FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Wyrzuciło olej przez filtr oleju - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Scenic II phI
Wyrzuciło olej przez filtr oleju

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   onufry81 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 27-styczeń 09
  • Skąd:Bytom
  • Auto:Grand Scenic II
  • Silnik:1,9 dCi
  • Przebieg (tys.km):137

Napisano 27 grudzień 2009 - 23:01

Witam (Grand Scenic II 1,9 dci 120KM 2004r)

Pewnego mroźnego dnia rano (ok -15 st C) po uruchomieniu silnika po pewnym czasie zapaliła się lampka ciśnienia oleju. Po zgaszeniu silnika zajrzałem pod maskę a tu olej wyciekł przez filtr oleju. Zawiozłem auto lawetą do mechanika ten obejrzał dokładnie i stwierdził , że rzeczywiście olej wyciekł tamtędy, ale także, że podgrzewanie filtra było przemienione (cokolwiek by to znaczyło). Miałem wtedy filtr Filtron-a. Zakupiłem nowy filtr tym razem w serwisie Renault zamiennik oryginału troszkę się różnił od filtrona grubsza uszczelka i większa średnica, myślałem że to jest to tyle się mówi złego o zamiennikach. Niestety dzisiaj także olej "uciekł" przez filtr. Proszę napiszcie jak może być tego przyczyna czujnik, pompa, a może to podgrzewanie? Dodam, że ostatnio walczyłem z odpowietrzeniem okładu chłodzenia w dzień przed tym jak pierwszy raz się to stało właśnie odpowietrzałem układ, a w następny dzień jak odebrałem auto od mechanika wskaźnik podszedł prawie pod czerwoną kreskę. Zaniepokoiło mnie to ale już się to nie pojawiło.

z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi

[ Dodano: 2009-12-29, 21:53 ]
Po rozmowie z kilkoma mechanikami, którzy też nie mają pojęcia co to może się dziać już sam nie wiem co mam myśleć o tej sytuacji. Zastanawiam się czy w pompie oleju jest coś takiego jak zawór zwrotny, ale czy takowy w tej pompie jest?
Ewentualnie czy to mogą być zużyte pierścienie na tłokach też takie przypuszczenia są. Mi się ta opcja nie zbyt podoba ze względów oczywiście finansowych, a po drugie zużyte pierścienie muszą wykazywać jakieś objawy. Auto nie dymi, nie zużywa oleju. Jest to możliwe , że bez objawów zewnętrznych zużyły się pierścienie?
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Maciej_66 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 29-marzec 09
  • Skąd:Czarne Błoto k/Torunia
  • Auto:Megane III kombi 1,9 dci/Scenic II 1,9dci
  • Silnik:1,9 dCi 130, 120
  • Przebieg (tys.km):90

Napisano 01 styczeń 2010 - 19:14

Witam
Czy przypadkiem nie zamarzło przewietrzanie skrzyni korbowej-odma. Przewód przewietrzania skrzyni zamarza (wilgoć, brud), pojawia się nadciśnienie, które wyrzuca olej.
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   onufry81 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 27-styczeń 09
  • Skąd:Bytom
  • Auto:Grand Scenic II
  • Silnik:1,9 dCi
  • Przebieg (tys.km):137

Napisano 02 styczeń 2010 - 23:44

też o odmie myślałem. niestety teraz muszę zrobić porządek z uszczelką pod głowicą, gdyż zapowietrza się układ chłodzenia i wykryto CO2 w płynie chłodzącym.

I mam w związku z tym pytanie czy płyn także podgrzewa np. filtr oleju lub przebiega przez chłodnicę oleju lub inną cześć która może spowodować niedogrzanie oleju i ew. przymarznięcie. Troszkę zagmatwane ale mam nadzieję że się dobrze wyraziłem.

Pozdrawiam
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 03 styczeń 2010 - 01:46

onufry81 napisał:

wykryto CO2 w płynie chłodzącym.

A jakim sposobem i ile go jest?
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   waldek708 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-sierpień 07
  • Skąd:Głogów / Wiedeń
  • Auto:330xd 320d ford focus 1.8i
  • Silnik:1,9dci 148km/3300 357nm/2500
  • Przebieg (tys.km):280

Napisano 03 styczeń 2010 - 12:22

onufry81 napisał:

niestety teraz muszę zrobić porządek z uszczelką pod głowicą, gdyż zapowietrza się układ chłodzenia i wykryto CO2 w płynie chłodzącym
rozumiem,że ktoś Ci zrobił test wykrywający spaliny w zbiorniczku wyrównawczym?
Po drugie-skąd masz pewność,że to tylko uszczelka(obym się mylił)?Przecież bez rozebrania żaden mechanik nie jest tego w stanie zdiagnozować.
Zastanawiam się też czy te wywalanie oleju z uszkodzoną uszczelką pod głowicą ma jakikolwiek związek... oby nie :-/
Ginekologiem nie jestem ale z chęcią zajrzę :P
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   onufry81 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 27-styczeń 09
  • Skąd:Bytom
  • Auto:Grand Scenic II
  • Silnik:1,9 dCi
  • Przebieg (tys.km):137

