzo łatwo (jest elastyczna) o tyle bezbarwną od tyły już jest ciężej wiec trzeba uważać aby jej nie "poharatać".

Odpięcie wtyczki elektrycznej jest już tylko formalnością :P

I prawie mamy nasza pompkę w dłoni no ale...no właśnie zawsze jakieś ale...

Ona dalej tkwi w zbiorniku wbita w niego niczym kranik w beczkę niemieckiego piwa :P hmmm przepraszam "wina" :P

Delikatnymi ruchami lewo/prawo , jednocześnie pociągając ... pompa zacznie się wysuwać aż dojdzie do samego końca. W tym momencie(jeżeli mieliście sporo płynu) otwieracie potok płynu do spryskiwaczy prawie centralnie na swoją twarz :P Jedni mogą lubić ten smak inni nie... Ja szczerze powiem ze nie było mi miło ;)

pompac.jpg

Mamy pompę w dłoni wiec idziemy z nią w ciepłe miejsce gdzie zajmiemy się jej umyciem i rozebraniem.

Z pompy wysuwamy(właściwie wywarzamy małym płaskim wkrętakiem) część z wcześniej wspomnianymi króćcami) króćce są ze sobą połączone... biały wchodzi w czarny ( po raz kolejny krętaczek idzie w ruch) biały się wysuwa a w nim ? tajemnicza baryłka z kawałkiem walcowatej gumki )

resizeof3.jpg

Niestety nie wiem co się stało z moją baryłką ale przestała się prawidłowo poruszać w tej komorze przez co obieg na szybę przednia był cały czas zamknięty. Dodam ze była czyściutka.

resizeof2c.jpg

Postanowiłem więc ze zmniejszę jej trochę objętość aby łatwiej było się jej poruszać.

Pilnikiem zmniejszyłem delikatnie jej średnice i trochę spiłowałem krawędzie gumy które jak było widać na były trochę odkształcone

resizeof4.jpg

( dodatkowo chyba guma trochę spuchła... może ze starości ??) złożyłem wszystko z powrotem i test na przedmuchiwanie pokazał ze drożność wróciła więc zamontowałem cześć króćcową do pompy i samą pompę do zbiornika. Uprzednio zalałem zbiornik 2-3 razy gorąca wodą (tak po 1l)( tylko nie wrzątek) w celu uzyskania pewności ze zbiornik jest czysty)

Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności niż gdy demontowaliśmy.

Przepraszam za jakość zdjęć ale robione były telefonem.

Może komuś pomoże ten tekst. Ja osobiście się ciesze że udało mi się usprawnić pompę samemu bo zapewne pierwszy lepszy warsztat powiedział by ze pompa nie działa i założą nową. :/ Naliczając na parę złotych.

Pozdrawiam Elmer

Witam

Odświeżam kotleta ale mam ten sam problem. Słabo działają z przodu a z tyłu w ogóle.

Czemu nie mogę zobaczyć tych zdjęć mimo iż jestem zalogowany? One bardzo by mi pomogły :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie mogę zobaczyć tych zdjęć mimo iż jestem zalogowany?

Bo były dodane z zewnętrznego źróda i najnormalniej w świecie wygasły.

Gdyby były na naszym serwerze to by były ;)

Napisz PW do autora to może uaktualni i zamieści nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak coś to mogę na dniach zrobić trochę zdjęć bo mam starą oryginalną pompkę (padła elektronika w środku bo nie działa), i pokażę co i jak (o ile ojciec jej nie wyrzucił;P). Taka rada, kupiłem na allegro zamiennik ale okazało się, że się zatyka ten tłoczek ale... cała pompka nie jest rozbieralna tak jak oryginał nie wiedzieć dlaczego (w miejscu tłoczka obudowa jest okrągła). Kupiłem która w miejscu tłoczka wygląda jak sześcian i już działa i jest rozbieralna ale nie ma potrzeby jej rozbierać. Także nie kupujcie byle czego chyba, że ja miałem pecha z tym zamiennikiem;) Całość można wymienić bez zdejmowania zderzaka tylko go odkręcając i lekko odchylając z lewej strony.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...

Witam

U mnie spryskiwacz działa osobno na przód i osobno na tył. Problem jest taki, że kiedy włączę przód to płyn długo nie leci ale kiedy zacznie to ciśnienie jest ok. Odczepiłem wężyki i siłą ludzki płuc "dmuchnąłem" w stronę zbiorniczka i usłyszałem jak powietrze wylatuje w zbiorniczku. Czy to normalne? Bo wychodzi na to, że płyn się cofa i pompka musi napełnić cały układ od nowa. Jeśli tak jest to co jest tego przyczynną? Czy to co wyżej opisane?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabuduj zaworek zwrotny za 5 zł i po problemie.

Najlepiej od razu 2 na obydwu wężykach i jak najbliżej pompki.

Dlaczego jak najbliżej znajdziesz opisane w moim temacie.

Link poniżej w podpisie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nówki, zakupione albo w sprzedaży wysyłkowej, albo w najbliższym sklepie z częściami samochodowymi.

Nie jest to produkt fabryczny dla Renaulta, bo fabrycznie takich zaworków nie wstawiają.

Ich dobudowanie znacznie przyspiesza pojawienie się płynu na szybach i nie pozwala by płyn pod wpływem grawitacji wrócił do zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!