Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyrzuciło olej przez filtr oleju


onufry81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam (Grand Scenic II 1,9 dci 120KM 2004r)

 

Pewnego mroźnego dnia rano (ok -15 st C) po uruchomieniu silnika po pewnym czasie zapaliła się lampka ciśnienia oleju. Po zgaszeniu silnika zajrzałem pod maskę a tu olej wyciekł przez filtr oleju. Zawiozłem auto lawetą do mechanika ten obejrzał dokładnie i stwierdził , że rzeczywiście olej wyciekł tamtędy, ale także, że podgrzewanie filtra było przemienione (cokolwiek by to znaczyło). Miałem wtedy filtr Filtron-a. Zakupiłem nowy filtr tym razem w serwisie Renault zamiennik oryginału troszkę się różnił od filtrona grubsza uszczelka i większa średnica, myślałem że to jest to tyle się mówi złego o zamiennikach. Niestety dzisiaj także olej "uciekł" przez filtr. Proszę napiszcie jak może być tego przyczyna czujnik, pompa, a może to podgrzewanie? Dodam, że ostatnio walczyłem z odpowietrzeniem okładu chłodzenia w dzień przed tym jak pierwszy raz się to stało właśnie odpowietrzałem układ, a w następny dzień jak odebrałem auto od mechanika wskaźnik podszedł prawie pod czerwoną kreskę. Zaniepokoiło mnie to ale już się to nie pojawiło.

 

z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi

 

[ Dodano: 2009-12-29, 21:53 ]

Po rozmowie z kilkoma mechanikami, którzy też nie mają pojęcia co to może się dziać już sam nie wiem co mam myśleć o tej sytuacji. Zastanawiam się czy w pompie oleju jest coś takiego jak zawór zwrotny, ale czy takowy w tej pompie jest?

Ewentualnie czy to mogą być zużyte pierścienie na tłokach też takie przypuszczenia są. Mi się ta opcja nie zbyt podoba ze względów oczywiście finansowych, a po drugie zużyte pierścienie muszą wykazywać jakieś objawy. Auto nie dymi, nie zużywa oleju. Jest to możliwe , że bez objawów zewnętrznych zużyły się pierścienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy przypadkiem nie zamarzło przewietrzanie skrzyni korbowej-odma. Przewód przewietrzania skrzyni zamarza (wilgoć, brud), pojawia się nadciśnienie, które wyrzuca olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też o odmie myślałem. niestety teraz muszę zrobić porządek z uszczelką pod głowicą, gdyż zapowietrza się układ chłodzenia i wykryto CO2 w płynie chłodzącym.

 

I mam w związku z tym pytanie czy płyn także podgrzewa np. filtr oleju lub przebiega przez chłodnicę oleju lub inną cześć która może spowodować niedogrzanie oleju i ew. przymarznięcie. Troszkę zagmatwane ale mam nadzieję że się dobrze wyraziłem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety teraz muszę zrobić porządek z uszczelką pod głowicą, gdyż zapowietrza się układ chłodzenia i wykryto CO2 w płynie chłodzącym
rozumiem,że ktoś Ci zrobił test wykrywający spaliny w zbiorniczku wyrównawczym?

Po drugie-skąd masz pewność,że to tylko uszczelka(obym się mylił)?Przecież bez rozebrania żaden mechanik nie jest tego w stanie zdiagnozować.

Zastanawiam się też czy te wywalanie oleju z uszkodzoną uszczelką pod głowicą ma jakikolwiek związek... oby nie :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO2 wykryto specjalnym urządzeniem, jakim nie widziałem, ale także nie mówiłem mechanikom że mi się układ chłodzenia zapowietrza i ubywa płynu. Zmierzona została kompresja i na 2i 3 cylindrze wynosiła nie spełnia 20 a powinno być 30. te dwa fakty zostały powiązane i diagnoza odnośnie kompresji wynosi że to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą, jeżeli nie to jeszcze pierścienie ale i tak trzeba głowicę ściągnąć.

 

Co do oleju dalej nie mam pojęcia co to może być zaworek, odma , czy też pierścienie, a może co innego jak np. woda w filtrze oleju zamarzająca, ale szczerze mówiąc nie widziałem żadnych oznak płynu chłodzącego w oleju a po drugie czy płyn chłodzący który przeniknął do oleju morze zamarznąć jak jego zamarzanie wynosi - 35 st C :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% problem z pompą oleju a konkretnie z zaworem przelewowym. Co ciekawe w Renault w ASO powiedzieli mi że nie wiedzą co to jest i najprawdopodobniej się szykuje remont silnika, a mechanik co się Renówkami zajmuje mówi , że ma sporo takich przypadków z 1,9dci w tym roku i najczęściej jest to pompa. Do piątku będę wiedział już na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi znowu mechanik powiedział ze to może być zapchana chłodniczka oleju. Odkręce ja dzisiaj i zobacze. Może ona jes wadliwa.

 

[ Dodano: 2010-01-06, 15:10 ]

A nie wiesz może czy żeby wyjąć miske olejową trzeba sie mocno gimnastykować? tzn jakies przeszkody tupu sanki itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wiesz może czy żeby wyjąć miske olejową trzeba sie mocno gimnastykować? tzn jakies przeszkody tupu sanki itp.?
Owszem. Silnik trzeba unieść aby wyciągnąć miskę. Przeszkadzają sanki i "smok" wewnątrz miski.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!