Napisano 03 styczeń 2010 - 18:55

CO2 wykryto specjalnym urządzeniem, jakim nie widziałem, ale także nie mówiłem mechanikom że mi się układ chłodzenia zapowietrza i ubywa płynu. Zmierzona została kompresja i na 2i 3 cylindrze wynosiła nie spełnia 20 a powinno być 30. te dwa fakty zostały powiązane i diagnoza odnośnie kompresji wynosi że to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą, jeżeli nie to jeszcze pierścienie ale i tak trzeba głowicę ściągnąć.

Co do oleju dalej nie mam pojęcia co to może być zaworek, odma , czy też pierścienie, a może co innego jak np. woda w filtrze oleju zamarzająca, ale szczerze mówiąc nie widziałem żadnych oznak płynu chłodzącego w oleju a po drugie czy płyn chłodzący który przeniknął do oleju morze zamarznąć jak jego zamarzanie wynosi - 35 st C :)
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 04 styczeń 2010 - 09:13

onufry81 napisał:

morze zamarznąć jak jego zamarzanie wynosi - 35 st C

Morze to chyba zamarznie już przy -5°C :) ;-)
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   onufry81 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 27-styczeń 09
  • Skąd:Bytom
  • Auto:Grand Scenic II
  • Silnik:1,9 dCi
  • Przebieg (tys.km):137

Napisano 04 styczeń 2010 - 23:09

Przepraszam oczywiście może :)
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   xtn 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-styczeń 10
  • Skąd:raszyn
  • Auto:scenic
  • Silnik:1.9 dci
  • Przebieg (tys.km):180

Napisano 06 styczeń 2010 - 10:17

Witam. Mam dokładnie ten sam problem. Wyciekł mi olej przez filtr. Czy może juz wiesz jaka była tego przyczyna?
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   onufry81 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 27-styczeń 09
  • Skąd:Bytom
  • Auto:Grand Scenic II
  • Silnik:1,9 dCi
  • Przebieg (tys.km):137

Napisano 06 styczeń 2010 - 12:48

Na 99% problem z pompą oleju a konkretnie z zaworem przelewowym. Co ciekawe w Renault w ASO powiedzieli mi że nie wiedzą co to jest i najprawdopodobniej się szykuje remont silnika, a mechanik co się Renówkami zajmuje mówi , że ma sporo takich przypadków z 1,9dci w tym roku i najczęściej jest to pompa. Do piątku będę wiedział już na 100%
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   xtn 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-styczeń 10
  • Skąd:raszyn
  • Auto:scenic
  • Silnik:1.9 dci
  • Przebieg (tys.km):180

Napisano 06 styczeń 2010 - 13:11

Mi znowu mechanik powiedział ze to może być zapchana chłodniczka oleju. Odkręce ja dzisiaj i zobacze. Może ona jes wadliwa.

[ Dodano: 2010-01-06, 15:10 ]
A nie wiesz może czy żeby wyjąć miske olejową trzeba sie mocno gimnastykować? tzn jakies przeszkody tupu sanki itp.?
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   onufry81 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 27-styczeń 09
  • Skąd:Bytom
  • Auto:Grand Scenic II
  • Silnik:1,9 dCi
  • Przebieg (tys.km):137

Napisano 08 styczeń 2010 - 16:46

Defekt zlokalizowany - pompa oleju.
Niestety ciśnienie rozerwało obudowę pompy i drobiny metalu pływały w misce olejowej. Trzeba było płukać silnik. :cry:
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   xtn 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-styczeń 10
  • Skąd:raszyn
  • Auto:scenic
  • Silnik:1.9 dci
  • Przebieg (tys.km):180

Napisano 08 styczeń 2010 - 19:16

U mnie to samo. Tylko bez płukania. Szerokości:)
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Lewy 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 04-wrzesień 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MIIphI GT
  • Silnik:2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 08 styczeń 2010 - 21:40

xtn napisał:

A nie wiesz może czy żeby wyjąć miske olejową trzeba sie mocno gimnastykować? tzn jakies przeszkody tupu sanki itp.?
Owszem. Silnik trzeba unieść aby wyciągnąć miskę. Przeszkadzają sanki i "smok" wewnątrz miski.
Megane II GT 2.0 16V
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
S. Lem
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
Nowe odpowiedzi dCi lubi olej? 1.5 diesel DrNO 
  • 4 Odpowiedzi
  • 6996 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Zmiana typu oleju. 1.6 benz. baad74 
  • 3 Odpowiedzi
  • 7321 wyświetleń
Nowe odpowiedzi olej do skrzyni biegów 1.5 diesel wk 
  • 3 Odpowiedzi
  • 5881 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting z Memcached :: Hosting dla firm :: Hosting dla Wordpress